| Forfatter |
|
Jack_Ekman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er igang med at bygge mit første seriøse anlæg op. Tanken er at holde det meget simpelt. Forstærker, højtalere, SqueezeBox og NAS med lossless versioner af mine cd'ere.
I den forbindelse vil jeg høre om nogen har erfaringer med Bösendorphers Vienna Classic 1 S
Hvordan er vurderingen af dem? Og hvilket alternativer findes der i samme prisklasse, hvis man gerne vil have nogle højtalere, der skal høres men ikke ses?
Hvis nogen har et tip mht. valg af forstærker og evt. ekstern DAC vil det også være meget interessant.
Venlig hilsen
Jack
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt om dem før. Link? Jeg aner ikke, hvad de koster..
Men, er du selv tilfreds med deres lyd, falder de i din smag? Ville du være tilfreds med dem?
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt er det højst besynderligt at beslutte, at man vil benytte nogle højttalere, man ikke har hørt. Far out.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jack
jeg har et sæt bösendorfer vc2.min erf. med dem er at de spiller bedst med rørforstærkere.med undtagelse af phonosofie det passer også godt til dem.jeg har prøvet densen.accuphase.og exposure på mine men syntes at manley passer bedst.jeg har dog ikke prøvet andre rørforstærkere på dem.en manley stingray ville passe fint i størrelse til en vc1.men det kan være at du har en anden reference til lyd end mig.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Jack_Ekman Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Banz Beklager - skulle naturligvis har sat link ind. Det kommer her og med et review her og deres officielle hjemmeside her.@Jan Graffo Jeg har været forbi lydbutikken og prøvelyttet dem mod bla. nogle Shahinian (Compass?) og nogle Harbet Af en eller anden årsag har jeg altid været lidt lun på Shahinian - primært pga. designet, men de blev fejet af banen, da jeg hørte boesendorferne. Specielt den dybe ende af spektret var meget klart defineret. Og her må I iøvrigt bære lidt over med mig. Min interesse ligger helt klart i musikken og ikke så meget i alle de tekniske termer  . Så jeg har ikke så meget styr på tekniske tal og målinger. @bsl2 Lyder rigtigt godt. Hvad var dine erfaringer med Densen? Jeg har selv set lidt på Densen som mulig forstærker løsning men har endnu ikke prøvelyttet. (kan desværre ikke huske, hvilken forstærker de brugte ved lydbutikken, men det var rør :o) Overvejer også som et alternativ ADM9.1 fra AVI pga. den integrerede forstærker, men har ikke prøvelyttet endnu. Så hvis nogen har erfaringer her er jeg også meget interesseret. Venlig hilsen Jack
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jack
jeg havde et densen sæt bestående af beat 200 og beat 300xs og beat 400 plus da jeg købte bösendorferne.jeg blev aldrig glad for diskanten som var meget skarp og skingert.det var først da jeg fik manley at den faldt på plads.du kan prøve at få lydbutikken til at sætte en exposure til.det spiller efter min mening bedre end densen.ellers er der phonosofie det forh. lydbutikken også
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jack,
Du er nødt til selv at lægge ører til dem.
Jeg har hørt dem i en butik i København, spille med Manley hvor det lød forfærdeligt, skarpt, hårdt og nærmest ubehageligt.
Men smag og behag er jo meget individuelt og måske er det jeg hørte noget du vil beskrive på en helt anden måde og måske foretrække. Men det var så markant en lyd at jeg ikke ville turde købe disse uden at have prøvet dem hjemme med mit eget udstyr.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jack
jeg vil tildels give mercury ret.bösendorfer kan lyde skarp og ubehagelig med det forkerte grej.det var det der skete for mig med densen-sættet.de kan spille tæske godt.med det rigtige grej.jeg siger ikke at manley er det rigtige for dig.det ku være at du skulle lytte til larsen højtalerene hos lydbutikken der er lige kommet en dyrer model end den som high fidelity har testet med fint resultat
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Jack_Ekman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tak for tippet omkring Densen. Er lidt ærgerligt, for jeg havde ellers set mig lidt varm på den løsning. I mellemtiden har jeg fundet ud at, at jeg hørte Bösendorferne på en Jolida 302 rørforstærker, så det passer fint med tippet om rørforstærker. Der er ikke andet at gøre end at fortsætte jagten (men det gør heller ikke noget :o) Tak for meldingerne. Mvh. Jack
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack_Ekman skrev:
Hey
Tak for tippet omkring Densen. Er lidt ærgerligt, for jeg havde ellers set mig lidt varm på den løsning.
I mellemtiden har jeg fundet ud at, at jeg hørte Bösendorferne på en Jolida 302 rørforstærker, så det passer fint med tippet om rørforstærker.
Der er ikke andet at gøre end at fortsætte jagten (men det gør heller ikke noget :o)
Tak for meldingerne.
Mvh.
Jack
|
|
|
Ej stop nu lige en gang! Du vil da ikke skrotte ideen med de højtalere fordi nogen skriver noget om dem som ikke lige lyder positivt. Jeg kan jo have en meget anden preferense for lyd end dig, måske havde jeg en dårlig dag eller et eller andet. Man må altså spænde hjelmen og op på jernhesten og ud og få sig en på opleveren og hvis man adviserer forretningen før man kommer ja så kan de sikkert sætte lidt forskelligt klingende udstyr på så du kan opleve spændvigden på højtalernes karakterer. Men måske er det bare en "jeg drømmer om / jeg overvejer at købe" tråd.....
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jack
nej nu må jeg igen give mercury ret.det er da dumt at skrotte bösendorferne på vores udsagn.hvis du vil prøve med densen så skal du ikke bruge nordost kabler.jeg havde reedawn kabler på det tidspunkt og de er meget skingre til densen.prøv med et "varmt" kobberkabel det vil helt sikkert give en blødere lyd
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Jack_Ekman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Først og fremmest tak for de meget engagerede indlæg. Det er helt klart motiverende for at komme videre med projeket og rart, at "møde" folk, der virkelig er passionerede omkring hifi. Dernæst - så stopper jagten absolut ikke her. Jeg må se, hvordan jeg kan få skruet en prøvesession sammen omkring Densen/Bösendorfer kombinationen (det er lige før jeg ikke tør andet  ). Med fare for at kaste lidt mere flame bait ud, så er det en kombinantion jeg kan holde ud at se på. Og den burde have potentiale til at komme til at lyde godt. Og gode alternativer som Arcam og Linn skal også afprøves i den forbindelse. Men det er super med lidt flere valgmuligheder - for det i sidste ende en proces, der er ren fornøjelse. Og så gør det ikke noget, at det tager tid :o) Venlig hilsen Jack
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack_Ekman skrev:
Hey
Først og fremmest tak for de meget engagerede indlæg. Det er helt klart motiverende for at komme videre med projeket og rart, at "møde" folk, der virkelig er passionerede omkring hifi.
Dernæst - så stopper jagten absolut ikke her. Jeg må se, hvordan jeg kan få skruet en prøvesession sammen omkring Densen/Bösendorfer kombinationen (det er lige før jeg ikke tør andet ). Med fare for at kaste lidt mere flame bait ud, så er det en kombinantion jeg kan holde ud at se på. Og den burde have potentiale til at komme til at lyde godt.
Og gode alternativer som Arcam og Linn skal også afprøves i den forbindelse. Men det er super med lidt flere valgmuligheder - for det i sidste ende en proces, der er ren fornøjelse. Og så gør det ikke noget, at det tager tid :o)
Venlig hilsen
Jack
|
|
|
Det lyder som en god plan :O)
Du skal have et sted at starte og hvorfor ikke starte med din drømme kombi og arbejde videre derfra?
Få samlet nogle gode kabler som forhandleren kan få forskellige kvaliteter frem i kombien.
God lytte lyst.
mvh M
|
| Til top |
|
| |