Forfatter |
|
dvangz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er en dreng på 17 år som igang med at købe nye højttalere, og det er her I skal hjælpe mig. Højttalerne skal stå på mit 22 m2 værelse, og skal primært bare bruges til at spille højt musik da jeg ofte holder små fester for vennerne osv. Jeg foretrækker derfor høj lyd fremfor pæn og detaljeret lyd. Derfor har jeg mest kigget på Discohøjttalere, da jeg forestiller mig at det passer bedst til mig forbrug. Jeg har kigget meget på disse højttalere, da jeg synes de ser ret fornuftige ud, indenfor den prisklasse jeg har tænkt mig (~2000,-) ; http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=720& ;sub=1&page=1Hvad siger I til det, har I bedre forslag til højttalervalg, eller har I erfaringer med disse højttalere? Mvh. Dennis Vang
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV!!!
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop. Find dig et par brugte Cerwin Vega. Der er masser i den blå. De ryger som regel ud når konen rykker ind :)
vH pH
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega vil jeg nu nok hellere anbefale. Kig på dba.dk. Der er mange gode modeller til gode priser.
|
Til top |
|
|
dvangz Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay har også kun hørt en masse godt om Cerwin vega, synes bare let prisen kan overskride 2000,- også selvom de er brugte..
|
Til top |
|
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes at du skal spare et par tusinde mere op og så købe noget der er lidt bedre...
CV al1000 er en udemærket højtaller... og kan spille meget højt, skulle jeg hilse og sige..
der er også Dali 909, det er en lækker højtaler, den kan spille højt og den gir en rigtig god lyd..
det var mit foreslag..
|
Til top |
|
|
Casper_LC Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dvangz Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay takker for dit forslag, men tror du ikke de discohøjttalere jeg linker til kan spille højere end disse Dali højttalere?
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem nu de højttalere du har fundet. Det er noget skrald.
vH pH
|
Til top |
|
|
Casper_LC Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har godt nok ikke hørt discohøjttalerne, men jeg er faktisk ret sikker på at dali'erne kan spille lige så højt, (må gerne rette mig hvis jeg tager fejl... ) men er sikker på at du får en højttaler du bliver gladere for hvis du vælger dali 909, det er fandme, med de rigtige forstærkere en rigtig god højtaler til pengene.
cv al1000 har sq også et godt valg. og er også sikker på at du vil blive noget mere glad for dem end discoerne. har selv al1000 og de spiller satme højt, det er helt vildt...
men det er jo dit valg. som sagt så kender jeg ikke discoerne, men dali 909 og cv al1000 er også en flottere højtaler. al1000 ser jo mega brutale ud..
man kunne også købe cv dc 15.. dem kan du måske nok finde brugt, til omkring 2500, de spiller nu også rigtig højt...:) mulighederne er mange...
men jeg købte nu nok ikke discoerne..
men fortæl mig hvad du gør, det er altid spændende, og det er jo dig der skal vælge i sidste ende...
Casper C
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke formålet at det skal bløde ud af ørene? Jeg har selv haft nogle Dali 909 engang. Og tro mig, de vil kunne spille dobbelt så højt som du forestiller dig. Samtidig vil de også kunne spille dobbelt så godt som discohøjttalerne.
Hvis dit værelse var 200 m2, ville disco'erne (måske) at foretrække, men til 22 m2 ville jeg til enhver tid tage Dali'erne til 2000,-
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Casper_LC Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney: Lige over.. det er sq en lækker højtaler
|
Til top |
|
|
Mr high end Udelukket fra forum

Dobbelt profil - Hurtig
Bruger siden: 15 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu lige på, at bare fordi en højtaler er stor, behøver den ikke kunne spille ret højt. Den højtaler du har fundet, er lavet så uhyggelig ringe, at den formentlig ikke vil kunne spille højere end de fleste fornuftige stuehøjtalere. Alle pengene er brug på at få den til at se vild ud, så unge knægte som dig skal falde i svime over den. Der er intet brugt på at lave en højtaler der rent faktisk kan spille højt. Det er ren kinesisk plastic!
Forestil dig, at højtalerens kabinet svarer til en bils karroseri, og at enhederne (Specielt magnetsystemet) svarer til motoren. Det du så får i den højtaler du linker til, er en kæmpe øse, udstyret med en knallertmotor. Ville du vælge det, hvis du skulle køre hurtigt? Jeg vil tro at diskanten i en CV højtaler, har større magnetsystem end basserne i den du har fundet. Med andre ord: Hvis du tror den kan spille højt fordi den er stor, får du dig en stor lærestreg! Og du vil fortryde at du har købt dem, fra den dag du modtager dem, til den dag du kærer dem på lossepladsen. De er værdiløse efter du har pakket dem ud, og de eneste der gider overtage dem, er den lokale genbrugsstation, hvor de formentlig bare skal i stort brændbart (der er næppe noget metal i dem af betydning ).
Mit råd er også, at du skal finde et sæt brugte CV. Det er ikke tilfældigt, at CV holder en meget høj brugtpris. Her får du smæg for skillingen, og fordi de er lavet ordentligt, får du som bonus også en ganske udemærket lydkvalitet. Du kan formentlig nøjes med en CV med 8" bas, og så alligevel spille væsentlig højere end den plastichøjtaler du linker til.
Igen.-... Glem alt om den slags "Taiwan Hansen" produkter.
|
Til top |
|
|
Mr high end Udelukket fra forum

Dobbelt profil - Hurtig
Bruger siden: 15 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se du bor i nordjylland.... Se lige disse CV'ere i dba (de er til salg i skagen): http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55120832
Den gamle DC ersie er nok den mest vellykkede af alle CV'ere hvis du sørger mig. Og denne DC10 er uden tvivl den bedste i dit lokale på 22m2. Jeg kender DC10'eren ganske godt, og tør godt love at du ikke bliver skuffet. Tag ikke fejl af at den kun har en enkelt 10" bas. Den vil blæse plastichøjtaleren uden at få sved på panden. Glem alt om nummeret større med 12". Det bliver for voldsomt! DC10 er i øvrigt også en glimrende højtaler til stille musik. Ganske god allround'er.
Og når du en gang bliver træt af at høre høj "umti umti" musik, sælger du den videre til 2000,- igen. Det tør jeg godt love at du ikke gør med plastichøjtaleren!
Bemærk lige, at plastichøjtaleren er udstyret med piezo horn til både mellemtone og diskant . Det skærer så meget i ørerne, at du aldrig vil ønske at skrue op for dem!
Skulle du trods alle de mange advarsler imod at købe "Taiwan Hansen" kvalitet alligevel vælge dette, synes jeg du skal fortælle den videre historie når du har haft dem et par dage, til skræk og advarsel, så du på den måde kan undgå at andre får samme ide . Jeg vil faktisk tro, at du allerede efter et par dage har fortrudt.
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt være jeg spørger dumt, men har du en forstærker?
I øvrigt sjov tråd!
|
Til top |
|
|
dvangz Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de rigtig gode svar. Jeg har allerede besluttet mig for at jeg ikke køber discohøjttalerne, efter at have set alt det l**t I siger om dem  - Er sku glad for at jeg nåede at spørge til råds herinde, før jeg bestilte dem! Til "Toebs", ja jeg har denne Sony forstærker: http://www.epinions.com/597417_Sony_STR_DE475_Dolby_Digital_ DTS_ReceiverJeg vil kigge nærmere på de højttalere I har foreslået fra DBA, skal da ihvertfald ikke udelukke at det bliver en af dem jeg køber - Men kom endelig med flere forslag hvis det er
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
Alle pengene er brug på at få den til at se vild ud, så unge knægte som dig skal falde i svime over den.Hvis du tror den kan spille højt fordi den er stor, får du dig en stor lærestreg! Og du vil fortryde at du har købt dem, fra den dag du modtager dem, til den dag du kærer dem på lossepladsen. De er værdiløse efter du har pakket dem ud, og de eneste der gider overtage dem, er den lokale genbrugsstation, hvor de formentlig bare skal i stort brændbart (der er næppe noget metal i dem af betydning ).
Og når du en gang bliver træt af at høre høj "umti umti" musik (...)
Skulle du trods alle de mange advarsler imod at købe "Taiwan Hansen"
kvalitet alligevel vælge dette, synes jeg du skal fortælle den videre
historie når du har haft dem et par dage, til skræk og advarsel, så du
på den måde kan undgå at andre får samme ide . Jeg vil faktisk tro, at du allerede efter et par dage har fortrudt.
|
|
|
Jeg synes at det er fint at prøve at hjælpe. Jeg er også selv tilhænger af sarkasme og ironi. Men kunne tonen ikke holdes anstændig? Der er trods alt en fyr på 17, der poster første gang. Han har ikke brug for hverken arrogance og bedre-videnhed.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
dvangz Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige siges at jeg bor i midt/vest jylland i en by der hedder Villerslev, så Skagen ligger faktisk ~190km væk fra hvor jeg bor, hvilket simpelthen er for langt væk, desværre. Har kigget lidt på disse Cerwin Vega V12F som befinder sig i Skive, hvilket ligger 50-60km fra hvor jeg bor, hvad siger I til dem?: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55234134
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et par CV'ere skal du bestemt have noget mere effekt... de sluger og de sluger...
Har aldrig hørt V12F, men har hørt VE-12f, som egentlig også er en ganske fin højttaler og den spiller UNDELYNME HØJT!!!
Kan godt være du er lidt afskrækket af, at skulle købe en gammel højttaler, men faktum er, at de er lavet meget mere solidt og kan holde til nogle flere tæsk end et par billige kasser...
|
Til top |
|
|
DC-Z93 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvangz skrev:
Skal lige siges at jeg bor i midt/vest jylland i en by der hedder Villerslev, så Skagen ligger faktisk ~190km væk fra hvor jeg bor, hvilket simpelthen er for langt væk, desværre.
Har kigget lidt på disse Cerwin Vega V12F som befinder sig i Skive, hvilket ligger 50-60km fra hvor jeg bor, hvad siger I til dem?: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55234134 |
|
|
Til prisen, så er det i hvert fald et af de bedre valg  Har hørt dem en enkelt gang hos en bekendt og det er ikke "min" lyd, men det skal det jo selvfølgelig heller ikke være 
Jeg hører også selv en del "umti umti musik", og må indrømme at mine gamle "disko" højttalere med horn, diskant, mellemtone og 2x12" basser på et hvert område vil vige til fordel for alle de højttalere jeg har haft efterfølgende. Har haft et par gamle Dali 8, et par JBL L8000 (som er til salg) og nu et par Dali Ikon 8. Jeg har fundet min foretrukne lyd, og den får jeg som tommelfinger regel med 2x8" bas-enheder. Hvor meget drøn du vil ha' i din bas skal jeg ikke svare på, men prøv dig frem.
Som skrevet tidligere, så kan du købe et par brugte kvalitets højttalere og sælge dem med meget lidt eller intet tab, og derfor skifte uden de store omkostninger hvis det det viser sig at de ikke lever op til dine forventninger.
Hvis jeg var dig, så ville jeg tage rundt til mine kammerater, og lytte til deres anlæg, eller deres fars (for det er vel ikke kun dig der holder småfester). Mon ikke der er nogen der har noget du synes lyder godt, og så få dannet dig et (lyd-) billede af hvad du skal gå efter... 
|
Til top |
|
|