Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 685 Vs. 705? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har kigget en del på disse to højttalere til mit værelse. Nu er det så bare jeg ikke ved om 705eren er det mere værd end 685eren som den
koster? det er jo trodssalt dobbelt op på prisen.

Mit værelse som de skal spille på er 9 kvadratmeter og jeg høre for det meste Trance og House.
Af hvad jeg kan se så er 705eren ved at være en ældre sag, hvor 685eren er en del nyere, så er den gamle 700 serie stadig dobbelt så meget
værd som den nye 600 serie, hvis vi kigger på lydkvaliteten?
Og vil 705eren kunne levere nok bastryk til mit værelse, jeg har nemlig læst en del anmeldelser hvor den netop bliver kritiseret for at mangle
bas.

Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle anmeldelser som kunne sammenlignes mellem de to da de bliver sammenlignet med andet på deres egen
priskasse.

Og hvad med sådan noget som Dynaudio? så som Audience 42 eller 52, eller Excite 12, hvordan er de sammenlignet med B&Werne?
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 04:39 | IP-adresse registreret  

Hallo 9 kvm? jeg tror at der findes rigtig mange mindre højttalere der kan levere rigeligt bas i sådan et lille rum. Medmindre du snart skal flytte mener jeg ikke du skal bekymre dig om bassen.

Hvis du handler i hifiklubben tror jeg nok at de villige til at udlåne højttalere så de kan høres i hjemlige omgivelser.

pris kontra lyd på de to modeller kan jeg ikke udtale mig om. Det kan du nok bedst selv vurdere, hvs du kan få begge sæt på prøve.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

705 er klart bedst. Også selvom den er af ældre dato end 685'erne. Dog vil jeg påpeje at til det musik som du skal høre vil 685'eren være et godt valg, da du ikke vil få den store glæde af de bedre enheder som sider i 705. Skulle du dog en dag få smag for rigtig musik  vil du med stor fordel kunne lytte til 705 da dens pibediskant er meget mere præcis end den diskant som sider i 685. Men 9 kvm burde begge nemt kunne spille op. Men prøv mentor 1 (og lad dig ikke snyde af den lille størrelse) den har et bredere lydbilled en B&W, hvilket jeg tror du umidelbart søger. Den basport som sider bagpå et gennialt og gennerer ekstremt meget bas, kontra størrelse. Dog er det meget vigtigt den står helt op af en væk, og med det mener jeg HELT OP AF VÆGEN!!!!!!  

Så ned i klubben og lyt ;-)

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også mene at 705 er klart bedre end 685, jeg har hørt dem imod hinanden og var slet ikke i tvivl om hvilken der var bedst. Om de så er merprisen værd er et godt spørgsmål og det må være op til dine øre.

Personligt mener jeg at 705 er prissat lige lidt for højt, hvorimod 685 passer ok til prisen. 705 burde efter min mening være 500-1000 billigere for at være rigtigt attraktive.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Ja det har du helt ret i

Der er for mange alternativer i den prisklasse, plus den er gammel efterhånden, 700 serien bliver højst sandsynlig også den næste serie hos B&W til at blive udskiftet..

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Både 705 og 685 får smæk af Klipsch RB81 i tests i tyske blade. F.eks. bladet Audio placerer RB81 i Spitzenklasse, imens 705 og 685 kun placeres i Oberklasse! Desuden er RB81 med 8" basenheder, så de vil sikkert kunne levere den bas du ønsker til Trance og House (ift. B&W'ernes 6,5"). Og så er RB81 oveni købet billigere end begge B&W'erne.

http://www.preissuchmaschine.de/in-Lautsprecher/Lautsprecher /Klipsch-RB-81.html

Så vidt jeg ved har Topsound på Østerbro, Kbh, RB81 på lager til lytning.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

gå bort fra b&w tag hellere og kig lidt på dynaudio som nævnt. 42 spiller rigtigt godt! bedre end 865! Hvis du nu snupper dynaudio 52 Så er jeg sikker på du har en højtaler du ikke vil blive træt af inden for de næste mange år! den spiller kanon og kan sagtens gi dig bass! mere end nogen af de andre højtalere i den prisklasse kan præstere
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt sikkert også du skulle ta' et kig på de dynaudio'er.  Perspektivet er helt ude af kassen, og bassen er stram detaljeret og præcis.

