Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til Lyngdorf SDAI2175? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Galanda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt tilfreds med min ny Lyngdorf forstærker.... men... tror ikke mine 8 år gamle Infinity Delta 50 gør den helt ære; eller gør de?

Bassen er blevet bedre; hurtigere og mere dynamisk. Helt dyb-bas har højtalerne dog stadigt problemer med, som når Massive Attack spiller.

Lyden bliver forvrænget når lydstyrken går op mod 90 (0-100 skala) Jeg går ud fra det er højtalererne som står af der også?

Diskanten/de høje toner synes jeg bliver lige skarpe/pågående nok når jeg spiller højt.

Jeg leder altså efter højtaler der runder de høje toner lidt af og samtidigt har endnu mere bund i bassen, håber I kan hjælpe med lidt foreslag? Meget gerne Lyngdorf-ejere må komme med erfaringer

Budgettet er på 10.000 Kr. per højtaler. Brugt er ikke udelukket men vil ikke have udstyr der er mere end maks et par år gammelt. Det er ligeledes krav at de får i en lysere finish  end kirsebær-farvet

Mvh.

Galanda

Til top Vis Galanda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galanda

garn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Har selv denne forsterkeren og kjøpte i fjor et par Dali Mentor 6 som høyttalere. Mentorene runder ikke av i diskanten, men er silkemyke og superoppløste. Bunnen er fast og fin, tilstrekkelig dyp og det er god nyanseringsevne dypt nede. Disse høyttalerne spiller utmerket ved lavt volum, samtidig som du kan dra på ved fest uten at det skurrer og skraper. En utmerket allroundhøyttaler.

Før jeg kjøpte disse hørte jeg på Dynaudio Focus 220, en bra høyttaler, men jeg syntes Daliene var en tann bedre. Det var spesielt nyansering i bassen samt den høyeste diskanten.

Til top Vis garn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af garn

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Mentor 6 vil være en rigtig godt valg. Måsk en B&W 805S vil giventvis mangle lidt munch i fohold til hvis du hovedsageligt hører rock/metal. Den er til gengæld en fantatisk højtaler hvis man skal hele vejen rundt i musik genren og, så er det svært at få højtaler i samme kaliber som har en lige så diskant gengivelse. Men tag ned i HFK og lad dem teste noget for for dig. Og selvom det er en standerhøjtaler, lad dig ikke snyde der er overreskende meget power i den.

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes