| Forfatter |
|
Tornbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er efterhånden blevet træt af mine CV'ere som jeg har haft i en årrække tilbage fra drengerøvsstadiet, hvor bulder og brag var vigtigere end detaljer. Men nu er jeg blevet ældre og vil gerne have en mere allround lydoplevelse. Så CV'erne er gemt væk og midlertidigt erstattet af Dali Concept 6, som jeg havde mulighed for at låne, hvilket allerede har forbedret lyden en del. Men da de som sagt kun er til låns, skal jeg ud og investere selv og jeg er ikke overbevist om at det er denne højttaler jeg selv skal købe.
Jeg er ude efter en god allround gulvhøjttaler, der stadig har et vist punch i bassen. Jeg havde selv lidt kig på Dali Suite 2.8 - jeg har dog ikke hørt den endnu. Men inden jeg går i Hifiklubben eller lignende butik kunne det være rart at høre et par forslag fra nogle af jer kendere her på siden.
Budgettet til køb af højttalere vil være 8-10k.
Jeg hører primært rock, men har udover det en meget bred smag.
Jeg har en NAD C372 forstærker, som jeg formoder stadig kan klare jobbet med de nye højttalere. Den spiller i hvert fald fint med de midlertidige Dali Concept 6.
Selvom jeg har læst mig til at det ofte kan være fordelagtigt at købe brugt er jeg mest til at købe nyt. Alle forslag er dog velkomne.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leder selv efter højttalere i samme prisklasse, men der er jo et hav at vælge imellem... Er der ikke nogle forhandlere i nærheden af hvor du bor, hvor du kan komme til at lytte til nogen?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo en jungle,så du må bare springe ud i
det og låne nogle hjem...aldrig køb før de har
spillet i din stue...skulle jeg komme med et forslag,
skulle du give audio note en chance...good luck..
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du se på noget JBL - ved at deres Studio L serie har nogle gulvhøjttalere som skulle være udemærkede.
Har desværre aldrig hørt Klipsch som Jakobsen foreslår, men efter hvad man læser på diverse fora, skulle det give dynamik uden lige! Jeg skal selv ud og lytte til dem som mulig efterfølger til mine nuværende når engang jeg er færdig med mit skide bachelorprojekt:)
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Monitor Audio RS6 eller GS20, hvis du kan strække den lidt og det skal være gulvhøjtalere.. Ellers kan jeg varmt anbefale Dynaudio Focus 140 evt. 110, hvis 140'eren er lidt for dyr.. Men altså kom ud og lyt, så finder du ud af hvad du kan lide
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bakke Jakobsen op. Klipsch højttalere vil være fremragende til dit formål. Både musikmæssigt og forstærkermæssigt. RF-82'eren (med 2 stk. 8" basser) kan du få leveret for ca. 6.500 fra Tyskland. Du kan evt. også kigge på RF-63'eren som jeg selv har.  Den har 3 stk 6,5" basser, og er generelt i en højere kvalitet (bedre filter og diskantenhed). __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Tornbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar.
Klipsch lyder tiltalende, men så vidt jeg kan læse mig til skal de bestilles fra Tyskland. Dette er ikke et problem i sig selv, men jeg kunne godt tænke mig at høre et sæt før jeg rekvirerer dem. Er der nogen der ved om de forhandles/kan høres nogen steder i DK?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, men Top Sound (www.topsoundhifi.dk) på Østerbro har dem stående og er rigtig venlige til at give demoer. (Som jeg skal benytte mig af en af de kommende dage ).
|
| Til top |
|
| |
Tornbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor tilfældigvis på Østerbro, så jeg skal da helt sikkert forbi.
