| Forfatter |
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg står og skal have nogle nye højttalere.
Mit værelse er 9kvm, og musikken jeg høre er Trance og House, altså musik med meget bas, som samtidig skal være enormt præcis, der ud over
skal der være en god klar mellemtone og diskant. Rent ud sagt så bliver det hele brugt.
Jeg er mest til trevejs højttalere da jeg syntes de giver en mere detaljeret lyd, men bliver det for stort til mit værelse?
kom gerne med nogle links.
Mit budget ligger på omkring 4-9k, og kravet er de skal kunne levere nok dybde i sige selv så en sub ikke er nødvendig.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
9 kvm er godt nok ikke så meget, så måske en god tovejs gulvhøjttaler alligevel ville være den bedste løsning? :) jeg synes det lyder som om du skal kigge på noget Dali hvis det skal være nyt. Har du forstærker?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dine 9kvm ville det jeg også mene at du skulle kigge efter en god standerhøjtaler. Dali synes jeg er rigtig fornuftigt. har selv Dali ikon 5 til mit
værelse på 14kvm. ville sige at jeg i hvert fald ikke har brug for større højtalere. nærmere lidt mindre og et større værelse. Det kan hurtigt gå hen
og lyde smattet! - tag ikke fejl, en standerht kan sagtens levere bas og dybde nok!
ved ikke om du har forstærker? tænker jeg at du ikke har. Hvad med Dali Ikon 2?, eller b&w dm865 sat op på 2 standere? hvis det er du har
forstærker synes jeg du skulle tage et kig på Dynaudio 52 og ATC 11, også deres mindre model 7 er virkelig noget der er værd at invistere i efter
min mening.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige af Dali og B&W så er jeg mest til lyden i B&Werne, jeg syntes godt Dali kan være lidt skarp i diskanten.
Jeg har også kigget en del på 685erne. men er der ellers andre jeg skal tage et kig på?
Jeg ved at mit værelse er ELENDIGT til at lave god lyd i, sådan som det er nu, så har jeg kun ET sweetspot, i resten af rummet lyder det af l**t.
Af forstærker har jeg en gammel Aiwa BX-110 effektforstærker, den spiller faktisk udmærket, så den bruger jeg lige til at starte med, den skulle
levere 2*85Watt eller 2*65W.
Men er der ellers andet der kunne være en ide. Jeg tænker lidt på en B&W 603 S3, kunne det være en mulighed eller er den nye serie bedre?
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
med den forstærker du har er det en skam at spænde et sæt b&W 603 S3
de skal ha noget power for at spille godt.
som de ander skiver b&w dm865 er en lækker højtaller bruger den selv som bag højtale
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den "lille" model "Auram Cantus Leisure 2SE" og hvis ovenstående holder standarden er det et rigtigt godt køb. Super lille højtaler, rigtig god diskant og mellemtone og en ret kraftig bas. Den bliver kritiseret for at have en lidt oppustet bas, hvilket den også har, men det er jo ikke altid et minus hvis man hører musik hvor bassen er vigtig :-) __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan noget som et par B&W 705?
Hifiklubben skriver godt nok selv at hvis man er til høj rock og techno skal man finde noget andet, men er der nogen der ved om de kan levere nok
til mit værelse?
Og er den prisforskellen værd?
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde læst en anmeldelse og der stod nemlig også det med den kraftige bas og tænkte det ville passe fint til christians musik og rum størrelse. synes de er så flotte at jeg selv overvejer at købe dem hehe
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet en mail til gutterne ovre hos B&W. Og deres anbefaling var en CM7, ud fra det jeg skrev til dem. Og af hvad jeg har kunne læse mig
til af anmældelser på nettet, så skulle de ligge mellem 8,5/10 og 9,5/10, så det er jo ret godt må man sige.
Men da jeg hørte den i butikken syntes jeg ikke rigtig der var nok bas i. Men som altid så har butikken andre mål end ens eget lytterum, og her var
rummet ca 3-5 gange større end mit værelse, så det har selvfølgelig betydning.
Men vil jeg opleve samme mangel på bas på mit værelse, eller vil CM7eren også være for stor til mit værelse? der er jo samme enhedsoverflade
som på en 2,5 vejs, denne er bare ægte 3 vejs og ikke mindst med FST mellemtone.
|
| Til top |
|
| |