| Forfatter |
|
Jeppe-hifi Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen..
Jeg har købt mig et lækkert surround sound sæt, med 4 højtallere, 1 center + sub..
nu vil jeg så bare lige prøve lyden i højtallerne, så havde tænkt mig bare at sætte 2 af dem + sub til..
Men har aldrig prøvet det før.. så hvordan gør jeg?
Skal de 2 front højtallere tilsluttes sub'en også tilsluttes den recieveren eller skal alt bare tilsluttes recieveren hver for sig? jeg har ikke fået kabler med til sættet.. så har bare været ude og købe 20m 2,5 kabel :)
det må meget gerne beskrives så en nybegynder kan forstå det :)
mvh Jeppe
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det hjælper dig lidt hvis du beskriver dit nyindkøb. mærke og modelnavn. har du en surroundreciever. eller sidder der en masse udgange bag på subben? hjælp os med at hjælpe dig
|
| Til top |
|
| |
Jeppe-hifi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jeppe-hifi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv..
fandt manualen på Sony's hjemmeside.. tror ikke at jeg kan få det op idag, da jeg mangler et kabel til min subwoofer.. kan man muligvis bruge et coaxial kabel?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe-hifi skrev:
|
Øv..
fandt manualen på Sony's hjemmeside.. tror ikke at jeg kan få det op idag, da jeg mangler et kabel til min subwoofer.. kan man muligvis bruge et coaxial kabel?
|
|
|
Jep, det kan du sagtens.
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er et link til manualen til din reciever http://pdf.crse.com/manuals/2630429311.pdf kig på punkt D, det er den udgang du skal bruge til subwooferen. du skal have fat i et subwooferkabel som skal trækkes fra subwooferudgangen på din sony til LFE-indgangen på din reciever. du kan til nød bruge den ene del af et almindeligt lakridskabel, men du kan godt risikere at din sub vil komme til at summe lidt, da sådanne kabler sjældent er ordentligt isoleret mod udefrakommende elektrisk støj.
|
| Til top |
|
| |
Jeppe-hifi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..
Jeg har nu været inde hos naboen og låne et coaxial kabel, men jeg kan ikk få det til at virke ved bare at sætte det ind i indgangen til subwooferen på Recieveren. Jeg har prøvet at sætte den ind i alle indgange på sub'en, men lige lidt hjælper det..
Skal højtalerne også tilsluttes sub'en? du kan se billedet af bagsiden på:
http://www.focal.tm.fr/ -> Home Audio -> Sib&Co (der er billedet derinde).
Håber det kan lade sig gøre :)
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
højttalerne skal ikke tilsluttes subben. Muligvis skal du indstille recieveren til at spille med sub. dobbelttjek så lige om alt er tændt og tilsluttet
|
| Til top |
|
| |
Jeppe-hifi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikk hvorfor, men nu virker det :D
Tror den var indstillet for lavt bagpå sub'en.. synes bare jeg havde prøvet at skrue op..
Men hvor mange Hz vil du generelt anbefale at den står på, hvis jeg bare høre noget R&B osv.. og skal volumen bare være ca. 50%? det skal vel ikke være alt for voldsomt?
Har ingen idé om hvor mange Hz jeg skal sætte den til ihvertfald.. synes ikk der kan høres forskel, men det kan der selvfølgelig med selve volumen.
Bare skriv hvad du ca. mener at det skal stå på, så kan jeg altid korigerer derfra..
1000 TAK! :D
hilsen Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Jeppe-hifi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten indtil videre har jeg bare købt nogle billige 2,5 kabler i jem og fix til 270kr for 50m, fordi jeg ikke kunne vente med at lytte til den ny indkøbte lyd..
Men man bliver jo bidt af det :D
Så hvilke kabler vil i anbefale? Både til de 5 højtallere og Sub'en..
Sub'en skal bruge et ca. 4m langt stik og skal nok alt i alt bruge omkring 30-40 meter til højtallerne, da de helst skulle kunne blive gemt væk i nogle kabellister :)
takker mange gange for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kan jeg jo se at dine satelitter ikke spiller dybere end 75 Hz, så delefrekvensen skal ihvertfald ikke være lavere. Omkring 100 Hz er mit bud, men det kommer lidt an på rummet og dine preferencer. prøv dig frem.
Du skal nok ikke bruge drejeknappen på subben til at dele, men dele i recieveren. Der kan du i menuen et eller andet sted stille delefrekvensen mellem din sub og dine satelitter. Du bliver nok nødt til at studere manualen lidt. God fornøjelse. mvh
|
| Til top |
|
| |