Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
Sendt: 15 August 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
10 k lyder voldsomt, men jo man kan da spendere en skilling på nye kondensatorer, non-induktive modstande og nye spoler. Sørg dog for at gemme de gamle stumper, nogen vil mene at værdien af dine højttalere er forringet hvis de ikke længere er originale.
Til at starte med kunne du nøjes med at udskifte elektrolytterne med polypropylen e.l og cement modstandende til metal film's typen. Hvis ikke det giver en forbedring er der ikke grund til at fortsætte med yderligere forbedringer efter min mening.
Jeg ved at der er udviklet batteridrevne delefiltre til 250ti'erne, men om noget lignede findes til 5000 er jeg ikke klar over.
Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
Sendt: 15 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
Hej exciter .
Tak for svaret
Det lyder jo meget fornuftigt ...... så vidt jeg kan tælle , er der 28 komponenter i delefiltret , så det kan hurtigt blive dyrt at lave et helt nyt ...... på den anden side.... det ku jo være det sparkede gevaldig numse
Men kan det virkelig passe at der ikke er nogen herinde der har rodet med det før ???
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum