| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blivet lidt usikker vedr. mit køb af ny højtaler, havde først kik på en Focal-jm labs Chorus 836v, men Focal-jm labs laver jo også Profile
928, så er spørsmålet hvilken højtaler er best Chorus 836v eller Profile 928, der er jo rigtig menge der bruger Chorus 836v (og syndes god om
dem), men man høre ikke så meget om Profile 928 ?
Det skal siges at det er tale om en udskiftning af Vienna Acoustic Beethoven (fik et god tilbud fra www.hififreaks.dk), eller skal jeg helt op i
Electra 1027 Be eller Electra 1037 Be ?
|
| Til top |
|
| |
beeos Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer lidt an på hvor meget du vil ofre på et nyt sæt - men jeg vil helt klart sige at 1027be er et kanon bud og en bedre højttaler end Beethoven - 1037be vil give dig lidt mere bund, men jeg savner slet ikke mere bund i 1027be'erne.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Jeg er blivet lidt usikker vedr. mit køb af ny højtaler, Det skal siges at det er tale om en udskiftning af Vienna Acoustic Beethoven |
|
|
Der kan jeg godt forstå du er usikker! Har du hørt nogle focal højttalere overhovedet? Ingen af dem minder på nogen måde om vienna i lyden, det er som nat og dag?
Derfor synes jeg det vil være lidt mærkeligt og skulle svare på hvad fra deres program man skal have for det skulle leve op til vienna, eller nærmere omvendt, det er nok vienna der skal leve op til noget her, men det er en anden snak. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selfølig har jeg hørt focal højttalere, og kunne skam god lide lyden, plus at jeg gerne ville væk fra Vienna´s farvelade lyd, men de focal
højttalere jeg har hørt at altid værre fra en af de dyre serie
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Profile 928, og jeg synes det er kanon gode højtalere, men jeg har så ikke hørt chorus 836v, dem mente min bedre halvdel, at de passede altså ikke ind. Så jeg kan desværre ikke vurdere imellem de to, men tag fat i Michael hos Hififreaks, han kommer sikkert gerne med begge modeller, så du kan afprøve dem
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Selfølig har jeg hørt focal højttalere, og kunne skam god lide lyden, plus at jeg gerne ville væk fra Vienna´s farvelade lyd, men de focal højttalere jeg har hørt at altid værre fra en af de dyre serie  |
|
|
Okay på den måde.
Jeg synes enormt godt om 836v, den spiller rigtigt godt, jeg har aldrig hørt 900 serien men kun de større serie og der klare den sig ihvertfald godt imod dem. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
helljohn Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået Focal 836v og er meget glade for dem,det der nok er mest vigtigt er hvor stort er det rum hvor de skal stå,både fordi at de er fysisk store og fordi de at de efter min mening kræver noget plads onkring sig.De er ikke helt så lette at placere som der loves men når man så får dem stillet ind spiller de fantastisk.Er dit lytte rum under 30m2 ville jeg nok "nøjes" med 826v det mener konen at jeg skulle ha gjort
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at være lidt lun på Focal- 826 eller 918 .
Valget står mellem dem og AV Mi3 Super - har hørt AV'erne men mangler Focal'erne.
Er mest bange for AV's diskanter blir trættende at høre på i længden.
Vi bor pt i lejlighed - 25m2 stue -- men flytter forhåbelig snart i større omgivelser
Ville være super hvis der var nogen som havde stået i samme dilemma som mig - skriv gerne løs , jeg lytter 
PS. skal også bruges til surround
|
| Til top |
|
| |