Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM683? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ABech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Ville lige høre om der er nogle der har erfaring med disse højtalere : B&W DM683

Er de gode?, spiller de godt?, osv...

Tak tak, /ABech

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hey jeg har været nede i butikken og høre dem da jeg selv skulle vælge højtalere og jeg blev meget overrasket over den store lyd de små højtalere kunne komme med.. så var meget i tvivl om jeg skulle tage dem eller om jeg skulle vælge DM684 altså gulv modellen.. men det blev gulv modellen.. men lyden er klar og der er en go bund og de kan da sagten spille et rum op med go lyd. kommer self an på hvor stort et rum det er, men hvis jeg var dig ville jeg bare tage ud og lytte til dem og så kan du jo selv bedømme..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 05:01 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
hey jeg har været nede i butikken og høre dem da jeg selv skulle vælge højtalere og jeg blev meget overrasket over den store lyd de små højtalere kunne komme med.. så var meget i tvivl om jeg skulle tage dem eller om jeg skulle vælge DM684 altså gulv modellen.. men det blev gulv modellen.. men lyden er klar og der er en go bund og de kan da sagten spille et rum op med go lyd. kommer self an på hvor stort et rum det er, men hvis jeg var dig ville jeg bare tage ud og lytte til dem og så kan du jo selv bedømme..

683 er den største model i serien... Den spiller godt med god bund og B&W's FST mellemtone!
Hvad havde du tænkt dig skulle trække dem?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Ja min fejl de går jo modsat i numrene..

i så fald kan jeg da sige at jeg ikke syntes den spiller lige så godt som den model mindre. der er mere bas ja men jeg syntes osse den virker mere tam i lyden. jeg syntes ikke den spiller så godt som lillebroderen..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:

Ja min fejl de går jo modsat i numrene..

i så fald kan jeg da sige at jeg ikke syntes den spiller lige så godt som den model mindre. der er mere bas ja men jeg syntes osse den virker mere tam i lyden. jeg syntes ikke den spiller så godt som lillebroderen..

nu ved jeg jo ikke hvad du hørte de 2 på. Men den større model skal have noget mere effekt for at "performe", så det kan være derfor den lød mere tam. Jeg har ikke selv hørt dem, men det var i hvert fald sådan med 603/604 modellerne

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Synes det er en fantastisk højtaler til prisen. Spænd en masse power foran dem - så skal de nok yde. 

ABech
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hmm jamen jeg har lige købt en Sony STR DG710 --> http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?storeId=10151&catalogId=10551&langId=-1&pr oductId=8198552921665061595

Jeg skulle nok mene den kan trække dem? eller hvad?

Jeg ved ikke så meget om hifi heh:P så håber på lidt hjælp...

/ABech

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

ABech skrev:

Hmm jamen jeg har lige købt en Sony STR DG710 --> http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?storeId=10151&catalogId=10551&langId=-1&pr oductId=8198552921665061595

Jeg skulle nok mene den kan trække dem? eller hvad?

Jeg ved ikke så meget om hifi heh:P så håber på lidt hjælp...

/ABech

Synes du skal tage et kig på 684 også... Har hørt både 683 og 684 på en Onkyo receiver, og 683 krævede noget mere power før der skete noget - 684 spiller ganske fornuftigt til prisen!

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Du bør jo nok selv smutte ud og lytte. Folks subjektive mening kan du ikke bruge til ret meget, hvis ikke du selv synes om den.

Personligt er jeg ikke meget for B&W's lyd, med et par få højttalere som undtagelse. De har aldrig været helt gode til at styre specielt diskantenheden efter min mening.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Du bør jo nok selv smutte ud og lytte. Folks subjektive mening kan du ikke bruge til ret meget, hvis ikke du selv synes om den.

Personligt er jeg ikke meget for B&W's lyd, med et par få højttalere som undtagelse. De har aldrig været helt gode til at styre specielt diskantenheden efter min mening.

...glemte selvfølgelig at nævne, at der mange interessante bud i prisklassen (var bare hvis du havde et godt øje til B&W)

PS: Evt. Focal for at nævne nogen!

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par 683 spænt for en NAD 372, og det spiller rigtig godt!

Som tidligere nævnt og almindeligt kendt kræver B&W'erne en del strøm fra forstærkeren for at lyde ordentligt - 150W fra NAD er mere end nok, men de fleste surroundforstærkere skal vist tage sig grundigt sammen for at presse noget ordentligt ud af 683'erne!

Jeg var ikke vildt imponeret, da jeg hørte dem i butikken, men jeg havde heller ikke mulighed for at sammenligne dem med mine tidligere højttalere. Men da jeg fik dem hjem og hørte dem i vandte omgivelser, var jeg ved at p***e i bukserne af overraskelse!!! Jeg synes at de spiller meget detaljeret og præcist, prisen taget i betragtning - man skal vist bruge væsentligt flere penge for at få tilsvarende gulv-højttalere, der spiller bedre! Og bassen er også helt vild for højttalere i den størrelse, men stadig stram og præcis.

Jeg vil ikke tvivle med at anbefale 683'erne, hvis man kigger efter højttalere i den størrelse og prisklasse - bare man har strøm nok til at drive dem ordentligt.

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

jeg står stadig ved at jeg syntes at 684 lyder bedre. jeg har en rotel sat foran og de spiller bare super fedt.. men igen kommer det an på hvilken smag man har.. ja der er noget mere bas i 683 men syntes ikke den lyder lige så godt. den virker mindre musikalsk.. i mine øre..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

Som tidligere nævnt og almindeligt kendt kræver B&W'erne en del strøm fra forstærkeren for at lyde ordentligt - 150W fra NAD er mere end nok, men de fleste surroundforstærkere skal vist tage sig grundigt sammen for at presse noget ordentligt ud af 683'erne!

mere end nok ligefrem? Det kommer da an på både rummet og hvilket lydtryk man vil have

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Thomas Bidstrup skrev:

mere end nok ligefrem? Det kommer da an på både rummet og hvilket lydtryk man vil have

He he he!!! Ja ja, det er selvfølgelig rigtig nok. Det jeg mener er, at de fleste mennesker med "normale" behov vil finde det tilstrækkeligt til at drive denne højttaler fornuftigt. Der er selvfølgelig altid dem, der har behov for noget ekstremt!

Og så er der altid dem, der er skide gode til at være efter andre folks indlæg, hvis man har en enkelt stavefejl eller ikke lige har formuleret sig 100% nøjagtigt!  Specielt her på hifi4all...

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

pro et contra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
brasch skrev:
Thomas Bidstrup skrev:

He he he!!! Ja ja, det er selvfølgelig rigtig nok. Det jeg mener er, at de fleste mennesker med "normale" behov vil finde det tilstrækkeligt til at drive denne højttaler fornuftigt. Der er selvfølgelig altid dem, der har behov for noget ekstremt!

Og så er der altid dem, der er skide gode til at være efter andre folks indlæg, hvis man har en enkelt stavefejl eller ikke lige har formuleret sig 100% nøjagtigt!  Specielt her på hifi4all...

Det er et dansk fænomen, det med at være nedladende og irettesættende. Hvis man læser engelske og amerikanske fora, hører det til de absolutte sjældenheder, at folk kommenterer på form frem for indhold. Men vi behøver jo bare tænke på, hvordan dansken opfører sig i trafikken med f**k-fingre og kofanger-kørsel for at finde en parallel til stilen her på sitet!

PeC

Til top Vis pro et contra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pro et contra

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
brasch skrev:
Thomas Bidstrup skrev:

det var nu ikke for at hakke på dig. Jeg synes bare at det var en uheldig formulering fra din side (så lavede jeg så selv en endnu mere uheldig formulering). Jeg brugte selv godt 400W pr. side til mine 604'ere

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Fint fint - alt tilgivet!  Havde lige slået lilletåen på stuebordet, så der skulle ikke meget til at provokere mig lige på det tidspunkt 

Men ikke desto mindre bør vi have styr på tonen i dette forum! Det sker for ofte, at folk formulerer syg spydigt og ubehageligt bedrevidende, i et forum der huser alt fra nybegyndere til garvede selvbyggere med års erfaring i sinusbølger og impedanskurver (eller sådan noget)

Her bør være plads til alle, og vi bør hjælpe og guide hinanden på en hyggelig og behagelig måde - det er jo ingen konkurrence, men bare en hobby, som bør sprede glæde, hygge og sammenhold!

(Jeg bliver sku selv helt rørt nu!) Hav en god dag og hyg jer gutter! Jeg skal ud og drikke bajere i dagens regnbyger!

Zlollike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jyllandsposten lavede en test omkring højttalere i den prisklasse du efterspørg. Kan være den kan være til hjælp :)

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1331159.ece

Til top Vis Zlollike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zlollike

ABech
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Uh jeg takker for god respons på mit spørgsmål...

I mellemtiden har jeg brugt tid hos den lokale Hi-Fi-klub og er kommet frem til at jeg vil købe et par Dali Ikon 6.

Jeg synes dem fra B&W var for dybe og gav for meget bas på de forkerte tidspunkter og som floe skrev så virker de som om de har svært ved at styre deres diskant.

Ikon 6 kommer tilgengæld mere ud med detaljerne og giver lidt mindre bas, og som Hi-Fi manden sagde så kan man altid supplere med en sub hvis man mangler bas

/ABech

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ABech skrev:

Uh jeg takker for god respons på mit spørgsmål...

I mellemtiden har jeg brugt tid hos den lokale Hi-Fi-klub og er kommet frem til at jeg vil købe et par Dali Ikon 6.

Jeg synes dem fra B&W var for dybe og gav for meget bas på de forkerte tidspunkter og som floe skrev så virker de som om de har svært ved at styre deres diskant.

Ikon 6 kommer tilgengæld mere ud med detaljerne og giver lidt mindre bas, og som Hi-Fi manden sagde så kan man altid supplere med en sub hvis man mangler bas

/ABech

Er det med sub'en en ny dille, der er kommet i HFK? Synes efterhånden man har hørt en del om sælgere der har foreslået det - Jeg forstår det ikke!
Jeg ville gå efter at købe det rigtige med det samme, og undgå sub!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes