Hej med jer.
Her gik jeg og troede jeg havde ordentlige højtaler, blaa
Det jeg har nu er surround, men når jeg vil høre lidt musik, så spiller det bare ikke, de små sat højtaler fra Jamo, kan ikke spille ordentlig musik.
SÅ nu vil jeg af med de der små front sat, og ha mig nogle gulvhøjtaler, og har læst rigtigt meget omkring Dali og det er Dali jeg har fået anbefalet af kollegaer.
Men hvilke det ved jeg godt nok ikke, det er så her jeg håber i kan hjælpe mig lidt.
Min surround reciever er en Yamaha RX-V630RDS, den "praler" med at ha 75W i 8ohm på alle kanaler. Og det jeg ha kigget lidt på er Dali 606 eller 450 de ligger i den rigtige ende hvad angår prisen, 2000kr(dba), eller 8008 eller 850, der er dog lige i den lidt dyre ende absolutte maks 3000(dba), men helst de 2000. Konen mener jeg bruger for mange penge på elektronik 
Stuen som det hele skal stå i er to stuer der er slået sammen, hver på 25kvm, det vil sige lytte afstanden, der hvor vi sidder, er ca 5m væk, men der er 10m ned til enden, ved ikke om det har nogen betydning.
Lige en sidste ting, det er ikke hifidillidyt lyd det skal være, men bare bedre end de små bitte Jamo, og der kan deværre ikke komme på tale med en ny forstærker.
Håber virkelig i kan hjælpe mig lidt på vej.
Mvh Bjarne
PS en lille sidste ting, hvilken tilslutning er at anbefale fra DVD til anlæget, jeg har optisk nu, men er det bedre med gode Stereo-phonokabel?????