Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fartmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Her gik jeg og troede jeg havde ordentlige højtaler, blaa

Det jeg har nu er surround, men når jeg vil høre lidt musik, så spiller det bare ikke, de små sat højtaler fra Jamo, kan ikke spille ordentlig musik.

SÅ nu vil jeg af med de der små front sat, og ha mig nogle gulvhøjtaler, og har læst rigtigt meget omkring Dali og det er Dali jeg har fået anbefalet af kollegaer.

Men hvilke det ved jeg godt nok ikke, det er så her jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Min surround reciever er en Yamaha RX-V630RDS, den "praler" med at ha 75W i 8ohm på alle kanaler. Og det jeg ha kigget lidt på er Dali 606 eller 450 de ligger i den rigtige ende hvad angår prisen, 2000kr(dba), eller 8008 eller 850, der er dog lige i den lidt dyre ende absolutte maks 3000(dba), men helst de 2000. Konen mener jeg bruger for mange penge på elektronik

Stuen som det hele skal stå i er to stuer der er slået sammen, hver på 25kvm, det vil sige lytte afstanden, der hvor vi sidder, er ca 5m væk, men der er 10m ned til enden, ved ikke om det har nogen betydning.

Lige en sidste ting, det er ikke hifidillidyt lyd det skal være, men bare bedre end de små bitte Jamo, og der kan deværre ikke komme på tale med en ny forstærker.

Håber virkelig i kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh Bjarne

PS en lille sidste ting, hvilken tilslutning er at anbefale fra DVD til anlæget, jeg har optisk nu, men er det bedre med gode Stereo-phonokabel?????

Til top Vis Fartmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fartmann

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

En sæt dali 808 spiller i mine øre dårligere end Dali 606 som er en rigtig dejlig højttaler. Har selv et sæt stående. Til de priser de koster brugt er det IMO et super køb. Din Yamaha vil måske også være i underkanten til et sæt 808. Dali 450 har jeg ikke hørt, men den får mange pæne ord med på vejen herinde.

PS: Det kommer an på om DAC´en er er bedst i din receiver eller i din cd-spiller. Hvilken dvd-spiller er det?

Fartmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt mig en Panasonic DIGA DMR-EH68 DVD afspiller/harddiskoptager, fordi jeg har købt mig et Panasonic TH-42PX80U.

Glæder mig til den, den kan kun være bedre end min Medion Harddiskoptager.

Kan du bruge det til noget, Thue

Til top Vis Fartmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fartmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes