| Forfatter |
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer om det skal være denne højttaler næste gang, men har ikke lige haft tid til at høre den endnu.
Anmeldelserne af den er jo fine, men er der nogen af jer, der har erfaringer med den eller andre ProAc højttalere? Der er ikke meget at finde på nettet om dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen? Det er måske forklaringen på, at jeg ikke kan finde ret meget om dem på nettet.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke ejet et sæt 1 SC, men et sæt Response 1.5 i vel nok en 4 års tid og det er en af de bedste højttalere jeg har haft, de har et kæmpelydbilled og spiller "stort" specielt i forhold til deres relative lille størrelse. Og så spiller de med en ro hvor der ikke er noget i lydbilledet som stikker af eller bliver agressivt. Hvis de bliver placeret korrekt spiller de også temmeligt dybt, omkring 35 hz mener jeg High Fidelity målte dem til. På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig et sæt 3.5 eller 3.8 som har lidt mere af det hele.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Tak for tilbagemeldingen. Ja, de er godtnok små. Var en tur forbi Audio Art, og de er noget mindre, end de giver indtryk af på billederne. Til gengæld synes jeg også de var pænere.
Må hellere få dem hørt, når der bliver tid til det.
|
| Til top |
|
| |
AMILO Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft 1SC'erne og efterfølgende 3.5.
Det er da en lille sød højttaler, men til prisen finder du altså noget som giver mere for pengene. Ja, de spiller umiddelbart imponerede dybt, men der er grænser for hvor store hug den lille basenhed kan generere og derfor kommer stortrommer osv. ikke til sin ret. Grunden til den lyder "stor" skyldes at den er hævet noget i bassen, hvilket forstærkes jo tættere du stiller den på bagvæggen. Derfor vil jeg kun anbefale dig den, hvis det er mest stille musik du lytter til, men hvem gør lige det hele tiden?
3.5'eren var da bedre, men det er et ordentligt skrummel og som med 1SC'eren, så før du mere for pengene hos andre mærker. Den er faktsik også noget bas svag, måske det er derfor ProAc anbefaler gammeldags lydende rørforstærkere til deres højttalere?
Nu spiller jeg på nogle ATC og det var nok derhen jeg ville kigge, hvis du er ude efter en god lille højttaler. Så skal du ikke spekulere på hvor meget du skruer op og basgengivelsen er af en helt anden verden. Ja de er ikke helt så kønne, så køb 1SC'erne, hvis du vægter det højest.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min vurdering af Proac generelt er at deres nypriser er ca. dobbelt op af hvad man kan få specielt i DK....der er også noget umiddelbart imponerende over deres lyd, som forvinder efter et stykke tid og erstattes af skuffelse....deres lydkarakter kan dog være charmerende på noget musik...
Et godt råd: Glemt alt om anmeldelser, de er direkte vildledende... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AMILO skrev:
Jeg har haft 1SC'erne og efterfølgende 3.5.
Det er da en lille sød højttaler, men til prisen finder du altså noget som giver mere for pengene. Ja, de spiller umiddelbart imponerede dybt, men der er grænser for hvor store hug den lille basenhed kan generere og derfor kommer stortrommer osv. ikke til sin ret. Grunden til den lyder "stor" skyldes at den er hævet noget i bassen, hvilket forstærkes jo tættere du stiller den på bagvæggen. Derfor vil jeg kun anbefale dig den, hvis det er mest stille musik du lytter til, men hvem gør lige det hele tiden?
3.5'eren var da bedre, men det er et ordentligt skrummel og som med 1SC'eren, så før du mere for pengene hos andre mærker. Den er faktsik også noget bas svag, måske det er derfor ProAc anbefaler gammeldags lydende rørforstærkere til deres højttalere?
Nu spiller jeg på nogle ATC og det var nok derhen jeg ville kigge, hvis du er ude efter en god lille højttaler. Så skal du ikke spekulere på hvor meget du skruer op og basgengivelsen er af en helt anden verden. Ja de er ikke helt så kønne, så køb 1SC'erne, hvis du vægter det højest. |
|
|
Bare for at rydde misforståelserne af vejen var det mine egne Response 1.5 hvor jeg talte om deres basformåen i forhold til størrelsen. Jeg har ikke hørt 1 SC. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingerne gutter, selvom I ikke ligefrem kan påstås at være enige.
Begrænset bas må man leve med, når man er til små tovejs kasser. Hvad mener I om diskanten? Da den jo er engelsk, kunne jeg forestille mig, at den måske er lidt for rund og blød til min smag, der går meget i retning af den analytiske live-stemning. Eller er det bare mine fordomme mod engelske produkter?
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Tak for tilbagemeldingerne gutter, selvom I ikke ligefrem kan påstås at være enige.
Begrænset bas må man leve med, når man er til små tovejs kasser. Hvad mener I om diskanten? Da den jo er engelsk, kunne jeg forestille mig, at den måske er lidt for rund og blød til min smag, der går meget i retning af den analytiske live-stemning. Eller er det bare mine fordomme mod engelske produkter?
|
|
|
Nu er de godt nok større (men i praksis ikke meget), men Dali Coupé er en højttaler hvor man ikke føler man mangler noget i bunden, sel vsammenlignet med gulvmodeller...det er på alle måder en fantastisk højttaler... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Begrænset bas må man leve med, når man er til små tovejs kasser. Hvad mener I om diskanten? Da den jo er engelsk, kunne jeg forestille mig, at den måske er lidt for rund og blød til min smag, der går meget i retning af den analytiske live-stemning. Eller er det bare mine fordomme mod engelske produkter? |
|
|
Nej, det kan man vist ikke ligefrem sige  Men jeg synes nu ikke at diskanten er for afrundet, men den er bestemt ikke skinger eller skrigende. Men nu hvor du bor i København så smut tur forbi Audio Art på Danasvej og hør på ProAcer'ne. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
|
|
Nej, det kan man vist ikke ligefrem sige Men jeg synes nu ikke at diskanten er for afrundet, men den er bestemt ikke skinger eller skrigende. Men nu hvor du bor i København så smut tur forbi Audio Art på Danasvej og hør på ProAcer'ne.
|
|
|
Har været forbi og få en snak og set på højttalerne. Må lige have fundet tid til at slæbe et par velkendte skiver med derned, så jeg kan få dem hørt. De er ikke opgivet endnu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
|
|
Nu er de godt nok større (men i praksis ikke meget), men Dali Coupé er en højttaler hvor man ikke føler man mangler noget i bunden, sel vsammenlignet med gulvmodeller...det er på alle måder en fantastisk højttaler...
|
|
|
Den har jeg hørt og sådan en bliver det ikke. Det er nogle år siden, så jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg brød mig ikke om den.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe sjovt, jeg har skiftet fra ProAc til netop Dali Grand, ikke en Coupe men en Diva.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Hehe sjovt, jeg har skiftet fra ProAc til netop Dali Grand, ikke en Coupe men en Diva. |
|
|
Hvis du har tid og lyst, må du gerne give et hurtigt oprids af forskellene mellem de to.
Jeg er i øvrigt overrasket over, at der tilsyneladende ikke er flere, der kender ProAc.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fisk. jeg hare haft et sæt response 2.5, som jeg var meget tilfreds med. Du kan læse mere om mine indtryk i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44924&K W=brok Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker. Lyder ikke så dårligt.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ProAcer'ne er efter min mening en mere "musikalsk" højttaler end Dalierne som er meget afslørende, og det kan til tider godt være lidt for meget af det gode ved dårligere indspilninger, det er Proacerne bedre til at håndtere, og så har Dalierne naturligvis noget mere bund med to ekstra basenheder som vist nok også er ½ tomme større, og er noget sværere at trække og mere kræsne overfor hvilket grej du spænder for, men Proacerne kan du heller ikke tilbyde hvad som helst hvis det er noget grej som ikke har muskler nok, lyder bassen meget buldrende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingen Jesper.
Har en Primare I30, så der må vist være kræfter nok til at trække dem.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, men den, og en anden test, havde jeg fundet. Begge en anelse overstrømmende, så det var i første omgang derfor jeg godt kunne bruge lidt input fra folk, der kender mærket.
Går ud fra, at du med "hængekøje" mener hævningen i bas og øvre diskant?
|
| Til top |
|
| |