Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bi-wire Kabler Til Dali 850 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Har fået købt mig et sæt Dali 850 som jeg skal ha til at spille sammen med en Onkyo 805 når vi er blevet færdig med a renovere stuen..

Men står stadig og mangler højtaler kabler til at forbinde det.. har søgt og søgt rundt på nettet hvad man skal gå efter men jo mere man læser om det jo mere forviret blir man.. så ville da lige høre her inde hvad i ville gi af råd man kunne kigge efter..

Har fundet et sæt Kimber 8tc til 1000kr for 2x2.3 meter.. men synes ikke rigtig jeg kan finde så meget om det kabel.. nogen der ved lidt mere end mig.?

Har også lige fået min ny indkøbte Dali Evidence C70 center ind af døren.. og kan se at der også er mulighed for at bi-wire den.. ville det være en god ide at køre med samme kabler til front og center eller har det ikke så meget at sige..?

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

har kigget lidt på Qed Silver Anniversary XT Bi-wire kabel

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/qe d_silver_anniversary_xt_bi-wire_kabel_perlemor.htm

de vil cirka løbe op i det samme som et sæt brugte kimber 8tc kabler.. ville det så være bedste at kigge på brugt markedet efter andre kabler eller kan man sagtens få ordentlig lyd ud af kabler til omkring 100kr/m..?

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

det kan jeg så absolut Ikke anbefale til dali 850. Har selv engang købt det kabel til mine dali850 og hvilken tør og stram og kedelig lyd har jeg da aldrig hørt dem spille. Før sprøde diskant toner var nu skingre med det kabel. De blev trukket af Harman Kardon AVR7300.

Hold dig til noget rent kobber til dem vil jeg anbefale.

Diskanten er osse skarp i forvejen. du kan se der er sat en lille plade med form som en kontaktlinse på indersiden af det lille gitter der dækker diskant-domen. det skulle dæmpe den en smule.

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

VdH The Clearwater bliver mange gange rost. Du kan jo bare trække det dobbelt, det giver jo det samme som bi wire.

Jeg ved ikke om det giver mere eller mindre med bi-wiring, vi har både et sæt 850 med bi-wire og et sæt uden stående i huset, og forskellen er så lille at jeg ikke tror det hjælper noget som helst, det kan lige så godt være noget andet der spiller ind.

Anyway, så vil jeg ikke anbefale dig at bruge mere end maks. 100kr meteren for et kabel, for jeg tror ikke der er den store forskel at hente derefter.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil anbafalde dig et kabel i rent kobber - ikk sølv for dali 850 er let lyse i lyden, de behøver ikke blive skarpe...

Men jeg selv har Audio Quist Crystal 2 - et gammelt helt rundt kabel - det har givet en lidt mørkere klan af diskanten..

Hilsen Ulrik

ps hvis nogen mangler nye diskanter så har jeg et sæt liggende.

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej Jespera

Du behøver ikke at anskaffe et bi-wire kabel. Jeg kører single-wire til diskant og bruger et lille stykke kabel til bas. Min erfaring med denne løsning er god. Minst muligt isolering på dette kabel forbedrer lyden hos mig. Pt. kører jeg med et lille stykke Anticable (massiv kobber) fra diskant til basterminal. Der er gode muligheder for at finde "din" klangbalance ved at prøve sig frem.

Venligst

Lauritz

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

jamen mange tak for svarene.. er da kommet lidt tættere på hvad jeg skal kigge efter.. skal altså være rent kobber uden sølv.. :) men regner nu med at jeg vil prøve et bi-wire den her gang bar for at sige at man har prøvet det

hvad med et kabel som dette så..?

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=31&category _id=2&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&It emid=49

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

eller er der andre kobber kabler som er værd at kigge nærmere på..?

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jespera

Jeg har tidligere handlet med HiFiCable og fik god service. De har returret, så ta' en snak med dem (du bør høre kablet på dit anlæg inden køb). Jeg kender ikke kablet i linken.

Jeg er ret glad for AntiCable (sigle core lakkeret kobber, du skal bruge to sæt til bi-wire), dog er det nu erstattet af det langt dyrere Supra Sword.

Venligst

Lauritz

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes