| Forfatter |
|
Tchami Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg er netop flyttet sammen med kæresten, og hun er mindre end tilfreds med størrelsen og udséendet på mine gamle DALI 18 højtalere. "Vi" er derfor blevet enige om at de skal udskiftes med to satellitter + en subwoofer. Budgettet ligger på 5.000 - 10.000 og de skal tilsluttes min Marantz PM7000 forstærker. Rummet de skal sættes op i er ca. 20 m2. Jeg aner ikke særlig meget om hvad der er godt og skidt, men jeg er blevet fortalt at Monitor Audio eller Audio Pro skulle lave nogle udemærkede højtalere i min prisklasse. Jeg håber i kan/vil guide mig i den rigtige retning.
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke lade hende koste rundt med dig, der er masser af tøser der ude der ikke har noget imod store højt :) ... man skal bare overbevise dem om at hvis man giver dem lidt blomster engang imellem, så er det ok :).
Skrottede min dame fordi at hun ikke kunne acceptere min tiltagende passion for lyd.
__________________ Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signaturen siger det hele __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tchami skrev:
Hej,
Jeg er netop flyttet sammen med kæresten, og hun er mindre end tilfreds med størrelsen og udséendet på mine gamle DALI 18 højtalere. "Vi" er derfor blevet enige om at de skal udskiftes med to satellitter + en subwoofer.
Budgettet ligger på 5.000 - 10.000 og de skal tilsluttes min Marantz PM7000 forstærker.
Rummet de skal sættes op i er ca. 20 m2.
Jeg aner ikke særlig meget om hvad der er godt og skidt, men jeg er blevet fortalt at Monitor Audio eller Audio Pro skulle lave nogle udemærkede højtalere i min prisklasse.
Jeg håber i kan/vil guide mig i den rigtige retning.
|
|
|
Prøv eventuelt med et sæt Rega R3/R5.
Det er mindre gulvhøjttalere, som skal placeres tæt på bagvæggen og dermed meget stue/konevenlige Kig under "højttalere" her: http://www.rega.dk/produkter.html
Det vil give jer en klart bedre lyd, end din sub/sattelit løsning __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Shahinian? Kunne det ikke være noget? En rimelig diskret gulvhøjttaler, der spiller med en stor lyd.
Jeg ved ikke hvad de koster brugt...
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Tchami Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@FlexQ og Ulvin: Tak for forslaget, men så vil jeg nu hellere droppe højtalerne ;)
@Two Chanel: De er desværre for store :/
@Præsten: Jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan finde nogle danske forhandlere?
Er der virkeligt ingen fornuftige satellit+sub alternativer? Jeg er på ingen måder audiofil, så bare et ganske almindeligt øre kan holde ud at høre på det er jeg tilfreds.
|
| Til top |
|
| |
davdav Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din forstærker er jo ganske god og kan håndtere et par kvalitets højttalere , jeg har selv en Marantz PM7200 , som spiller med et sæt Dali Mentor 2 .
Du bør i hvert fald ikke købe små satellitter , ikke mindre end f.eks. Dali lektor 1 , Ikon 1 , Mentor 1 eller B&W 686
Monitor Audio og Audio Pro laver også rimelig gode højttalere og subs
Tænk også over hvor højttalerne skal placeres , hvis refleksporten sidder bagpå skal der være lidt afstand til væggen .
Hvis du vil ha en sub skal du sikre dig at den har indgang for højttaler-signal , da din forstærker vel ikke har pre-out .
Tag ud og lyt og husk at medbringe dine egne CDer .
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tchami skrev:
@FlexQ og Ulvin: Tak for forslaget, men så vil jeg nu hellere droppe højtalerne ;)
@Two Chanel: De er desværre for store :/
@Præsten: Jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan finde nogle danske forhandlere?
Er der virkeligt ingen fornuftige satellit+sub alternativer? Jeg er på ingen måder audiofil, så bare et ganske almindeligt øre kan holde ud at høre på det er jeg tilfreds.
|
|
|
Prøv at se Rega R3 i virkeligheden, så får du et andet syn på sagen __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |