| Forfatter |
|
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber på et par gode råd herinde fra.
Står og vil flytte mit system fra lytterum/studie ind i vores noget lille stue. Stuen er 3,5m x 3.8m og møbler, pejs samt 40" LCD gør placering lidt kringlet. Der er trægulv og to sofaer...
Mine Eminent Technology LFT-8 er for store så jeg ville satse på standerhøjtalere... Evt. Sonus Faber eller JMlab... Men er meget åben for bud på hvad kunne lyde godt med:
Musical Fidelity Nu-Vista M3 int. Marantz CD afspiller som skal skiftes måske til Lyngdorf eller Esoteric.
Jeg lytter primært til folk, rock, klassisk, country, jazz og blues. Jeg vægter stort perspektiv med god placering i lydbilledet og afslappet, varmere tone over koldt og præcist;)
Prisen må helst ikke overstige 15-20k...
Hvad siger? Hvad skal jeg prøve?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Du nævner selv stort(bredt) perspektiv og afslappet, varm lyd. Jeg synes at disse ord kendetegner Focal JM.lab. som dog også hælder en smule til den lyse side. Specielt i den øvre mellemtone. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hej 
Du nævner selv stort(bredt) perspektiv og afslappet, varm lyd. Jeg synes at disse ord kendetegner Focal JM.lab. som dog også hælder en smule til den lyse side. Specielt i den øvre mellemtone. |
|
|
Depends... Mine 1007'ere er ret neutrale  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
Hej 
Du nævner selv stort(bredt) perspektiv og afslappet, varm lyd. Jeg synes at disse ord kendetegner Focal JM.lab. som dog også hælder en smule til den lyse side. Specielt i den øvre mellemtone.
|
|
|
Depends... Mine 1007'ere er ret neutrale 
|
|
|
Det er også mit indtryk af mine 816'ere. Men hvis man alligevel skal sætte lidt ord på dem, bliver det nok ikke meget tættere. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
Hej 
Du nævner selv stort(bredt) perspektiv og afslappet, varm lyd. Jeg synes at disse ord kendetegner Focal JM.lab. som dog også hælder en smule til den lyse side. Specielt i den øvre mellemtone.
|
|
|
|
|
|
Det er også mit indtryk af mine 816'ere. Men hvis man alligevel skal sætte lidt ord på dem, bliver det nok ikke meget tættere. |
|
|
Ord: Neutrale, sammenhængende, lækker blød og opløst top, utrolig åben mellemtone med masser af struktur - også nedefter i de dybe toner, upfront og med en god evne til at forsvinde i lydbilledet. Der er ikke rigtigt noget jeg synes der stikker ud, og jeg har faktisk svært ved at finde noget de gør forkert... Men nu er jeg vist også hjernevasket lidt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Coupe er et lyt værd, de kan præcis det du efterspørger med en stærk effekrforstærker.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
MathiasFB skrev:
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
Hej 
|
|
|
|
|
|
Det er også mit indtryk af mine 816'ere. Men hvis man alligevel skal sætte lidt ord på dem, bliver det nok ikke meget tættere.
|
|
|
Ord: Neutrale, sammenhængende, lækker blød og opløst top, utrolig åben mellemtone med masser af struktur - også nedefter i de dybe toner, upfront og med en god evne til at forsvinde i lydbilledet. Der er ikke rigtigt noget jeg synes der stikker ud, og jeg har faktisk svært ved at finde noget de gør forkert... Men nu er jeg vist også hjernevasket lidt 
|
|
|
Det lyder som om, at mine har de samme karaktertræk som dine. Jeg kan i hvert fald nikke genkendende til de ord. Forskellen er nok bare at mine halter "lidt" i forhold til dine   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
floe skrev:
MathiasFB skrev:
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
Hej 
|
|
|
|
|
|
Det er også mit indtryk af mine 816'ere. Men hvis man alligevel skal sætte lidt ord på dem, bliver det nok ikke meget tættere.
|
|
|
Ord: Neutrale, sammenhængende, lækker blød og opløst top, utrolig åben mellemtone med masser af struktur - også nedefter i de dybe toner, upfront og med en god evne til at forsvinde i lydbilledet. Der er ikke rigtigt noget jeg synes der stikker ud, og jeg har faktisk svært ved at finde noget de gør forkert... Men nu er jeg vist også hjernevasket lidt 
|
|
|
Det lyder som om, at mine har de samme karaktertræk som dine. Jeg kan i hvert fald nikke genkendende til de ord. Forskellen er nok bare at mine halter "lidt" i forhold til dine   |
|
|
Focal er bang for the bucks, og jeg er bestemt ikke i tvivl om at dine også spiller godt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det gik da stærkt! Tusind tak for det! Lige nu har jeg sat mine gamle DM303 til...  De er ikke smeltet endnu, hvilket jeg ellers var bange for da jeg satte de 275 watt til. Satte lige den første cd på jeg havde liggende..: Dire Straits "Brothers In Arms"... Hallooooo INGEN bas! Nå men hvad kan man forvente når man er vandt til LFT-8? Det hjalp lidt da der kom noget andet musik på, men det lydder mest som en lille flue i en blikæske... Egentlig ikke et dårligt lydbillede, men man kan godt høre at min CD afspiller er et svagt led... Jeg har desværre rigtig dårlige demo muligheder, da jeg bor i Dublin og vi har kun en Hi-Fi forretning i byen... De sælger desværre ikke JMlab, men jeg kan selvfølgelig finde dem i DK næste gang jeg er hjemme... Keep em coming guys... MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er også Dali Coupe....den er en perle....  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK fedt Dali Coupe er sat på listen... Lige et spørgsmål ang. lytteposition: Jeg er tvunget til at have højtalerne på hver side af sofaen. Dette giver en ligebenet trekant på 2.20 meter. Ville i lytte med højtalerne drejet ind så de peger direkte imod lyttepositionen? Jeg synes placering af instrumenter roder lidt men nok mest med CDer. Problemet er ikke så galt med min gamle Planar 3 med Dynavector 10x5 pickup. Er der noget af System Audio der kan bruges? Dem forhandler de herovre... Ellers er der tit noget PMC på brugtmarkedet. Jeg har hørt dem til demoer et par gange og umiddelbart var jeg meget begejstret.
Listen foreløbigt: Focal JMlab 1007 be Dali Coupe Dynaudio Focus 140 Sonus Faber
Har hørt L3 og var ikke helt begejstret, men det er nogle år siden.
Tak for det, Claus
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt at søge lidt inspiration i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65897&K W=30%2E000
Hér vil du også se mig anbefale Dali Helicon 300 (coupe's efterfølger, vil nogen sige), som er en større standerhøjttaler, der vil kunne give dig lidt mere bas end nogle af de andre alternativer. Har ikke hørt L3 eller Focal, men kan bestemt også anbefale Dynaudios Focus - den er sikkert nemmere at få til at fungere ordentligt på 13kvm end Heliconen.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CianDK skrev:
OK fedt Dali Coupe er sat på listen... Lige et spørgsmål ang. lytteposition: Jeg er tvunget til at have højtalerne på hver side af sofaen. Dette giver en ligebenet trekant på 2.20 meter. Ville i lytte med højtalerne drejet ind så de peger direkte imod lyttepositionen? Jeg synes placering af instrumenter roder lidt men nok mest med CDer. Problemet er ikke så galt med min gamle Planar 3 med Dynavector 10x5 pickup. Er der noget af System Audio der kan bruges? Dem forhandler de herovre... Ellers er der tit noget PMC på brugtmarkedet. Jeg har hørt dem til demoer et par gange og umiddelbart var jeg meget begejstret.
Listen foreløbigt: Focal JMlab 1007 be Dali Coupe Dynaudio Focus 140 Sonus Faber
Har hørt L3 og var ikke helt begejstret, men det er nogle år siden.
Tak for det, Claus
|
|
|
Dali Grand Coupe er bygget til at spille med næsen lige frem, altså ingen toe-in. Ellers bliver diskanten for kraftig i lyttepositionen.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det med ingen vinkling har været et Dali særkende i snart mange år nu. Jeg vil tro det også gælder for de nye modeller...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak, det var vigtig information. Synes selv mine små 303 lyder bedst rettet ind imod lyttepostionen. Ellers bliver der lidt hul i lydbilledet. Focal 1007 virker efter lidt læsning på nettet som mit bedste bud. De er bare lidt dyre, især hvis man vil have standere med  Mit hjemmelavede cat 5 ht kabel er ikke langt nok. Er der et oplagt valg i den billigere ende. Lige nu bruger jeg tykt el-ledning med fire ledere  Nok ikke optimalt!
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell all the way
Både J og E
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad faktisk lige og kiggede på deres hjemmeside. Vil de fungere ok i en lille stue, hvor de nok kommer til at stå ret tæt på væggene? Tak for input. Der som sagt ikke de store demomuligheder herovre i det irske, så jeg må tage rundt og lytte næste gang jeg kommer til DK. Og så er det godt lige at have en liste med de bedste bud...
|
| Til top |
|
| |