Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: ProAc Res. 1sc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Overvejer om det skal være denne højttaler næste gang, men har ikke lige haft tid til at høre den endnu.

Anmeldelserne af den er jo fine, men er der nogen af jer, der har erfaringer med den eller andre ProAc højttalere? Der er ikke meget at finde på nettet om dem.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ingen? Det er måske forklaringen på, at jeg ikke kan finde ret meget om dem på nettet.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke ejet et sæt 1 SC, men et sæt Response 1.5 i vel nok en 4 års tid og det er en af de bedste højttalere jeg har haft, de har et kæmpelydbilled og spiller "stort" specielt i forhold til deres relative lille størrelse. Og så spiller de med en ro hvor der ikke er noget i lydbilledet som stikker af eller bliver agressivt. Hvis de bliver placeret korrekt spiller de også temmeligt dybt, omkring 35 hz mener jeg High Fidelity målte dem til. På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig et sæt 3.5 eller 3.8 som har lidt mere af det hele.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Tak for tilbagemeldingen. Ja, de er godtnok små. Var en tur forbi Audio Art, og de er noget mindre, end de giver indtryk af på billederne. Til gengæld synes jeg også de var pænere.

Må hellere få dem hørt, når der bliver tid til det.

AMILO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 1SC'erne og efterfølgende 3.5.

Det er da en lille sød højttaler, men til prisen finder du altså noget som giver mere for pengene. Ja, de spiller umiddelbart imponerede dybt, men der er grænser for hvor store hug den lille basenhed kan generere og derfor kommer stortrommer osv. ikke til sin ret. Grunden til den lyder "stor" skyldes at den er hævet noget i bassen, hvilket forstærkes jo tættere du stiller den på bagvæggen. Derfor vil jeg kun anbefale dig den, hvis det er mest stille musik du lytter til, men hvem gør lige det hele tiden?

3.5'eren var da bedre, men det er et ordentligt skrummel og som med 1SC'eren, så før du mere for pengene hos andre mærker. Den er faktsik også noget bas svag, måske det er derfor ProAc anbefaler gammeldags lydende rørforstærkere til deres højttalere?

Nu spiller jeg på nogle ATC og det var nok derhen jeg ville kigge, hvis du er ude efter en god lille højttaler. Så skal du ikke spekulere på hvor meget du skruer op og basgengivelsen er af en helt anden verden. Ja de er ikke helt så kønne, så køb 1SC'erne, hvis du vægter det højest.

Til top Vis AMILO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AMILO

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Min vurdering af Proac generelt er at deres nypriser er ca. dobbelt op af hvad man kan få specielt i DK....der er også noget umiddelbart imponerende over deres lyd, som forvinder efter et stykke tid og erstattes af skuffelse....deres lydkarakter kan dog være charmerende på noget musik...

Et godt råd: Glemt alt om anmeldelser, de er direkte vildledende...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

AMILO skrev:

Jeg har haft 1SC'erne og efterfølgende 3.5.

Det er da en lille sød højttaler, men til prisen finder du altså noget som giver mere for pengene. Ja, de spiller umiddelbart imponerede dybt, men der er grænser for hvor store hug den lille basenhed kan generere og derfor kommer stortrommer osv. ikke til sin ret. Grunden til den lyder "stor" skyldes at den er hævet noget i bassen, hvilket forstærkes jo tættere du stiller den på bagvæggen. Derfor vil jeg kun anbefale dig den, hvis det er mest stille musik du lytter til, men hvem gør lige det hele tiden?

3.5'eren var da bedre, men det er et ordentligt skrummel og som med 1SC'eren, så før du mere for pengene hos andre mærker. Den er faktsik også noget bas svag, måske det er derfor ProAc anbefaler gammeldags lydende rørforstærkere til deres højttalere?

Nu spiller jeg på nogle ATC og det var nok derhen jeg ville kigge, hvis du er ude efter en god lille højttaler. Så skal du ikke spekulere på hvor meget du skruer op og basgengivelsen er af en helt anden verden. Ja de er ikke helt så kønne, så køb 1SC'erne, hvis du vægter det højest.

Bare for at rydde misforståelserne af vejen var det mine egne Response 1.5 hvor jeg talte om deres basformåen i forhold til størrelsen. Jeg har ikke hørt 1 SC.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldingerne gutter, selvom I ikke ligefrem kan påstås at være enige.

Begrænset bas må man leve med, når man er til små tovejs kasser. Hvad mener I om diskanten? Da den jo er engelsk, kunne jeg forestille mig, at den måske er lidt for rund og blød til min smag, der går meget i retning af den analytiske live-stemning. Eller er det bare mine fordomme mod engelske produkter?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Tak for tilbagemeldingerne gutter, selvom I ikke ligefrem kan påstås at være enige.

Begrænset bas må man leve med, når man er til små tovejs kasser. Hvad mener I om diskanten? Da den jo er engelsk, kunne jeg forestille mig, at den måske er lidt for rund og blød til min smag, der går meget i retning af den analytiske live-stemning. Eller er det bare mine fordomme mod engelske produkter?

Nu er de godt nok større (men i praksis ikke meget), men Dali Coupé er en højttaler hvor man ikke føler man mangler noget i bunden, sel vsammenlignet med gulvmodeller...det er på alle måder en fantastisk højttaler...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Nej, det kan man vist ikke ligefrem sige Men jeg synes nu ikke at diskanten er for afrundet, men den er bestemt ikke skinger eller skrigende. Men nu hvor du bor i København så smut tur forbi Audio Art på Danasvej og hør på ProAcer'ne.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Nej, det kan man vist ikke ligefrem sige Men jeg synes nu ikke at diskanten er for afrundet, men den er bestemt ikke skinger eller skrigende. Men nu hvor du bor i København så smut tur forbi Audio Art på Danasvej og hør på ProAcer'ne.

Har været forbi og få en snak og set på højttalerne. Må lige have fundet tid til at slæbe et par velkendte skiver med derned, så jeg kan få dem hørt. De er ikke opgivet endnu.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Nu er de godt nok større (men i praksis ikke meget), men Dali Coupé er en højttaler hvor man ikke føler man mangler noget i bunden, sel vsammenlignet med gulvmodeller...det er på alle måder en fantastisk højttaler...

Den har jeg hørt og sådan en bliver det ikke. Det er nogle år siden, så jeg kan ikke huske hvorfor,  men jeg brød mig ikke om den.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hehe sjovt, jeg har skiftet fra ProAc til netop Dali Grand, ikke en Coupe men en Diva.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hehe sjovt, jeg har skiftet fra ProAc til netop Dali Grand, ikke en Coupe men en Diva.

Hvis du har tid og lyst, må du gerne give et hurtigt oprids af forskellene mellem de to.

Jeg er i øvrigt overrasket over, at der tilsyneladende ikke er flere, der kender ProAc.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej Fisk.
jeg hare haft et sæt response 2.5, som jeg var meget tilfreds med. Du kan læse mere om mine indtryk i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44924&K W=brok
Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg takker. Lyder ikke så dårligt.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ProAcer'ne er efter min mening en mere "musikalsk" højttaler end Dalierne som er meget afslørende, og det kan til tider godt være lidt for meget af det gode ved dårligere indspilninger, det er Proacerne bedre til at håndtere, og så har Dalierne naturligvis noget mere bund med to ekstra basenheder som vist nok også er ½ tomme større, og er noget sværere at trække og mere kræsne overfor hvilket grej du spænder for, men Proacerne kan du heller ikke tilbyde hvad som helst hvis det er noget grej som ikke har muskler nok, lyder bassen meget buldrende.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldingen Jesper.

Har en Primare I30, så der må vist være kræfter nok til at trække dem.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Ingen? Det er måske forklaringen på, at jeg ikke kan finde ret meget om dem på nettet.

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/386/index4.html

Den proactiske hængekøje er der stadig, ellers var det jo ikke en proac, så intet nyt under solen.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/386/index4.html

Den proactiske hængekøje er der stadig, ellers var det jo ikke en proac, så intet nyt under solen.

Takker, men den, og en anden test, havde jeg fundet. Begge en anelse overstrømmende, så det var i første omgang derfor jeg godt kunne bruge lidt input fra folk, der kender mærket.

Går ud fra, at du med "hængekøje" mener hævningen i bas og øvre diskant?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes