Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: snell reference system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle.....i ca 97 lavede snell et system kaldt reference...det bestod af 2 18" sub.samt to slanke højtalere til hovedsystem.....med 4 stk 6,5" mellem-basser...2 stk 5 1/4" mellemtoner...og 1" diskant både i bag og foran...samt et delefilter i et seperat kabinet...skulle der være nogen her der skulle kende en der har det system????

vil gerne have den oplevelse at høre det igen.....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

Hej alle.....i ca 97 lavede snell et system kaldt reference...det bestod af 2 18" sub.samt to slanke højtalere til hovedsystem.....med 4 stk 6,5" mellem-basser...2 stk 5 1/4" mellemtoner...og 1" diskant både i bag og foran...samt et delefilter i et seperat kabinet...skulle der være nogen her der skulle kende en der har det system????

mvh velkommen

Har også læst om dette system, men har aldrig haft fornøjelsen af at lytte til det. Har faktisk brochuren fra Snell hvor dette fine system er i. Hvordan lyder det (nu skriver du jo "høre det igen")?

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:

mvh velkommen

Har også læst om dette system, men har aldrig haft fornøjelsen af at lytte til det. Har faktisk brochuren fra Snell hvor dette fine system er i. Hvordan lyder det (nu skriver du jo "høre det igen")?

nu er det jo meget svært sådan at skrive om hvordan det lyder....men hørte det engang i klubben i kolding i 97 hvor de spillede "thriller" med michael jacson.....jeg siger dig....drejersvej hvor klubben lå var på 7,9 på richterskalaen....det spiller så dybt du tror det er løgn...men meget sammenhængende over hele frekvensspektret...jeg har selv en enkelt sub fra dette system med en asp 1000 ice med analog strømforsyning på...samt en velodyne sms1 subwoofer management system på...fra 42hz og ned hvor opad kører der et par vincent sp 991+ på et sæt jbl250ti. den sub når de 17hz.....

mvh

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

For at det ikke skal være løgn, kender jeg 2 der har det sæt
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

nogen der linker til systemet så vi andre kan drømme?
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Har også hørt det system.. det lød rigtig rigtig godt... faktisk hørte jeg det også på Drejersvej i Kolding..

kunne sgu godt tænke mig at investere i sådan et system.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

jeg har ledt en del på nettet...har kun kunnet finde nogen billeder af det ved andre hifi-freaks....

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Har også hørt det system.. det lød rigtig rigtig godt... faktisk hørte jeg det også på Drejersvej i Kolding..

kunne sgu godt tænke mig at investere i sådan et system.

det forstår man godt....det spillede nemlig rigtig godt....jeg er så glad jeg har bare en enkelt sub derfra...kører rigtig godt med mine jbl 250....

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

MSG1979 skrev:

jeg har ledt en del på nettet...har kun kunnet finde nogen billeder af det ved andre hifi-freaks....

link link link til billeder:)

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det var yderst rimeligt prissat! 29995 per side incl. sub!  Hifi-Klubben var billig dengang!

mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:

mvh velkommen

nu er det jo meget svært sådan at skrive om hvordan det lyder....men hørte det engang i klubben i kolding i 97 hvor de spillede "thriller" med michael jacson.....jeg siger dig....drejersvej hvor klubben lå var på 7,9 på richterskalaen....det spiller så dybt du tror det er løgn...men meget sammenhængende over hele frekvensspektret...jeg har selv en enkelt sub fra dette system med en asp 1000 ice med analog strømforsyning på...samt en velodyne sms1 subwoofer management system på...fra 42hz og ned hvor opad kører der et par vincent sp 991+ på et sæt jbl250ti. den sub når de 17hz.....

mvh

Jamen det lyder jo tydeligvis lige så godt som det ser ud så, kan jeg forstå. ;) Men dit setup der med en enkelt Snell sub lyder da også til at være spændende. :)

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:

mvh velkommen

mvh

Jamen det lyder jo tydeligvis lige så godt som det ser ud så, kan jeg forstå. ;) Men dit setup der med en enkelt Snell sub lyder da også til at være spændende. :)

jamen det lyder da også glimrende...især efter jeg fik købt en velodyne sms1....nu kører suben rigtig dejligt, uden  at der er hævet db nogen steder...ville bare gerne have hørt det snell system igen...hvis nogen kan lave den kontakt for mig....hvis nogen kender nogen der gider have besøg....som har systemet....

mvh velkommen

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa ...

Fandt lidt billeder her ... er et sæt til salg på ebay (dog uden subs).

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Gt3000

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Hejsa ...

Fandt lidt billeder her ... er et sæt til salg på ebay (dog uden subs).

Bundy

Fede billeder. Husker godt systemet og JO subberne er der sandeligt også. De er bare så store så man kan komme til at overse dem

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Systemet er anmeldt i Stereophile marts måned 1996, desværre er testen ikke med på deres online side,men der er flere andre Snell højtalere anmeldt, der er en kort omtale  af systemet i stereophile nr. 4 2002, www.stereophile men hvis nogen er i besiddelse af det nr. fra 1996 og gider sende mig testen ville jeg blive glad.

Prisen i Danmark var 60.000 for et sæt, men det var kun det første og måske eneste sending der kostede det, for inden længe kostede de over 150.000, så jeg nåede det heller ikke, prisen i USA var over 23.000 $, i England blev de solgt for 275.000 kr.

Jeg har hørt der er solgt 4-5 sæt i Danmark , min ven har et og jeg var ret sur over jeg ikke fik et sæt, så jeg købte et pår Snell C/V på tilbud istedet, de blev afløst i 5 år senere af et sæt KEF 3-2 REFERENCE, det var bare ikke nogen forbedring de var defekte, KEF havde brugt forkert LIM på mellemtonerne ,rigtig flot på et par højtalere til 32.000, men nogle uger efter købet af 3-2erne, smilede min ven til mig og sagde at han havde fået fat i endnu et sæt, som han skulle bruge til surround, men i løbet af kort tid nedlagde konen forbud, så sættet endte hos mig.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes