| Forfatter |
|
Fredster Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er på jagt efter et (naturligvis) velspillende anlæg, der ikke overskrider en pris på 11.000 kroner (alt inklusivt - forstærker/kabler/højtalere).
Systemet skal sådan set benyttes til alt lige fra Guitar Hero og film til afspilning af normal musik.
Jeg er åben over for alle forslag, hvad enten det gulvhøjtalere eller andre spændende løsninger.
Som afrunding vil jeg bare lige slå fast at hele systemet meget gerne må være i hvid (Jeg ved det kan være svært at opdrive kabler og forstærker i hvid - så lige dér kan der måske blive tale om en undtagelse ang. farven).
Jeg håber der sidder nogen med nogle kreative indslag - på forhånd tak (:
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fredster.
Jeg mener bestemt at man kan få mange af HiFi-Klubbens Dali-højttalere i hvid, mod en beskeden merpris. Du kan se deres udvalg på deres hjemmeside, og så kontakte dem og høread vedrørende den hvide farve.
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Fredster Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Hej Fredster.
Jeg mener bestemt at man kan få mange af HiFi-Klubbens Dali-højttalere i hvid, mod en beskeden merpris. Du kan se deres udvalg på deres hjemmeside, og så kontakte dem og høread vedrørende den hvide farve.
mvh Præsten |
|
|
Hej præsten (: Jeg har kigget forbi HiFiklubben, både fysisk og online, og lige præcis Dali sælger kun deres Concept 1 serie i farven hvid, hvorimod man selv skal igang med malergrejet hvis man ønsker at få andre højtalere i hvid (:
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm. Min kollega har ellers tænkt sig at bestille et sæt Ikon, efter at have fået at vide i Klubben at man kunne få dem i hvid, for få 100 kr ekstra pr stk. Prøv at ringe og høre dem ad.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AudioPro laver hvide højttalere der både er flotte og til at betale. Jeg har ikke hørt dem.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af System Audio's højtalere føres også i hvid. QED-kablerne fra HiFiklubben er næsten alle hvide og ret så diskrete.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg og Fredster har været inde i hifi-klubben og spurgt om Dali concept serien ikke kunne fåes i hvid, og det kunne den ikke. Men da han har 11.000kr at gøre godt med så ville concept 8 være perfekt, så det er nok også noget ala den han er på udgik efter, rent lydmæssigt (; Men farven skal så bare være i hvid..
Så det ku være super hvis i ku komme med nogle forslag på højttalere der ligger omkring 3000kr/stk og måske et sted hvor man kan lytte til dem ;) Gerne egne erfaringer..
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fredster Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtaleren ser ganske fin ud, og prisen ligner bestemt noget der er til at arbejde med.. .. Jeg bliver så bare lige nødt til at høre - har du hørt højtaleren spiller før? (: >> Fredster
|
| Til top |
|
| |
Fredster Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et glimrende bud - farven passer i hvert i fald (: ... jeg er bare bange for den rammer langt over hvad jeg lige har bugeteret med (:
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredster skrev:
Højtaleren ser ganske fin ud, og prisen ligner bestemt noget der er til at arbejde med..
.. Jeg bliver så bare lige nødt til at høre - har du hørt højtaleren spiller før? (:
>> Fredster
|
|
|
Hej igen.
Nej, jeg har faktisk ikke hørt den. Jeg hørte en anden af SA's vægmonterede højttalere for ca 1½ år siden, og syntes den lød udemærket. Og mit indtryk af SA er at de generelt laver ganske gode højttalere, derfor anbefalingen.
Selv har jeg Dali, der vist ligger lidt fra SA i lydfilosofi, men det gør den jo ikke (hverken Dali eller SA) til en ringere højttaler.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bla. få Vienna Hayden i hvid med hvide standere også:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth S. skrev:
Hey, jeg og Fredster har været inde i hifi-klubben og spurgt om Dali concept serien ikke kunne fåes i hvid, og det kunne den ikke. Men da han har 11.000kr at gøre godt med så ville concept 8 være perfekt, så det er nok også noget ala den han er på udgik efter, rent lydmæssigt (; Men farven skal så bare være i hvid..
Så det ku være super hvis i ku komme med nogle forslag på højttalere der ligger omkring 3000kr/stk og måske et sted hvor man kan lytte til dem ;) Gerne egne erfaringer..
|
|
|
Som andre også skriver, burde du kunne få Conceptserien i hvid - endda uden merpris nu pga. stor efterspørgsel. Det var i hvert fald den besked, jeg fik i HFK Silkeborg, da jeg var hjemme i min fødeby i påsken. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du skal ud og høre på nogle højttalere og finde dem du synes lyder bedst og passer til dig.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Kenneth S. skrev:
|
|
|
Som andre også skriver, burde du kunne få Conceptserien i hvid - endda uden merpris nu pga. stor efterspørgsel. Det var i hvert fald den besked, jeg fik i HFK Silkeborg, da jeg var hjemme i min fødeby i påsken. |
|
|
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre i Herning, men det jo hellere ikke hifiklubben, men Dali den er "gal med". Jeg er sikker på at de ville kunne sælge en del flere concept serier hvis de fik lavet dem i hvid, det jo en fed farve og så spille concept serien helt okay til prisen ;) Det var jo også dem Fredster havde kig på til at starte med og syntes lød godt. __________________
If it works, don't fix it
| |