Forfatter |
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.....i ca 97 lavede snell et system kaldt reference...det bestod af 2 18" sub.samt to slanke højtalere til hovedsystem.....med 4 stk 6,5" mellem-basser...2 stk 5 1/4" mellemtoner...og 1" diskant både i bag og foran...samt et delefilter i et seperat kabinet...skulle der være nogen her der skulle kende en der har det system????
vil gerne have den oplevelse at høre det igen.....
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Hej alle.....i ca 97 lavede snell et system kaldt reference...det bestod af 2 18" sub.samt to slanke højtalere til hovedsystem.....med 4 stk 6,5" mellem-basser...2 stk 5 1/4" mellemtoner...og 1" diskant både i bag og foran...samt et delefilter i et seperat kabinet...skulle der være nogen her der skulle kende en der har det system????
mvh velkommen
|
|
|
Har også læst om dette system, men har aldrig haft fornøjelsen af at lytte til det. Har faktisk brochuren fra Snell hvor dette fine system er i. Hvordan lyder det (nu skriver du jo "høre det igen")? __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:
mvh velkommen
|
|
|
Har også læst om dette system, men har aldrig haft fornøjelsen af at lytte til det. Har faktisk brochuren fra Snell hvor dette fine system er i. Hvordan lyder det (nu skriver du jo "høre det igen")?
|
|
|
nu er det jo meget svært sådan at skrive om hvordan det lyder....men hørte det engang i klubben i kolding i 97 hvor de spillede "thriller" med michael jacson.....jeg siger dig....drejersvej hvor klubben lå var på 7,9 på richterskalaen....det spiller så dybt du tror det er løgn...men meget sammenhængende over hele frekvensspektret...jeg har selv en enkelt sub fra dette system med en asp 1000 ice med analog strømforsyning på...samt en velodyne sms1 subwoofer management system på...fra 42hz og ned hvor opad kører der et par vincent sp 991+ på et sæt jbl250ti. den sub når de 17hz.....
mvh
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at det ikke skal være løgn, kender jeg 2 der har det sæt
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der linker til systemet så vi andre kan drømme?
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også hørt det system.. det lød rigtig rigtig godt... faktisk hørte jeg det også på Drejersvej i Kolding..
kunne sgu godt tænke mig at investere i sådan et system.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
nogen der linker til systemet så vi andre kan drømme? |
|
|
jeg har ledt en del på nettet...har kun kunnet finde nogen billeder af det ved andre hifi-freaks....
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Har også hørt det system.. det lød rigtig rigtig godt... faktisk hørte jeg det også på Drejersvej i Kolding..
kunne sgu godt tænke mig at investere i sådan et system. |
|
|
det forstår man godt....det spillede nemlig rigtig godt....jeg er så glad jeg har bare en enkelt sub derfra...kører rigtig godt med mine jbl 250....
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
MSG1979 skrev:
nogen der linker til systemet så vi andre kan drømme? |
|
|
jeg har ledt en del på nettet...har kun kunnet finde nogen billeder af det ved andre hifi-freaks....
|
|
|
link link link til billeder:)
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var yderst rimeligt prissat! 29995 per side incl. sub! Hifi-Klubben var billig dengang!
mvh
|
Til top |
|
|
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:
mvh velkommen
|
|
|
Har også læst om dette system, men har aldrig haft fornøjelsen af at lytte til det. Har faktisk brochuren fra Snell hvor dette fine system er i. Hvordan lyder det (nu skriver du jo "høre det igen")?
|
|
|
nu er det jo meget svært sådan at skrive om hvordan det lyder....men hørte det engang i klubben i kolding i 97 hvor de spillede "thriller" med michael jacson.....jeg siger dig....drejersvej hvor klubben lå var på 7,9 på richterskalaen....det spiller så dybt du tror det er løgn...men meget sammenhængende over hele frekvensspektret...jeg har selv en enkelt sub fra dette system med en asp 1000 ice med analog strømforsyning på...samt en velodyne sms1 subwoofer management system på...fra 42hz og ned hvor opad kører der et par vincent sp 991+ på et sæt jbl250ti. den sub når de 17hz.....
mvh
|
|
|
Jamen det lyder jo tydeligvis lige så godt som det ser ud så, kan jeg forstå. ;) Men dit setup der med en enkelt Snell sub lyder da også til at være spændende. :) __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:
CosworthDriver skrev:
velkommen skrev:
mvh velkommen
|
|
|
|
|
|
mvh
|
|
|
Jamen det lyder jo tydeligvis lige så godt som det ser ud så, kan jeg forstå. ;) Men dit setup der med en enkelt Snell sub lyder da også til at være spændende. :)
|
|
|
jamen det lyder da også glimrende...især efter jeg fik købt en velodyne sms1....nu kører suben rigtig dejligt, uden at der er hævet db nogen steder...ville bare gerne have hørt det snell system igen...hvis nogen kan lave den kontakt for mig....hvis nogen kender nogen der gider have besøg....som har systemet....
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Hejsa ...
Fandt lidt billeder her ... er et sæt til salg på ebay (dog uden subs).
Bundy
|
|
|
Fede billeder. Husker godt systemet og JO subberne er der sandeligt også. De er bare så store så man kan komme til at overse dem 

__________________ hilsen Tonka
|
Til top |
|
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Systemet er anmeldt i Stereophile marts måned 1996, desværre er testen ikke med på deres online side,men der er flere andre Snell højtalere anmeldt, der er en kort omtale af systemet i stereophile nr. 4 2002, www.stereophile men hvis nogen er i besiddelse af det nr. fra 1996 og gider sende mig testen ville jeg blive glad.
Prisen i Danmark var 60.000 for et sæt, men det var kun det første og måske eneste sending der kostede det, for inden længe kostede de over 150.000, så jeg nåede det heller ikke, prisen i USA var over 23.000 $, i England blev de solgt for 275.000 kr.
Jeg har hørt der er solgt 4-5 sæt i Danmark , min ven har et og jeg var ret sur over jeg ikke fik et sæt, så jeg købte et pår Snell C/V på tilbud istedet, de blev afløst i 5 år senere af et sæt KEF 3-2 REFERENCE, det var bare ikke nogen forbedring de var defekte, KEF havde brugt forkert LIM på mellemtonerne ,rigtig flot på et par højtalere til 32.000, men nogle uger efter købet af 3-2erne, smilede min ven til mig og sagde at han havde fået fat i endnu et sæt, som han skulle bruge til surround, men i løbet af kort tid nedlagde konen forbud , så sættet endte hos mig.
|
Til top |
|
|