| Forfatter |
|
pede-mannen Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg overvejer nemlig at købe sådan to her  ydelsen af dem er: - Professionel 900-Watt 2-vejs PA højtaler
- Exceptionel lydkvalitet og stort frekvensområde
- 2 ekstremt kraftige 15” bas enheder som giver en god dyb bas og akustisk power
- Sikkerhedskredsløb til beskyttelse af diskant enhed
- Metalflange til stativmontering
- Frekvens område: 45 Hz - 2550 Hz
- Max belastning (RMS): 450 Watts
- Max belastning (pink noise): 900 Watts
- Impedans: 4 Ohm
- Dimension: 49.7 cm x 54.5 cm x 110.8 cm
- Vægt: ca. 41 kg
jeg tror nemlig de er gode til prisen. jeg har brug for hjælp med hvad for en forstærker jeg skal have til dem, Kan jeg ikke bare kun klare mig med en effektforstærker og så sætte et mini jack stik i den køre over på ipod/computeren?
på forhånd tak:-)
__________________ <3Disco<3
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pede-mannen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil i ikke nok hjælpe mig med det her eller hvad:-)
|
| Til top |
|
| |
pede-mannen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp mig:-(
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle vel aldrig være en techno-dreng?  Du skal have en forforstærker, også en effektforstærker. Helst noget PA effekt. Gå ind på djz.dk, der har de altid brugt Disco-udstyr til salg. Har selv købt lidt derinde, for år tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal du helt præcist bruge udstyret til? Er det stadig den fest der?
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dit spørgsmål, jo du kan godt tilslutte en effektforstærker direkte, men pga. den høje følsomhed på det samlede system bør der være input level kontrol på power-amp'en  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
pede-mannen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
til: dan r hansen:-)
ja det er stadig den der fest,
men ville det ikke lyde okay me kun en effektforstærker på, og så over en computer eller noget andet eksternt? og hvor mange watt skal effekten være på?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du kan da godt klare dig med 1 effekt. Så skal den bare have MANGE watt. 2x800 Watt eller noget lignende - Gerne mere. Også slutter den bare med et phono til minijack (til pc'en).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
| Ja du kan da godt klare dig med 1 effekt. Så skal den bare have MANGE watt. 2x800 Watt eller noget lignende - Gerne mere. Også slutter den bare med et phono til minijack (til pc'en).
|
|
|
Men husk nu på at, selvom der står i en given forstærkers specifikationer, at den kan levere fx 2 x 2000 watt, er det ikke altid sådan. Og det hænger sikkert slet ikke sammen hvis den fra ny koster 1500 kr og vejer 2 kg.  Nu skal jeg selvfølgelig passe på med at påstå at man ikke kan købe PA-grej på fx 2 x 1000 watt, til under 5000 kr. Men jeg tror ikke at man finder noget i den størrelse og til den pris, med mindre det erhverves brugt. Jeg har fra tidligere erfaret, at han har ikke alverdens resurser at gøre godt med. Så måske skulle vi guide ham til den bedste løsning kontra pris. Jeg ved dog ikke hvad max-beløbet er, men jeg ved det er et sted under 5000 kr. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har bl.a. været en debat herinde, hvor en køber ville købe en forstærker der var opgivet ti 2x270 watt. Hvis jeg hukser rigtigt, viste det sig vist nok at den kun var på 2x38 watt.
Kort fortalt: Hvis noget virker som et rigtig godt tilbud, skal man nok lige være lidt kritisk. Og virker det for godt til at være sandt, er der nok noget om det.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
zirio skrev:
| Ja du kan da godt klare dig med 1 effekt. Så skal den bare have MANGE watt. 2x800 Watt eller noget lignende - Gerne mere. Også slutter den bare med et phono til minijack (til pc'en).
|
|
|
Men husk nu på at, selvom der står i en given forstærkers specifikationer, at den kan levere fx 2 x 2000 watt, er det ikke altid sådan. Og det hænger sikkert slet ikke sammen hvis den fra ny koster 1500 kr og vejer 2 kg.
|
|
|
Det er selvfølgelig korrekt. Tingene skal jo helst hænge sammen  . Watt kan være målt på mange måder, men hvis en PA effekt er opgivet til 2x800W fx, så kan man godt regne med de kan leverer noget power. Men rigtig nok, som udgangspunkt skal man selvfølgelig ikke bare læse på wattopgivelsen, også køber derefter. Jeg var nok lidt hurtig i udtalelsen, beklager men det er jo fredag  .
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske sådan en fætter her
http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/16248/
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Måske sådan en fætter her
http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/16248/
|
|
|
StageLine er noget rigtig skrammel!
|
| Til top |
|
| |
pede-mannen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm okay kan det tage skade af bat jeg kun tager en effektforstærker på, og ikke andet?
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja. - du skal have noget til justere nivauet mellem lydkilde og forstærker, ellers er det ikke til at have med at gøre. (køb evt en billig mixer)
køb evt. sådan en her , den er fornuftig kvalitet, god til prisen og går fint til de højtalere.
http://www.thomann.de/dk/samson_sx1200.htm __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Dan R. Hansen skrev:
zirio skrev:
|
|
|
Men husk nu på at, selvom der står i en given forstærkers specifikationer, at den kan levere fx 2 x 2000 watt, er det ikke altid sådan. Og det hænger sikkert slet ikke sammen hvis den fra ny koster 1500 kr og vejer 2 kg.
|
|
|
Det er selvfølgelig korrekt. Tingene skal jo helst hænge sammen . Watt kan være målt på mange måder, men hvis en PA effekt er opgivet til 2x800W fx, så kan man godt regne med de kan leverer noget power. Men rigtig nok, som udgangspunkt skal man selvfølgelig ikke bare læse på wattopgivelsen, også køber derefter. Jeg var nok lidt hurtig i udtalelsen, beklager men det er jo fredag .
|
|
|
Der er ingen grund til at undskylde, det var ikke så meget til dit forslag om mange watt, men mere til pede-mann, om at tænke en ekstra gang over hvad der egentlig er sandt og hvad der er fordrejet. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag en tur i Aage (www.aage.dk) og se hvad de har inden for dit budget.
Crowns forstærkere har gain nok til at tage output direkte fra PC, men alt efter budget kan der nok kun blive råd til XLS serien, der på trods af en ganske hæderlig lyd, og for prisklassen ganske imponerende kontrol, ikke er en "ægte" crown. Hvis du har mulighed for det, skal du nok have fat i noget Micro/Macrotech, de kan nogle gange fåes brugt til en rigtig fornuftig penge. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes nu ikke du behøver gå efter en forstærker i en dyr klasse, før du har nogle højtalere af tilsvarende kvalitet/pris, men hvis du vil betale lidt mere er både crown og QSC gode forstærkere.
__________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
pede-mannen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
igger lidt på en effektforstærker der trækker 2 gange 500 watt ville den kunnen trække dem sådan ordentligt?
|
| Til top |
|
| |