| Forfatter |
|
CasperNB Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er ved at købe nogle JBL Control One højtalere til mit anlæg. De kommer til at køre som baghøjtalere.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg bør vælge af højtalerkabel. Til fronthøjtalerne (JBL cst55) bruger jeg 2*2,5 men er det ikke fint nok at gå lidt længere ned hvad angår baghøjtalerne??
Jeg har ikke så forfærdeligt meget forstand på det, så håber på lidt hjælp 
|
| Til top |
|
| |
S15151515S Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CasperNB.
Vil anbefale HiFi Klubbens QED Original 35kr/m eller QED Silver Anniversary 65kr/m og begge er 2,5mm hvilket jeg syntes er et godt kompromi mellem 1,5mm og 4,0mm. Bruger selv QED Silver Anniversary til mit Cerwin Vega CLS system og det åbner diskanten bedre og har utrolig klar lyd syntes jeg. QED Original er varmere i øvre bas/nedre mid så til JBL vil jeg vælge QED Silver Anniversary.
M.v.h.
Kim Jensen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan man få 2*6,0 til 22kr/m hos av-cables.dk kan desværre ikke sige noget om bygningskvaliteten af dem.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej CasperNB
Du kan overhovedet ikke høre forskel, hvis du går ned i noget 1.5 kabel, når det er til baghøjttalere! Den QED omtale gælder ikke nødvendigvis for dit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv gået en kvadrat ned til baghøjtalerne, og specielt til en bassvag højtaler som control 1, vil du overhovedet ikke kunne høre forskel.
så du kan roligt gå en tur i jem og fix efter det billigste  __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvilke højttaler ledning du bruger på JBL control..! den benytter et fy, fy trick for at kunne tåle effekten..!? man har sat en lille 6 Volts pære i serie og i takt med musikken lyser denne, noget som betyder at når enhederne ikke kan klare mere effekt, så omsættes effekten til lys i stedet for lyd…
Så hvis du kikker på hvor tynd en glødetråd i pære er; ja så sender du hele signalet igennem en sådan ”den er vel under et ½ hår i tykkelse” __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det passede, skulle pæren jo lyse ved (6^2/8) = 4,5 Watt - så den tror vi ikke på
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
hvis det passede, skulle pæren jo lyse ved (6^2/8) = 4,5 Watt - så den tror vi ikke på |
|
|
spil på en control, og kik ind i porten....og du vil se lyset.. ......
et trick som faktisk også blev benyttet af BOSE "de lavede akryl demo højttaler, så kunden kunne se deres fantastiske opfindense det jo en smart måde at sparre penge på gode enheder, og højttaleren kan tåle en masse og aldrig er det blevet kommenteret..... verden vil bedrages. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, til baghøjttaler brug er de ihverfald glimrende. en af mine venner havde dem som kontorht, det var ikke dårligt.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller fint "lidt tynd og pap-agtig i mellemtonen" men hvis man har mod på det, så skru den fra hinanden og pil pæren ud... den klare fint mosten, men bliver klasser bedre.
grunden er jo at den er designet som en rigtig pro-monitor til multi brug, og hvid der eks. hænger et par hundrede i en lufthavn, så er drift sikkerhed det vigtigste... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
CasperNB Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar
|
| Til top |
|
| |
ms65 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se dette er en gammel tråd men vil da lige prøve alligevel: Er der nogen der kan bekræfte at lyden vitterligt bliver bedre på control one, og hvor let er det i praksis at "pille pæren ud"?
Min erfaring siger at når det lyder for let er det som regel fordi det ikke er det. mvh.
|
| Til top |
|
| |