| Forfatter |
|
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg hvad købt mig et par Cerwin vega S2 trode jeg men fandt ud af at der bare var sat et klister mærkke over det rigtig navn så det er rigtig Cerwin vega 316A men er der nogel der kender nogle spec på sådan et par fætter? og på de gerne så vinkel eller spiller de bedste vis de står lige? og vil de give en dyber bas vis jeg trak nogle nye ledninger er er 2,5mm i stedet for 1,5mm? og er min nikko TRM 750 overhovedet stor nok til dem for jeg syndes ikke der er god dyb bas i dem.
håber i kan finde rundt i mine spørgsmål i svare bare på dem i kan
På forhånd tak
Hilsen Anders
__________________ Cerwin vega S2
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej en lille rettelse min højtaler er ikke Cerwin vega 316A men Cerwin vega 316R ved ikke om der er den stor forskel
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! 
Det var da for strengt! at du er blevet taget et vist sted,
den umiddelbare største forskel mellem det du har fået og det du troede som det havde købt,
er at CV! S2 har en bedre horntweeter.
mht. til spørgsmålet vedr. forstærker,
jeg har kun hørt 316R for mange års siden sammen med en Pioneer SA-9900 (2x90W/8Ohm), Technics SL-1100 og der var rigeligt med power sammen med den forstærker til at højttaleren var fysisk, om den egentlig er i stand til at levere ret meget under 40Hz tvivler jeg meget på..,
men aligevel pga. den samlede ydelse på 316R vil jeg nok mene, at det kunne være at du skulle søge en bedre forstærker 
Her er specs på CV! 316R 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter hvad jeg kan se på billedet af dem i spec så liner de ikke og mellem tonen er ikke den samme men bassen er den sammen hvad lige taget den ud og det er den der står der så jeg tro det noget nermest bygselv agtigt noget skulle man tro. underligt der må jo være en grund til at der er sat klster mærkker på hvor der står S2 jeg kan se at bassen er fra en 316R men resten er fra S2. men jeg må vist på udkig efter en anden forstærkker, men tak for info tro du kan finde en spec på S2 bare for at samling de to højtaler
Hilsen Anders
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet ud af at terminalen og delfilteren (altså det pernel foran) er fra Cerwin Vega 316R og at kabinettet er fra S2 bassen er også fra 316R. så jeg er blivet snydt en del må man sige  for jeg trode de kunne spille 600 watt men nu kan de kun 150 og der er en forskel.
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
anden4380 skrev:
Jeg har fundet ud af at terminalen og delfilteren (altså det pernel foran) er fra Cerwin Vega 316R og at kabinettet er fra S2 bassen er også fra 316R. så jeg er blivet snydt en del må man sige for jeg trode de kunne spille 600 watt men nu kan de kun 150 og der er en forskel. |
|
|
En højttalere kan ikke spille 600 watt. 
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
anden4380 skrev:
Jeg har fundet ud af at terminalen og delfilteren (altså det pernel foran) er fra Cerwin Vega 316R og at kabinettet er fra S2 bassen er også fra 316R. så jeg er blivet snydt en del må man sige for jeg trode de kunne spille 600 watt men nu kan de kun 150 og der er en forskel.
|
|
|
Øhh?? du skal SLET IKKE tænke på max effekt håndtering.. det kommer helt an på hvor god din forstærker er! og bare rolig de kommer til at spille højt nok  og har du virkelig også en forstærker der kan leverer 600 watt? så skal du jo over i PA ligesom undertegnet
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det er trels at man er blivet snydt sådan men hvor vild skal bassen være i sådan et par fætter? jeg har aldrig hørt andre end min CV så jeg ved ikke hvordan skal sådan nogle lyde?
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har i dag set en reklame for CV! i et gammelt HiFi & Elektronik magasin tilbage fra 1981
og den gode nyhed er at det lader til at du er ikke! er blevet snydt 
det i reklamen viste billed og specs underbygger følgene nemlig, at den forskel som der er mellem 316R og S2 er ret så lille og består kun i at der benyttes to typer af basenheder, mellemtone/diskant enheder samt delefilter er nøjagtig den samme type for de to højttalere..., så visuelt er der intet umiddelbart at bemærke mellem de to type af højttalere andet end type nr..., ergo er det svingspolen/spider som der er anderledes på S2 kontra 316 basenhederne (evt. også magneten) samt det omtalte S2 mærke der dækker over 316 indikationen 
håber at dette var et "plaster på hudafskrabningen" 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en følsomhed på 103 dB, kan du spille dig døv med 100W (hvis du da ellers kan spille rent nok til at skrue den derop)... Så det er sikkert godt nok, at den ikke kan tåle 600W 
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEj tak for info jeg har lige købt mig en nye effektforstærker som kan ses her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64977&P N=1 den kan godt sparkke gang i festen. Jeg har fået af vide at det er en S2 bas mebran der sider i så jeg tro alt er som det skal være så det godt nok. de spiller også beder efter jeg fik den effekt på.
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |