| Forfatter |
|
benjaminnr1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi'ers 
Jeg har bestemt mig for at erhverve mit første rigtige stereoanlæg. Undertegnede har altid hørt musik på noget 7.1-Creative-gejl, og det er jo til grin...
Jeg hører først og fremmest rockmusik (Foo Fighters, Kashmir, Led Zeppelin, Placebo og mange andre), men fra tid til anden høres der også Trentemoeller og noget meget oldschool hiphip. Musikken er på CD og vinyl, men en computer skal også gerne tilsluttes i tilfælde af en fest. Min pladespiller er en ProJect Debut III med en tilhørende RIAA-forstærker af samme mærke, nemlig Pro-Ject Phono Box II. Radio høres der sjældent, men muligheden skal være der.
Jeg flytter i en lille, lille lejlighed i august, og der skal anlægget altså stå. Der bor jeg nok ikke for evigt, så valget af højtalere skal ikke blot dreje sig om arealet, de skal spille op. Er lidt i vildrede om, hvorvidt jeg skal have to gulvhøjtalere eller et par kompakte i en reol, på væggen eller på standere.
Til gengæld er jeg sikker på, at CD-afspilleren skal være en DVD-afspiller med HDMI til tv'et, jeg heller ikke har endnu.
Budget er som følger:
Max 2000 kr. pr. højtaler.
Max 4000 kr. for forstærker.
Ca. 1500 kr. for DVD-afspiller.
Ca. 1000 kr. for kabler (4 m. til hver højtaler) inkl. HDMI-kabel.
Har I nogle gode forslag til udstyret? Håber I kan hjælpe 
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000kr på kabler er overkill efter min mening (du vil kunne hente mere ydelse ved at bruge de penge et andet sted), men jeg ved også, at der er nogle der mener det stikmodsatte.
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
| 1000kr på kabler er overkill efter min mening (du vil kunne hente mere ydelse ved at bruge de penge et andet sted), men jeg ved også, at der er nogle der mener det stikmodsatte. |
|
|
Du kan jo have ret. Jeg skrev 1000 kr. for at være på den sikre side.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige komme med den klassiske kommentar, at det er muligt at få noget bedre udstyr hvis du er villig til at købe brugt.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener på ingen måde 1000kr er for meget når du skal have 1xHDMI og 2x4m. højttalerkabel.
Jeg havde taget et sæt Focal Chorus 806v højttaler: http://hififreaks.dk/index.focal.chorus.806.v.asp
Jeg har selv den lidt større version 807 hvor der er en lidt større bas i, og det er ikke meget den er anderledes fra 806. De spiller bare så flot til prisen, og er rigitg godt og solidt bygget. Rigtig velopløst diskant der bare flyder ud af højttalere og en bas/mellemtone med et dejligt punch og præcision. Best buy IMO.
Køb af forstærker ville jeg gøre på brugtmarkedet, og der er der MANGE muligheder til 3-4k. Af de mere spændende ville jeg taget Densen B100/DM10 eller måske noget Bow Wazoo. Engelske forstærkere som Atoll, Rotel og Roksan vil sikkert også gå rigtig godt til!
Jeg tror også jeg ville tage en brugt DVD, men det bliver nok svært at finde noget med HDMI når det er så nyt. En Pioneer DV600 ville være et godt bud. Den sluger alt og er rigtig fin til prisen http://cinemagic.dk/shop/pioneer-dv-600av-s-3241p.html
Jeg har den mindre model DV400 som jeg så har opgraderet med en rigtig god DAC jeg fandt brugt til en slik. Det har opgraderet stereo lyden virkelig voldsomt og kan under alle omstændigheder et godt valg, da DVD'en er en god CD-afspiller underlegen.
Kabler er der også mange bud på, her ville jeg også kigge brugt da man får meget mere for pengne. Kig på Supra Ply, Kimber, Van Den Hul etc.
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg vil lige komme med den klassiske kommentar, at det er muligt at få noget bedre udstyr hvis du er villig til at købe brugt.
|
|
|
Ja, det er det, men jeg vil helst have noget nyt. Det skal nævnes at jeg langt fra er en ægte hifientusiast, og derfor lægger jeg sikkert ikke mærke til en del finesser. Jeg hørte f.eks. Dali Concept 2 kombineret med noget grej fra Cambridge, og jeg var solgt. Der fik jeg lov at høre forskellige af mine cd'er.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er sådan det er, så syntes jeg det er bedst at du går ind i Hifiklubben i Holstebro og prøvet at få dem til at sætte noget forskelligt sammen til dig, så du kan høre det.
Du skal huske at tage nogle cd'er med så du har noget musik du er vant til at høre.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være nyt og fra Hifiklubben, ville jeg tage et lyt på B&W DM685 i stedet for Concept 2... Og så se om du kan finde en forstærker der matcher lyden!  Vil du bruge lidt på penge på kabler kan jeg anbefale Van den Hul
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så det her brugte "anlæg" som jeg lige synes du skulle se:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=83304
Selvom det ikke opfylder dit krav mht. DVD-afspiller, så synes jeg alligevel det er værd at overveje. Primare er dansk/svensk high end i et rigtigt lækkert design og en fantastisk god kvalitet. Mht. DVD laver Primare også dette, så det kan lade sig gøre at skifte CD'en ud med en DVD senere hen.
Men i hifiklubben synes jeg du bør kigge på noget NAD og Cambridge forstærker. De laver begge efter min mening nogle meget vellydende forstærkere (og mere strømstærke end Denon i din prisklasse). Mht. radio, så kan du efter min mening nøjes med at købe en DAB-radio, som du kan koble til en integreret forstærker (hvor du får mere for pengene end ved at købe receiver). En DAB koster kun 499,-, se her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/dab_radio/argon_d ab_adaptor_sort.htm
Har du først hørt DAB, så vil du alligevel aldrig høre alm. analog radio mere, tro mig!
Mht højttalere, så synes jeg du bør overveje en gulvhøjttaler, hvis du har pladsen. Små højttalere lyder også godt, men der er altså bare mere "volumen" i lyden fra en gulvmodel (og det med at købe en subwoofer for at opveje små højttaleres mangel på bas du'r altså bare ikke efter min mening. En gulvhøjttaler lyder altså bedre end et sattelit/subwoofer setup!). Er du frisk på at prøve noget andet end hifiklubbens højttalerudvalg, så kan jeg anbefale Klipsch, som er suveræne højttalere til rock. Se her:
http://www.preissuchmaschine.de/in-Lautsprecher/Lautsprecher /Klipsch-F-3.html
F3 er en gulvmodel med to stk. 8 tommer basenheder, som er indenfor dit budget. Mere info og flere billeder her:
http://www.klipsch.com/world/eu/en/products/details/f-3.aspx
Skal det være en stativ/reolmodel, så kan de her anbefales:
http://www.preissuchmaschine.de/in-Lautsprecher/Lautsprecher /Klipsch-RB-81.html
De har bl.a. fået bedre karakterer end følgende højttalere i tests: Dali Concept 2, Dali Ikon 2, B&W 685 og B&W 705 som koster 10.000,- for et sæt i hifiklubben!!!. Det siger lidt om lydniveauet på Klipsch. 
Omkring en DVD-afspiller, så vil jeg anbefale dig at se om du kan strække budgettet lidt (ca. 2500,- + ca. 200,- i fragt) og købe en Blue-ray afspiller som f.eks. den her:
http://www.preissuchmaschine.de/in-Video-DVD-Geraet/DVD-Play er-Blu-ray/Panasonic-DMP-BD30EG-K-2.html
Her kan du så afspille både CD, DVD og Blue-ray discs og du får HDMI.
Ellers laver Denon og Cambridge Audio efter min mening nogle udmærkede DVD-afspillere.
Håber det kan bruges til noget. 
__________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver, tak for det. Kigger det lige igennem. Kan godt se fidusen med den eksterne dab, så jeg vil gå efter en forstærker i stedet for receiver. Hvis jeg køber udstyr i Tyskland, er garantien så gældende? Ved I, om der er et sted i DK, hvor jeg kan høre de der Klipsch F-3? De ser virkelig sweet ud. Prisen svinger dog fra 222-349 Euro, er der en grund? Skal man ikke bare tage den billigste? 222 Euro = 1655 kr = ME LIKE  Grunden, til at jeg ønsker en DVD-afspiller, er, at jeg har et budget. Det koster jo at flytte hjemmefra. Jeg lægger ud med en DVD-afspiller, og så kan jeg senere købe en rigtig CD-afspiller. BEMÆRK: DER ER NU ÆNDRET I TRÅDENS FØRSTE INDLÆG!
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg aldrig hørt Klipsch, men nu skal man ikke stole blindt på det for dig er en bedre højttaler, bare fordi en tysk blad har givet dem nogle højere tal end et par andre modeller.
Focal dukker oftere og oftere op i folks setups her på sitet og det er ikke uden grund. Det er en yderst kompetent højttalere til prisen efter www.hififreaks.dk har overtaget import og skudt prisen i bund.
Men det primare sæt på KSB ligner virkelig et godt køb, det ville jeg ikke tvivle på at købe hvis jeg stod for at skulle opgradere. Primare er virkelig kram!
Angående DVD-afspilleren så er den Pioneer jeg linker til tidligere et godt valg, når det er en kombineret "midlertidig" løsning. Den har imponerende lyd og billede kvalitet til den lave pris.
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
benjaminnr1 skrev:
CosworthDriver, tak for det. Kigger det lige igennem. Kan godt se fidusen med den eksterne dab, så jeg vil gå efter en forstærker i stedet for receiver.
Hvis jeg køber udstyr i Tyskland, er garantien så gældende?
Ved I, om der er et sted i DK, hvor jeg kan høre de der Klipsch F-3? De ser virkelig sweet ud.
Prisen svinger dog fra 222-349 Euro, er der en grund? Skal man ikke bare tage den billigste? 222 Euro = 1655 kr = ME LIKE 
Grunden, til at jeg ønsker en DVD-afspiller, er, at jeg har et budget. Det koster jo at flytte hjemmefra. Jeg lægger ud med en DVD-afspiller, og så kan jeg senere købe en rigtig CD-afspiller.
BEMÆRK: DER ER NU ÆNDRET I TRÅDENS FØRSTE INDLÆG!
|
|
|
Ja, der er garanti på udstyr købt i Tyskland. Garantien gælder bare i Tyskland, dvs. skulle uheldet være ude, så skal udstyret sendes til Tyskland. Men jeg er af den holdning, at køber man kvalitetsvarer, så er sandsynligheden for at få et produkt der går istykker også meget lille. Jeg har købt mange ting i Tyskland (bl.a. HD-optager og AV-receiver) og jeg har ikke oplevet noget gå istykker endnu (krydser lige fingre og banker under bordet ).
Klipsch kan bl.a. høres hos Topsound på Østerbro i Kbh. Ved ikke lige hvor de kan høres i Jylland. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Christian S Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du lyder som en yngre fyr vil jeg forslå du køber en Playstation 3, de er tit på tilbud til ca 2700-3000 kr. Så har du samtidig et fedt legetøj. Du har HDMI. Blueray og dvd i kanon kvalitet og man kan hente trailere gratis på nettet osv osv. Det er bare et forslag men jeg er superglad for min.
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian S skrev:
| Da du lyder som en yngre fyr vil jeg forslå du køber en Playstation 3, de er tit på tilbud til ca 2700-3000 kr. Så har du samtidig et fedt legetøj. Du har HDMI. Blueray og dvd i kanon kvalitet og man kan hente trailere gratis på nettet osv osv. Det er bare et forslag men jeg er superglad for min. |
|
|
God idé. Jeg har faktisk en Xbox 360, men den har ikke HDMI, kun det der HD-Tv, eller hvad det hedder, så lyden skal ud gennem analoge stik. Dog skal jeg da ikke afvise, at en PS3 godt kunne blive min, når prisen falder yderligere. CosworthDriver, jeg skal arbejde på Roskilde Festival i fjorten dage, og så kanjeg nemt smutte til Kbh. en af dagene og høre dem. Det vil jeg gøre. FreZh, jeg er faktisk tidligere blevet anbefalet den Pioneer-DVD, og det er et rigtig godt bud. Hvilken forstærker til max 4000 kr kan så anbefales til dem? Jeg er måske villig til at købe brugt. Det skal bare være 100% i orden og uden ridser o.lign. Ellers skal der virkelig være penge at spare.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkere jeg kunne finde på at købe: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=83480 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=83510 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81980 Alle kan nok krejles ned under 4k med lidt sønderjysk snilde
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben har intet til 2000,- som slår JM.Lab Focal! Har selv lagt øre til 807'eren, og eneste forskel på disse er formodentlig kun, at der er en anelse mere bas i 807'eren. Focal Chorus 807 V spiller fantastisk til prisen!  Aldrig har jeg hørt en højttaler i den prisklasse levere så god en lyd. Glemt alt om skarpe metal domes - den spiller lige efter min bog. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RIGTIG MANGE TAK for de fine svar, jeg fik i dag. Det hare givet noget at tænke over og gå videre med. Hold jer endelig ikke tilbage med flere inputs
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare kom med lidt tilbagemelding fra dig også  Hvad hælder du mest til og/eller finder interessant? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Bare kom med lidt tilbagemelding fra dig også Hvad hælder du mest til og/eller finder interessant? |
|
|
Jeg er ikke længere i tvivl om, at jeg skal have en forstærker i stedet for receiver. Mht. højtalere ved jeg endnu ikke, om det skal være kompakthøjtalere eller gulvhøjtalere. Jeg sparer en del plads ved kompakthøjtalere, men det lader til, at gulvhøjtalere leverer bedre lyd (?).
Det er en kendsgerning, at jeg simpelthen må ud i butikkerne og høre højtalerne. De ligger bare ikke i nærheden af Holstebro.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for at komme til Esbjerg, burde du helt klart køre et smut forbi Hififreaks. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |