Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: reservedele til B&W ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

dejlig søndag formiddag idag... rundstykker... hygge med familien... en søn man ikke holder øje med i 2 min...

og 1 stk ødelagt center højtaler.... hrmmff...

min knægt har lige formået at pille frontstoffet af min center.. for derefter at bore sine fingre igennem midten af hver bas højtaler... suk... ( han er kun 13 mdr )

så derfor ville jeg høre om man kan købe sådanne nye  "kegle spidser" og klistre på eller om det er helt nye enheder der skal til..

har skrevet til HFklubben for at få en pris på enheder.. men som alle andre forretninger vil de jo helst sælge komplette enheder og tjene mere.. end bare at sælge sådan en "kegle spids"  det er derfor jeg lige spørger her også

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Bkåsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du kegle-spidser - er det hele membranen du mener eller er det støvhætten i midten.

Hvis det er støvhætten kan de helt sikkert fås hos www.speakerbits.com i Australien. Det lyder voldsomt, men jeg bestilte selv foam-surrounds og støvhætter for at reparere mine enheder - der gik ikke en uge så var de fremme med en portoudgift på ca. 45,-.

Hvis det er er hele membranen er det en noget anden historie - så ville jeg kontakte http://www.bowers-wilkins.com

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Pudsigt, jeg har næsten lige været ude for det samme, med min lille søn på 1 år. Han har kvast keglespidsen på bas/mellemtonen på den ene B&W 602 S3. HiFI-klubben ville også kun sælge mig en hel enhed for 997,-.

Fik du kontaktet www.speakerbits.com?

Hvordan skifter man den så? Skærer den gamle af, og limer den nye på (skal der bruges speciallim?)?

Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

Bkåsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Iflg. den vejledning jeg fik med skal man skærer et kryds midt i støvhætten med en scalpel eller lign. trække stykkerene forsigtigt af og skærer de sidste rester af.

De nye bliver limet på med en speciel gummilim der aldrig tørrer helt. Men den tror jeg følger med - det gjorde den i rigelige mængder til mit rep.sæt.

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på hjemmesiden, men alle de støvhætter jeg kunne se var flade, men den jeg skal bruge er jo nærmest kegleformet. Der er faktisk et billede af den oppe i toppen på denne side, hvor der er et billede af en B&W højttaler i den orange banner. Men jeg vil lige maile og høre dem om de kan skaffe sådan en til min min højttaler.
Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

Bkåsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ja - det kan jeg godt se det er en lidt specielt udseende støvhætte, men spørgsmålet er om den har nogen effekt for den måde den lyder på - så en "normalt" buet hætte ville virke lige så godt - ikke med det samme flotte udseende men til en brøkdel af 2 nye enheders pris.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes