Forfatter |
|
Gobbel600 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et anlæg bestående af en ny Onkyo 876 receiver, et sæt QLN 612, et sæt QLN 606 og en QLN 600 center. Jeg har ejet mine 606 i mange år og har altid været SUPER tilfreds med dem. Af en eller anden grund kan jeg hverken af mine 606'ere eller 612'ere få nogen som helt fornuftig lyd nu. Det er værst med bassen. Jeg har prøvet flere forskellige kilder - PS3, Denon Blue ray, PC, billig DVD afspiller, dyr DVD afspiller - you name it. Har også prøvet forskellige kabler. Jeg har også haft en Denon 3808 med hjem for at se om det gjorde den store forskel - uden held. Mit rum er ca. 6 x 6 og jeg min lytter position er som udgangspunkt i midten af rummet ca. Men der er NUL bas. Det går ok i dybden, men der er ingen slagkraft eller punch som jeg tidligere har oplevet. Jeg har normalt altid sidet på sofaer der havde ryggen direkte op mod en mur hvilket jo i teorien forstærker bassen. Hører jeg anlæg spille i diverse hifi butikker er der MEGET mere bass også selvom man sidder ude i rummet - så min overvejelse om det bare er mig der har vænnet mig til "for meget" bass bør ikke være korrekt.
Jeg har også en sub som skaber en smule tryk, men jeg foretrækker film med sub og musik uden - og det har jo tidligere aldrig givet problemer.
I surround lyder det hele fænomenalt.
Nogle snedige ideer eller forslag?
Vh Andreas
__________________ Vh Andreas
Yamaha RX-V1067
Yamaha BD-S667
Dali Mentor 6
System Audio SA208
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på fasen er korrekt på de to front højttalere?
Hvis du har mulighed for at stille højttalerne med front mod front (helt op ad hinanden), kan du nemt teste det. Her skal der være bas, hvis ikke er de i modfase.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek om du på receiveren har indstillet fronthøjtalerne til "Large" i stereo-mode, og sub er slået fra.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. Især det med at indstillingerne i ss-receiveren. Du kan evt. med en let finger mærke om alle basenheder bevæger sig. Fasen kunne det også som nævnt være galt med. Har du flyttet rundt/ændret i opsætning siden lydskiftet?
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Gobbel600 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Tak for det - jeg har tjekket det hele. Fase er tjekket med batteri (membran bevæger sig udaf hvis den er korrekt). Højtallere er large og subwoofer er "off" i stereo. Men også selvom jeg helt fjerne den fra systemet og lader forstærkeren selv måle tingene igennem så er det samme lyd.
Vh Andreas
Yamaha RX-V1067
Yamaha BD-S667
Dali Mentor 6
System Audio SA208
|
Til top |
|
|
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender intet til højtalerne, men det kan jo være at der simpelthen ikke er nok effekt i din ss-reciever.. Prøv at smæk en effektforstærker på, og se om det kører dig tilbage på rette spor - ss-recievere plejer trods alt ikke at have synderligt med kræfter
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du sidder nøjagtig midt i rummet nu, har du valgt den suværent dårligste placering hvad bass-lydtryk angår.
Midten af rummet er det sted med flest "nul"'er i de stående bølger. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Gobbel600 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Receiveren er 7x200 ved 6 ohm 2 kanalers drift og 7x140 (eller 130 kan ikke helt huske) ved 8 ohm alle kanaler drevet. Har prøvet at flytte mig selv og højtallere lidt rundt og det har hjulpet en smule. Især hvis jeg sidder en meter eller noget i den stil fra bagerste væg. Det er dogt stadig ikke fantastisk. Tror måske det er mit rum der sutter krans. Det er en tagetage til kip.
Vh Andreas
Yamaha RX-V1067
Yamaha BD-S667
Dali Mentor 6
System Audio SA208
|
Til top |
|
|
Gobbel600 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Lige en update. Jeg fandt en løsning mht. opstilling. Løsning endte med sofa midt i min kvadratiske rum, en Cambridge 640R receiver (der er absolut fantastisk), og så QLN 606 foran og jeg bruger så nu 612'erne som baghøjtallere. Det lyder fremragende - dog meget begrænset mht. lytteposition, men der lyder det også fantastisk. Neutral bas, ingen peaks, masser af dybde og bredde.
Vh Andreas __________________ Vh Andreas
Yamaha RX-V1067
Yamaha BD-S667
Dali Mentor 6
System Audio SA208
|
Til top |
|
|