| Sendt: 06 November 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell E / 3 burde ikke have en tendens til S markering, og er du sikker på at det ikke stammer et andet sted fra? Jeg ved du skriver at du har prøvet dine komponenter, men med hvilke andre højttalere?
Hvordan er kantophænget blevet udskiftet? Med originale ophæng eller gummi ophæng?
Det du hører som S markering på Snell højttalerne kan også skyldes højere opløsning end med de andre højttalere du har prøvet med og at du på Snell højttalerne derfor lettere kan høre "fejlen" på een af de andre komponenter.
Normalt sker der ikke slitage af alvorlig grad på diskantenhederne medmindre de direkte lækker olie, så jeg tror ikke problemet kommer herfra.
Er du sikker på at du altid har haft bagdiskanterne til at spille med? Nogle Snell ejere foretrækker at lytte til højttalerne med bagdiskanterne lukket, altså så de ikke spiller med, ( dette skal gøres helt mekanisk ved at dæmpe den på bagsiden idet man ikke blot kan fjerne den på delefiltret ), elelrs kan du forsøge dette da det vil give mindre diskant lyd og mindre rumlig lydbillede, men mere præcision i lyden.
Noget andet du også skal være opmærksom på er, at du måske har ændret din indretning iforhold til da du sidst benyttede højttaleren, og derved vil du opleve en lidt anden lyd, og her kan du gøre et forsøg med at lukke for den bagerste diskantenhed.
ellers synes jeg du har et lidt blandet system, og en mulighed er at udskifte forforstærkeren til et andet fabrikat eller sælge både effekt/kontrolforstærker og investere i en ny forstærker. Fordelen ved Snell E / 3 er at den er meget let at drive, så du kan frit lede efter en forstærker som matcher dem bedst i din prisklasse. Oplagte muligheder er en gl. Naim Nait 2, Roksan Kandy el. Caspian eller Cyrus II forstærker. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|