Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 803S alternativer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter et stereo system til musik lytning i min hovedstue.

Jeg har et meget svært lytterum (loft til kip, loftvinduer, højtalerne skal stå "midt" i et todelt rum osv) og har derfor tænkt mig at bruge Lyngdorfs digitale forstærker med roomperfekt (LYNGDORF TDAI 2200 RoomPerfect).

Jeg havde først tænkt mig Lyngdorfs dipole højtalere og subwoofer i et 2.2 setup men efter en laaang lytte seance hos Hifiklubben synes jeg at et 2.0 setup med B&W 803S højtalere var ligeså godt eller bedre ved dårlige kilder (B&W 803S).

Mit spørgsmål er så, er der andre alternativer til 803erne i den prisklasse (20.000 kr pr. stk) som jeg bør overveje før jeg køber dem?

Et "krav" fra min hustru er at de også er "pæne" bagfra :-)

Til top Vis furball17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af furball17

staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

synes du skal lytte og kigge lidt på audiovector S3..
Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

staffi skrev:
synes du skal lytte og kigge lidt på audiovector S3..

De er endda lidt billigere. Kunne måske strække budgettet til at også inkludere højtalere som GamuT - Phi-5 (25000 kr). Men så heller ikke mere.

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kommer jo noget an på hvad du kan lide af lyd 

Ville lytte til Vienna i den prisklasse også, men hvis du er til B&W så ved jeg nu ikke om det lige er noget for dig

Hvis du er glad for HiFiklubben og deres produkter kunne du måske også skæve over til Dali's højtalere i den prisklasse...

Ellers er der altid brugt marked hvor man kan få en masse til en fornuftig penge...
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Svan skrev:
Kommer jo noget an på hvad du kan lide af lyd 

Ville lytte til Vienna i den prisklasse også, men hvis du er til B&W så ved jeg nu ikke om det lige er noget for dig

Hvis du er glad for HiFiklubben og deres produkter kunne du måske også skæve over til Dali's højtalere i den prisklasse...

Ellers er der altid brugt marked hvor man kan få en masse til en fornuftig penge...

Det er var faktisk fordelen ved Lyngdorfs højtalere, jeg synes ikke jeg kunne hører at de "tillagde" lyden "farver" eller andet. Det er ikke fordi jeg synes specielt godt om B&W men mere at det var de "bedste" i den prisklasse jeg indtil videre har lydtet til.

Så leder efter alternativer, audio vector og måske Vienna lyder som fine alternativer. 

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Nu kommer jeg sikkert med et lidt uventet bud, men jeg ville prøve at lytte til et sæt af Martin Logans Vista. De er i hvert fald et lyt hver. De har dem i Tape Connection, KT Radio, Topsound mf.

De koster 18.000 kr. stk. De er fænomenale til prisen. Hvis du kan strække budgetet "lidt" kan du også lytte på Martin Logans Vantage. De koster 25.000 kr. stk., og er kun endnu bedre.

Her får du i hvert fald nogle højtalere, der kan konkurrere med både B&W, Audiovector, Vienna, Dali og Lyngdorf.

Held og lykke med lytteriet!

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Kenneth_P skrev:

Nu kommer jeg sikkert med et lidt uventet bud, men jeg ville prøve at lytte til et sæt af Martin Logans Vista. De er i hvert fald et lyt hver. De har dem i Tape Connection, KT Radio, Topsound mf.

De koster 18.000 kr. stk. De er fænomenale til prisen. Hvis du kan strække budgetet "lidt" kan du også lytte på Martin Logans Vantage. De koster 25.000 kr. stk., og er kun endnu bedre.

Her får du i hvert fald nogle højtalere, der kan konkurrere med både B&W, Audiovector, Vienna, Dali og Lyngdorf.

Mange tak for råddet. Lyder som om jeg må en tur til KT radio =)

Hos KT radio "står" de til 37.990,00 Kr. men det må så være for et sæt? Ellers passer det ikke helt med prisen.

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

furball17 skrev:
Kenneth_P skrev:

Mange tak for råddet. Lyder som om jeg må en tur til KT radio =)

Hos KT radio "står" de til 37.990,00 Kr. men det må så være for et sæt? Ellers passer det ikke helt med prisen.

Ja, det er for et sæt. Jeg tog dog priserne fra TCs hjemmeside, men priserne er vist nogenlunde det samme. Jeg er sikker på du får en god oplevelse hos KT, de er virkelig flinke.

God tur!

PS. Skriv endelig når du har været inde og høre dem, det er jo altid sjovt at høre hvad folk synes om Martin Logan.

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Til den pris vil jeg klart anbefale Acoustic Force Hera!!!!

Den er bestykket med to Scan Speak revolator bas/mellemtoner og en D2904 Revolator diskant samt en 10" Revolator bas i siden. Enheder af en kvalitet, som man normalt kun ser i noget dyrere konstruktioner. F.eks. Gamut's L serie, Xavian 360 o.m.a. Og delefilteret er der heller ikke sparet på...

Grunden til at den kan sælges så meget billigere, skyldes til dels at det er et simpelt design og dermed kan kabinetterne laves til en konkurrencedygtig pris. Om din kone synes de er pæne bagfra, kan kun hun vurdere...

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1

www.acoustic-force.dk

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Du burde også lægge et øre til Piega TC 50 vi har haft mange gode resultater med. aluminiumskabinet presset ud af en blok aluminium. 2 x scanspeak basenheder og en speciel bånddiskant med 384 små domer presset i alufolien som bevirker at spredningen er næsten ligeså god alm. domediskanter, men lyden er markant mere frigjort og luftig. Gennemført kvalitet fra ende til anden med WBT bi wire terminaler. Leveres i aluminium eller sort eloxeret aluminium.

- De er også pæne set bagfra...

Du kan lytte til dem hos In Wall på sjælland.

tjek www.piega.ch

pris i dk. 32.000 / parret

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Har selv haft BW 803, men "opdagede" Magnepan så nu er det dem der står i stuen for det er virkelig high-end og til mindre penge.

Mvh  

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

villavalium skrev:

Har selv haft BW 803, men "opdagede" Magnepan så nu er det dem der står i stuen for det er virkelig high-end og til mindre penge.

Mvh

Hvilken model? 3.6 ? http://www.magnepan.com/model_MG_36

furball17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Til den pris vil jeg klart anbefale Acoustic Force Hera!!!!

Den er bestykket med to Scan Speak revolator bas/mellemtoner og en D2904 Revolator diskant samt en 10" Revolator bas i siden. Enheder af en kvalitet, som man normalt kun ser i noget dyrere konstruktioner. F.eks. Gamut's L serie, Xavian 360 o.m.a. Og delefilteret er der heller ikke sparet på...

Grunden til at den kan sælges så meget billigere, skyldes til dels at det er et simpelt design og dermed kan kabinetterne laves til en konkurrencedygtig pris. Om din kone synes de er pæne bagfra, kan kun hun vurdere...

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1

www.acoustic-force.dk

Ser også meget spændende ud. Jeg må ud at rejse lidt og lytte.

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 November 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej furball17 !

Du spurgte til hvilke Magnepan.

Det er såmænd bare model 1.2 og så til 11.000 sættet !!!!!!!!

Mvh

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes