| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der AKTIVE højtalere som er bare rimelige til musikbrug i en stue, til en pris som er til at betale?
- evt. hvilke?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med rimelige og hvad er til at betale for netop DIG?
Skal det være til stereo eller surround? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et aktiv system er et vidt begreb. Adam og ATC har sådanne, men til en noget pebret pris. Skal det være MEGET billigt så køb et par Hypex 2-vejs moduler og en passende bas/mellemtone og diskant. Det er aktivt, men ikke nødvendigvis verdens bedste (Jeg anvender sådanne systemer til bagkanaler i mit surround).
Skal det være lidt mere alvorligt er der Ground Sound, som med deres 3-vejs aktive system giver næsten uanede muligheder for tilpasning og deling. Det australske DEQX har så et system for de velbeslåede, som efter sigende skulle være rigtigt god - incl. rumkorrektion og forforstærker. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Findes der AKTIVE højtalere som er bare rimelige til musikbrug i en stue, til en pris som er til at betale?
- evt. hvilke? |
|
|
AVI ADM9 (version 9.1 kommer snart). Alt andet er pap til sammenligning. En bruger herinde har solgt sine Gamut L3 og Focus Audio højttalere til fordel for et sæt ADM9. Prøv at google dem. De har fået rigtig positiv feedback hos anderkendte anmeldere og almindelige hifi enthusiaster. Desuden er Ashley James altid hyggelig chap at tale med. AVI HifiJeg kan se, at du bor i Jylland. Når jeg får mine ADM 9.1 i næste måned, kan du komme forbi til et lyt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene. Det er da helt klart noget som jeg vil arbejde videre på, da jeg har fået en SB og overvejer om jeg i den forbindelse kunne undvære "anlægget"
Forresten AM. Tak for tilbudet, det kunne være man skulle benytte sig af det, men det kan vi lige vende tilbage til 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Mange tak for svarene. Det er da helt klart noget som jeg vil arbejde videre på, da jeg har fået en SB og overvejer om jeg i den forbindelse kunne undvære "anlægget"
Forresten AM. Tak for tilbudet, det kunne være man skulle benytte sig af det, men det kan vi lige vende tilbage til  |
|
|
Det smarte ved ADM9.1 er, at der er indbygget en pre + effekt og en DAC i referenceklasse. Så det eneste du skal bruge, er en signalkilde i form af en cd-afspiller eller f.eks. en Squeezebox Faktisk er effektdelen den samme som i deres effektforstærker til 20k og forforstærkeren er den samme som sidder i Linn's model til 32k...og DAC'en...ja, den sidder i Klimax DS til 120k...og det siges at AVI har fået det til at lyde endnu bedre end Linn's ingeniører... Mangler du de dybeste toner, kan du få en sub som er beregnet og tilpasset ADM9.1. Jeg regner med at købe den på et tidspunkt, så også her har du mulighed for et lyt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:
|
Forresten AM. Tak for tilbudet, det kunne være man skulle benytte sig af det, men det kan vi lige vende tilbage til 
|
|
|
Det smarte ved ADM9.1 er, at der er indbygget en pre + effekt og en DAC i referenceklasse. Så det eneste du skal bruge, er en signalkilde i form af en cd-afspiller eller f.eks. en Squeezebox
Faktisk er effektdelen den samme som i deres effektforstærker til 20k og forforstærkeren er den samme som sidder i Linn's model til 32k...og DAC'en...ja, den sidder i Klimax DS til 120k...og det siges at AVI har fået det til at lyde endnu bedre end Linn's ingeniører...
Mangler du de dybeste toner, kan du få en sub som er beregnet og tilpasset ADM9.1. Jeg regner med at købe den på et tidspunkt, så også her har du mulighed for et lyt.
|
|
|
Wauu det lyder jo som en løsning, både jeg og kæresten kan leve med... Grr de kvinder *G*
Anyway, hvad koster de egentlig sådan ca?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Det smarte ved ADM9.1 er, at der er indbygget en pre + effekt og en DAC i referenceklasse. Så det eneste du skal bruge, er en signalkilde i form af en cd-afspiller eller f.eks. en Squeezebox
Faktisk er effektdelen den samme som i deres effektforstærker til 20k og forforstærkeren er den samme som sidder i Linn's model til 32k...og DAC'en...ja, den sidder i Klimax DS til 120k...og det siges at AVI har fået det til at lyde endnu bedre end Linn's ingeniører...
Mangler du de dybeste toner, kan du få en sub som er beregnet og tilpasset ADM9.1. Jeg regner med at købe den på et tidspunkt, så også her har du mulighed for et lyt.
|
|
|
Wauu det lyder jo som en løsning, både jeg og kæresten kan leve med... Grr de kvinder *G*
|
|
|
ca. 10.500kr inkl. fragt. subben koster ca. 7k Gutten her gik fra en Dynaudio Contour med Naim til ADM9. Her kan du se, hvor nemt det hele er med f.eks. en laptop og en Airport Express eller Squeezebox__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ca. 10.500kr inkl. fragt.
subben koster ca. 7k
|
|
|
Oki det var ikke så voldsomt endda, det må jeg lige se nærmere på da *S*
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genelec
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
? 
|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man sætte sin "egen" aktive sub til dem???
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quad har også 2 aktive højtalere på programmet L-series Active 11L og 12L. Har fået rigtig mange gode ord med på vejen. Kan suppleres med en Quad L-sub eller Quad L-ite sub afhængig af dit behov. Begge Subs har desuden også fået rigtig meget ros. Begge subwoofer kan fjernbetjenes fra lytte positiones hvilket gør indstillingen til en leg.De er bedre til hifi end til at give de største udladninger til film. Der er mulighed for at programere 4 foretrukne indstillinger på fjernbetjeningen. Hvis familien har forskellige preferencer eller der ønskes forskellige indstillinger til musik og film.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En aktiv højttaler er (skulle gerne være) mere en en passiv med forstærker indbygget. Netop ved at integrere delefilter, forstærker og enheder kan der opnås ikke ubedydelige fordele. Dette kan udmyntes i bedre pris, bedre performance og mere kompakt løsning...prisen er så flexibilitet der er nul...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får langt mere for pengene med ADM9. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrh ok, dem kendte jeg ikke. men de er dog også lidt "hampre" synes jeg. ikke at de ikke er pengene værd, det kan de sagtens være, men jeg har ikke noget oversavet jagtgevær som jeg kan præsentere for min bankrådgiver desværre. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille sidespring i min egen tråd, men kom til at tænke på. Nu vi snakker aktive ht. Er det så ikke muligt at implantere en lille forstærker i de højtalere som man har i forvejen... altså to identiske, en til hver side og derved beholde sin ht. hvis man er glad for den af en eller anden grund, eller bare gerne vil spare lidt penge... Måske dumt spørgsmål, men det kom lige til mig
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|