Der er også massere af positive ting om B&W som den fløjs"bløde" mellemtone og den utroligt detaljerede diskant... Men B&W og dynaudio er er virkelig to forskellige højttalere. Kan du lide B&W bør du måske i stedet kigge på monitor audio. Den har meget af den samme lyd som B&W men er i manges øre ikke så skarp i toppen og så blød i bunden som en B&W.

Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Summusic: detsværre så udlåner HFK ikke længere højttalere i weekenden pga misbrug af ordningen, jeg ville ellers super gerne låne et par.
C_Baune Hvad mener du lige med rigtig musik? RIGTIG MEGET trance kræver ekstremt meget af højttalerene hvis man skal finde alle detaljerne i
lyden. Det du tænker på er det der nissepop, aka dance og harddance som ikke har nogle detaljer. Men meget trance ligger faktisk rigtig tæt op af
klassisk musik.

Men hvordan har TapeConnection det med udlån af højttalere? har de samme ordning som HFK havde før med at man kunne låne højttalerene i
weekenden eller hvordan med det?

Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej Christian Jense, Ja du har helt ret, vi kan godt definere det som nissepop :-) Jeg lytter genneralt ikke så meget til det da jeg ikke nyder at høre på det,  så jeg skærer det genneralt over en kam :-) Men sorry hvis du/i har en anden opfattelse af det... Så bevares...

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

C_Baune skrev:

Ja det har du helt ret i

Der er for mange alternativer i den prisklasse, plus den er gammel efterhånden, 700 serien bliver højst sandsynlig også den næste serie hos B&W til at blive udskiftet..

Argumentet med at den er gammel forstår jeg ikke, der er mange gamle højtalere der er rigtig gode.

Dynaudio er fine højtalere som du da absolut skal tage at lytte til. Jeg har selv kun hørt 72SE og dem kunne jeg rigtigt godt lide.

Nu ved jeg ikke med det lille rum men hvad med et par DLS R55?

Her på siden er der nogle der hele tiden taler godt for klipsch så det kunne vel være en ide at høre dem. Jeg har ikke selv hørt dem med kunne godt tænke mig at vurdere den selv.

Hvad med at købe brugt?
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jo den bygger på nautilus teknologi og ikke signature. Allerede har halter gevaltigt, dog er den stadig bedre end 685 da den der stadig er bedre komponenter i. Syntes bare det ville være surt at give så mange penge for den hvis der snart skulle komme en ny model. og når b&W langcerer ny model er det ikek små forskelle der er, men store.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

el_serpiente Jeg har også tænkt på at købe brugt, problemet er bare at jeg ikke kan finde det jeg gerne vil have på brugtmarkderne. Der er ikke
rigtig det store udvalg i B&W eller dynaudio i de serier jeg gerne vil have. Grunden til at mit budget hedder 4-9k er mere specifikt at jeg vil give 4-
5k for højttalerne fra nye eller finde et par brugte som har ny prisen af 6-10k.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hvad hvis man går den anden vej og tager et par DM686ere sammen med en ASW608, og så sætter et aktivt delfilter foran så DM686eren kun skal
spille diskant og mellemtone og så lader man subben tage bassen. Vil det være en mulighed eller vil det være helt hen i vejret? Jeg tænker når ud
enheden og kabinettet er mindre i Dm686 eren end DM685eren at den muligvis har en bedre mellemtone.
Vil det være en mulighed eller skal jeg hellere gå efter at få nogle kompakte højttalere som kan spille det hele selv?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes