| Sendt: 13 September 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Hermed endnu er "hjælp til nye højttalere"-tråd.. Beklager  
Jeg har i det sidste års tid spillet med et par JBL TL260 og Marantz SR8002, og været ganske godt tilfreds.. For et par uger siden besøgte jeg Mediemarkt i Flensborg og fik lejlighed til at lytte lidt til til et par Focal Electra 1007BE.. Jeg blev noget imponeret at deres evne til at 'få lyden ud af kasserne' eller hvad man skal kalde det.. Det første jeg gjorde var i hvert fald at vende mig om, for at se de baghøjttalere, der viste sig ikke at være der.. Dette har givet mig lyst til at udskifte JBL'erne, og står nu og overvejer hvad der ville være et godt bud som afløsere..
Det oplagte, kunne man jo tænke, ville være at vælge førnævnte Focal, men hvad jeg ikke nævnte før var at jeg syntes de manglede noget i bunden.. Jeg har heller intet imod at have et sæt gulvhøjttalere stående.. Jeg har kigget lidt på Focal's gulvmodeller i serien, men de koster lige lidt mere end jeg er interesseret i at poste i det..
Budgettet hedder 10-15000 for et sæt, meget gerne brugtpriser, og altså noget med luft i toppen, men stadig med en bund, der kan få Trentemøller til at lyde ordentligt.. Lydmæssigt er jeg til den 'varme' side, eller hvordan man plejer at sige det.. Syntes af klangen fra mine JBL'er passede mig fint, der manglede bare noget finesse og perspektiv.. Og de kommer som sagt til at spille med Marantz SR8002...
Håber på lidt input, og spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt...
På forhånd mange slags tak //Allan
|