| Forfatter |
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, "Rock højttaler som også funker i surround" skulle der stå, men kunne ikke lige være der 
Men ja, jeg søger en en Solid god Rock højttaler, som må lyde godt i rock med trommerne!  Jeg har kigget på en del, Dali, B&W, JBl, System audio osv. Jeg har dog ikke så mange penge (6000kr maks til fronthøjttalere!), så det må godt gøres billigt Havde faktisk selv kigget lidt på;
Dali Concept 8, Dali concept 1, Dali concept center og Dali concept 12 subwoofer. - Ved ikke helt om jeg får brug for Dali concept 12, men ellers starter jeg uden den!
Da jeg var inde og finde højttalerne fandt jeg DETTE sæt! - er det noget jeg skulle kigge nærmere på? Det koster jo 6000kr for 5 højttalere og sub. Jeg har en Yamaha RX-V659, som trækker mine Cerwin Vega'er VE-12F uden problemer lige nu, men kan den også gøre det ved Concept 8 &co?
Elsker at få nye ting istedet for brugte, ved ikke hvorfor, men sådan er jeg bare  
Mange tak på forhånd! __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch RB81, stor stander højttaler med 8" bas, den spiller kanon godt, ultra dynamisk og perfekt til rock.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig fra det CV sæt dér. Et par "satelitter"og en sub er simpelthen ikke hurtigt nok til at kunne levere punch i hård rockmusik efter min mening. Dit valg omkring Concept serien er til gengæld ganske fornuftigt! Der er masser af bang for the bucks i det grej. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt at høre at Concept ikke er noget l**t. Inde på www.hifigalleri.dk bliver de svinet til, som jeg ved ikke hvad ! Har hørt dem en del gange, og synes stadigvæk de spiller godt 
Angående forstærker, har jeg tænkt mig at købe en Harman Kardon AVR 335 eller finde en Yamaha RX-V1700 eller måske en NAD T754  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Det var godt at høre at Concept ikke er noget l**t. Inde på www.hifigalleri.dk bliver de svinet til, som jeg ved ikke hvad ! Har hørt dem en del gange, og synes stadigvæk de spiller godt 
Angående forstærker, har jeg tænkt mig at købe en Harman Kardon AVR 335 eller finde en Yamaha RX-V1700 eller måske en NAD T754 
|
|
|
jeg ville helt klart kigge efter en onkyo surround-maskine. de er ret kompetente og fungerer ofte også godt i stereo.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men tænkte lige på priserne, en H/K AVR 335 kan jeg få til 4200kr og en NAD T754 kan jeg få for 6000kr og en RX-V1700 koster 7500kr, så måske bliver det bare en H/K AVR 335  Ellers andet i kan sige om concept serien? Hører generalt kun rock, så det må lyde godt, hvis man skruer op for fx. Metallica med trommerne!
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Ja, men tænkte lige på priserne, en H/K AVR 335 kan jeg få til 4200kr og en NAD T754 kan jeg få for 6000kr og en RX-V1700 koster 7500kr, så måske bliver det bare en H/K AVR 335 
Ellers andet i kan sige om concept serien? Hører generalt kun rock, så det må lyde godt, hvis man skruer op for fx. Metallica med trommerne! 
|
|
|
Det klarer de fint! Træerne rækker selvfølgelig ikke ind i himlen hvad hifi parametre angår. Men til prisen er de slet ikke så tossede, og så kan 8'erne levere et rigtigt fornuftigt punch i bassen. Du skal nok kunne få smæk nok på  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV sættet vil ikke kunne det samme som Concept 8. Jeg har læst nogle tests af det og set nogle målinger, det leverer stort set intet mellem 120-400hz om jeg ikke husker fejl. Det fordi højtalerene ikke kan komme længere ned og subben ikke længere op.
Jeg vil ikke anbefale dig at købe Concept 12. Først så er det ikke en særlig god sub, for det andre så kan Concept 8 levere en så rimelig mængde med bas at du skal ha en sub der stikker dybere end Concept 12 for at det skal gi nogen mening. Brug heller pengene på forstærker og køb siden en bedre sub __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men jeg havde faktisk hellere ikke tænkt mig det , fordi jeg ikke har så stort værelse Men jeg tænker stærkt på at købe Concept 8, og så måske en Harman Kardon AVR335, hvis min forstærker ikke er kraftig nok (500 watt i strømforsygningen).
Så tror egentlig det ville lyde godt i stereo og surround Men hvilken subwoofer ville du så sætte sammen med Dali concept 8 istedet for for Dali concept 12? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke blive i CV ? Skift dine front til AL serien og VE serien resten af vejen ?
Så har du en fed bio og en Luft guitar stereo anlæg !
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Holden1 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den ny JBL ES serie - den har fået gode anmeldelser i tyske hifi blade.
JBL har altid været godt til rock - hvorimod jeg har hørt at Dali ikke altid er det bedste til rock.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch RF82:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=411021
Her vil jeg mene du vil opnå det bedste mix mellem rockhøjttaler, surroundhøjttaler og generelt bare en vellydende højttaler tæt på dit budget (ca. 6600 kr for et sæt). Og så er det meget letdrevne højttalere, som du selv med en surroundreceiver også kan få et ganske godt lydtryk ud af. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
|
Klipsch RF82:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=411021
Her vil jeg mene du vil opnå det bedste mix mellem rockhøjttaler, surroundhøjttaler og generelt bare en vellydende højttaler tæt på dit budget (ca. 6600 kr for et sæt). Og så er det meget letdrevne højttalere, som du selv med en surroundreceiver også kan få et ganske godt lydtryk ud af.
|
|
|
Enig 
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan læse på forummet at folk anbefaler Dali Concept 8 til Rock, da den har en hurtig og præcis bas  Er sku ked af at sige det, men synes ikke Klipsch passer lige mig  Og så vil jeg slet ikke købe højttaler hjem fra Tyskland!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Er sku ked af at sige det, men synes ikke Klipsch passer lige mig 
Og så vil jeg slet ikke købe højttaler hjem fra Tyskland! 
|
|
|
Hvad er der galt med Klipsch?
Du kan roligt købe højttalere i Tyskland, det har jeg gjort uden problemer, gode priser og hurtig levering, det er der mange forhandlere i Danmark der slet ikke kan leve op til.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes bare, ja, de er så grimme  Eller, bryder mig bare ikke om klipsch
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Synes bare, ja, de er så grimme Eller, bryder mig bare ikke om klipsch  |
|
|
Om de er grimme, det er sådan lidt smag og behag vel, synes nu de er pæne nok, men ok de vinder ingen skønhedskonkurrencer, de er sådan lidt gennemsnitligt halvkedelige at se på. 
Men har du hørt Klipsch?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
Så tror egentlig det ville lyde godt i stereo og surround Men hvilken subwoofer ville du så sætte sammen med Dali concept 8 istedet for for Dali concept 12?
|
|
|
Der er en sub der er lidt i en klasse for sig hvad lydtryk, dybde og forholdet mellem pris og kvalitet angår og det er PB12-NSD. Der er også PB10 og PCi 25-31 der koster omkring det samme, men PB12 er en smule bedre end de begge to.
Dog, ligger dit fokus på musikken og du ikke har lyst til at bruge for meget tid på at justere og kalibrere så køb først en større forstærker, eventuelt en effektforstærker til den du har. Er det derimod film der er prioritet 1 så køb subben.
Angående Klipsch så er de en smule oversette her i Danmark. Jeg kommer fra Norge, og der er Klipsch langt mere anset end her. Om du vil have funderede meninger om Concept VS Klipsch så vil jeg anbefale dig at besøge www.avforum.no __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock højtaler til surround siger du?
Jeg vil anbefale enten et par brugte B&W DM 604S3 (ka en gang imellem erhverves for ca 5k sættet) Ellers afløseren 683 til 9k sættet som ny. Dalis højtalere er sku alt for slappe i bassen til at spille rigtig hårdt metal, er sku ærgeligt for deres bånddiskant i f.eks helikon serien er fanme lækker. B&W's derimod er stramme i bassen, og i en mindre stue er det sku ikke engang nødvendigt med en sub for at ryste godt i gulvet. Så jeg ville spare sub'en i første omgang og investere lidt ekstra i et par lækre højtalere. Bagsiden er selvfølgelig at de billigere denon papforstærkere (undskyld denon fans!) ikke rigtig ka trække et sæt 604'ere  Ved ikke hvor mange $$ du har en en forstærker, men man skal nok op i en NAD T754 for rigtig at nyde et par store B&W'ere. Held og lykke med jagten.
|
| Til top |
|
| |