Tak for det.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jeg ville bakke Jakobsen op. Klipsch højttalere vil være fremragende til dit formål. Både musikmæssigt og forstærkermæssigt. RF-82'eren (med 2 stk. 8" basser) kan du få leveret for ca. 6.500 fra Tyskland. Du kan evt. også kigge på RF-63'eren som jeg selv har. Den har 3 stk 6,5" basser, og er generelt i en højere kvalitet (bedre filter og diskantenhed). Den kan du få for ca. 10.000 fra Tyskland.
|
|
|
ja når de kan erhverves til 10000 er der da ingen tvivl... ind over med RF-63
mener normalprisen er 7500,-kr/stk i DK derfor foreslog jeg ik dem
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
|
Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, men Top Sound (www.topsoundhifi.dk) på Østerbro har dem stående og er rigtig venlige til at give demoer. (Som jeg skal benytte mig af en af de kommende dage ).
|
|
|
det er da lidt unfair over for topsound at benytte deres faciliteter og så bestille et andet sted
de burde da i hvertilfælde have muligheden for at matche prisen måske lidt højere
de har jo husleje og penge bundet i varer... som de normalt ikke har ved "internet"foretninger
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
det er da lidt unfair over for topsound at benytte deres faciliteter og så bestille et andet sted
de burde da i hvertilfælde have muligheden for at matche prisen måske lidt højere
de har jo husleje og penge bundet i varer... som de normalt ikke har ved "internet"foretninger |
|
|
Det er jo lidt op til ens egen samvittighed. Det har jo ingen økonomisk indflydelse for topsound om trådstarteren vælger at slå et smut forbi eller ej. Men man kan jo lytte til Klipsch højttalerne, og hvis de er interessante, kan man prøve om topsound er til at forhandle med. Hvis udgangen er, at topsound ikke kan gå under 14.000, og man synes at det er for dyrt, skulle det da være ærgerligt at den pågældende højttaler så er "låst fast", i den forstand at det er forbudt at slå til hvis man finder den til en acceptabel pris et andet sted. Hvis det skulle forholde sig sådan kan det pludselig blive en beskostelig affære at lytte til udstyr. Jeg ved ikke hvad den generelle holdning er?! __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
| Det har jo ingen økonomisk indflydelse for topsound om trådstarteren vælger at slå et smut forbi eller ej. |
|
|
Deres tid kunne måske bruges på at betjene betalende kunder?
Man skylder forhandleren at gøre opmærksom på at man agter at finde den absolut billigste(ligegyldigt serviceniveau) og handle der.
- Hvis det altså er det man agter at gøre
Jeg er sikker på at de fleste gerne betale en smule mere for den vejledning og tekniske indsigt man kunne opnå, ved at handle hos en rigig hifi-forhandler.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at det ikke er "en smule mere" når vi snakker danske priser.. Det er latterligt meget dyrere i forhold! Jeg gav knapt 6500 for min forstærker som jeg skulle give 11.000 for i Danmark. Så synes det er rigtigt mange penge at give for lidt vejledning.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan heller ikke se noget problem med først, at høre dem derinde og så siden købe dem et andet sted. Er jo ikke kundernes skyld, at der er så vanvittigt dyre herhjemme, så det kan jeg ikke se noget forkert i. Det kan så være dårlig moral eller ej, men nu skal man jo heller ikke gøre det til mere end det er; en simpel handel  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag evt. et kig på Heco Celan serien. http://www2.heco-audio.de/index.php?id=heco_celan De kan det hele! __________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
Tornbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar.
Jeg har været ude og høre lidt af hvert nu.
Klipsch lyder godt, men er ikke min umiddelbare favorit pt.
B&W DM683 overraskede mig rigtigt positivt og ligger lunt i svinget nu, men samtidig fik jeg muligheden for at afprøve en af mine venners Cerwin Vega 1215 MKII, og den blev jeg også lidt småforelsket i. Det er jo en Cerwin Vega der ikke bare er bulder og brag! Den giver rent faktisk en ganske god allround gengivelse, når det står til mit øre. Da jeg stadig er vild med CVs bas, men blot ikke ønsker at gå alt for meget på kompromis med den øvrige del af spektret, er jeg kommet i lidt af et dilemma nu.
Spørgsmålet er så om det er til at opdrive disse CV'ere overhovedet og om B&W'erne stadig vil være et bedre køb. Jeg havde jo desværre ikke mulighed for at høre dem op mod hinanden.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Focal Chorus 816v ved www.hififreaks.dk !
Der får man rigtig lækker vellyd til pengene, og så er de så flotte :)
|
| Til top |
|
| |