Emne: Klam producent ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR har lige haft et indslag om virksomheden Ole Wolff, der
på en fabrik i Kina kan producere "5.0 mill. microphones per month og 2.5
mill. speakers/receivers per month". Desværre fik man ikke at vide, hvem kunderne er, men da de
behandler deres ansatte meget dårligt, er der vel grund til at finde ud af
det. Jeg skal i hvert fald ikke købe noget af en producent, der opfører sig sådan over for sine ansatte, som tilfældet er her http://forsiden.3f.dk/article/20080822/NYHEDER/808210386/214 0/NYHEDER
Hvem producerer virksomheden højttalere for? Det kan man ikke se på deres hjemmeside.
En anden virksomhed, Listen Inc (USA), som blev startet af folk fra B&K. fortæller på denne side om deres kunder: http://www.listeninc.com/site/customers.html Loudspeakers Adam
Audio, Apple Computer, Inc., Bang & Olufsen (B&O), Dynaudio, Daimler
Chrysler, DALI, Ford Motor Company, GP
Electronics, Harman International (JBL, Infinity, Revel, Harman Becker,
Audax), KEF, Pioneer, Polk Audio, THX, Philips, Tymphany (DST, Peerless, Vifa), JL Audio, Meyer Sound, Sony, Samsung ... samt en hel masse andre inden for andre produktsegmenter.
Men hvem Ole Wolff Electronics (Elektronik) leverer varer til, oplyser de ikke. Hvis nogen ved det, så lad os få det at vide.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager men sådan er verden indrettet. Ved godt det er svinsk men alle producenter gør det hvis muligheden er der.
Der findes naturligvis undtagelser: producenter der er kendt for netop made in Danmark osv.
Men ellers findes det i hele møllehjulet.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at se relevansen i at Listeninc's kundeliste skal kædes sammen med Ole Wolff? (kædes samen: nævnes i samme åndedrag)
Men jeg tvivler på at en fabrik med "kun" 120 ansatte leverer til lige så mange og lige så store kunder. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge de officielt tilgængelige regnskaber, er personen Ole Wolff ejer af et anpartsselskab med navnet O.W.E. Holding ApS , og det har en egenkapital på godt 32 mio. pr. 30-6-08. Der har været regnskabsmæssigt underskud de seneste 2 år.
O.W.E. Holding ejer et selskab Ole Wolff Holding ApS, som har en egenkapital på godt 33 mio. pr. 30-6-07. De sidste 2 år har vist regnskabsmæssigt underskud.
Ole Wolff Holding ApS ejer et selskab Ole Wolff Elektronik A/S, som de seneste 3 år har haft underskud, og som nu har en egenkapital på ca. -11 mio. kr, dvs. det skylder 11 mio. mere end der er bogført værdier for. Det er Ole Wolff Elektronik A/S som hjemmesiden http://www.owolff.com/_da-DK/Home refererer til. Drt må være det man ønsker at viser overfor kunderne.
Jeg vil ikke tolke nærmere på disse regnskaber - det kræver mere viden end jeg har, og det er heller ikke i hifi4all.dk at diskutere regnskaber, men jeg vil dog sige, at det kunne jo være at de umiddelbart dårlige medarbejderforhold skyldes manglende succes i virksomheden. Måske er der sammenhæng, men det er på det informationsgrundlag jeg har, kun en hypotese. Der er sikkert flere gundlæggende årsager til underskud.
Bare synd at de andre markant større danske virksomheder vi har, som virkelig er globalt operative (Danfoss, Grundfos, NovoNordisk, FLS, Mærsk osv.osv.osv. vi har egentlig mange) ikke får samme eksponering i Se&HørDRtv som dette lille bitte Wolff- selskab som umiddelbart set mangler succes, men som i den bare lidt større sammenhæng er ligegyldig. Hellere skjule denne sag, end gøre den for stor. Måske bidrager jeg ikke, men der er bare officiel oplysning jeg bringer. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke I kan købe højttalere fra en dansk producent uden der er stumper fra Ole Wolff i dem.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke dele laver de da?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| Jeg har lidt svært ved at se relevansen i at Listeninc's kundeliste skal kædes sammen med Ole Wolff? (kædes samen: nævnes i samme åndedrag) Men jeg tvivler på at en fabrik med "kun" 120 ansatte leverer til lige så mange og lige så store kunder. |
|
|
Relevansen er at Listen, Inc. ikek er bange for at fortæller, hvem de producerer for. Som Ole Wolff Electr. tilsyneladende er. Men en nærlæsning af deres hjemmeside viser, at de også laver forretninger med Ole Wolff. Når man har læst Naomi Kleins bog No Logo, er man klar over, at mange af de store mærkevare-indehavere får produceret deres ting under ekstremt dårlige forhold (for personalet) og udbetaler meget små lønninger - det er vel derfor deres varer er dyrere end andres - men efter min opfattelse er der ingen grund til at støtte den slags virksomheder - eller deres kunder - hvis man kan lade være. Andre er velkomne til at være ligeglade, men det er jeg ikke. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
| Tror ikke I kan købe højttalere fra en dansk producent uden der er stumper fra Ole Wolff i dem. |
|
|
Hvis det holder, vil jeg se mig ekstra godt om i fremtiden.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|