Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KEF.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg leder efter et par nye spillekasser.

Jeg har hørt KEF's IQ9 og er meget begejstret for lyden i den, nu ser jeg at der er kommet en KEF IQ 90, er der nogen der har hørt den?

Jeg har også hørt på andre b&w dm683, dali lektor 8, elac, audio vektor, jbl l890 med flere, men fælles for dem alle er at de lyder lidt tamt, jbl er for anstrengende i diskanten, dali lektor 8 lyder meget godt og den er også med i slut spurten. KEF IQ9 lyder lækkert hos KT radio, ved ikke hvordan den lyder hjemme (endnu). Den er tilpas afdæmpet i diskanten uden at være mørk, og så smækker den en fed kontant bas af.

Det eneste der har afholdt mig fra at købe IQ9 er at jeg ikke kan "lure" kvaliteten, de ser pæne ud, er samlet pænt, men vægten på 16,5 kg, virker mig noget lav eller er det bare mig der fokuserer på noget ligegyldigt?

Så hvis i har lidt erfarninger med KEF så må i gerne skrive

Jeg har en holfi forstærker Integra 8AE (2 x 100 w, 35 amp), og et par B&W nautilus 805, det spiller super lækker, men jeg tror at jeg er kommet i overgangs alderen, for jeg har behov for at stadfæste mit ungdommelige sind med nogle mere drengerøvs agtige højttalere. Og ja jeg tænker også cerwin vega, men tror ikke konen er til det

Rasmus

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at spørge om i kan anbefale et par billige "KEF" shopping steder, det er ok at det er i udlandet, skal bare være inden for eu.

Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Fona sælger kef, eller har gjort ihvert fald. Men ved ikke om det er så billigt der.
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Har haft snakket med importøren, og det er kun KT-radio i københavn der forhandler KEF, og så el-mutanten, sidstnævnte gør så ikke så meget ud af KEF, ham jeg snakkede med mente at det var ved at udgå fordi de ikke solgte noget af det.

Jeg spurgte importøren om hvorfor at prisen var steget så meget i forhold til da KEF blev solgt i Fona. Det er så fordi KEF selv har overtaget en del af distributionen/salget, og sat prisen op. Hvis man spørger mig så har de skudt sig selv i foden, jeg har bl.a. fundet ud af at de selv kalder IQ serien for deres mainstream økonomi serie, og set i lyset af det så er 6.000 pr. stk fandme dyrt, også selv om de spiller godt. p***e ærgeligt at KEF er sådan nogle fjolser med deres priser, jeg tror i hvertfald at jeg finder noget andet, hvor man får "mere" for pengene. Vil dog godt stadig høre fra folk der kender et billigt KEF sted, og alternativer der spiller hen ad KEF. Den dali lektor jeg har kigget på har jeg opdaget kun er "single wire terminaler", og da jeg lige har investeret en formue i et færdig fabrikeret biwire højttaler kabel (TARALABS HELIX 8), så skal de nye højttalere fandme være med biwire terminaler. Ergo jeg er tilbage hvor jeg startede, på bunden.........

mcfh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 November 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mcfh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcfh

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 November 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hmm. nu bliver jeg sku lidt forviret. Inden du kender til den måde hvorpå Kef prissætter deres udstyr er du begejstret for højtaleren. men ligepludselig mener du ikke at den er de 6000 værd fordi de har hævet priserne. At de så spiller bedre end andre højttalere til samme pris bliver lige pludselig ligegyldigt fordi de har hævet prisen. det er måske bare mig der ikke kan se logikken.

det næste du hænger dig i er vægten. hvorfor er den pludselig interessant når du har hørt at den spiller godt. så fungere det jo med den vægt den har.

lyt istedet for til højttalerne og glem alt det om teknik og prissætning. hvis det er den højttaler til 12000 sættet der spiller bedst er det jo dumt at købe nogle mindre gode til samme pris blot fordi de vejer 10 kilo mere.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå at du bliver forvirret, skulle nok have brugt mere tid på at forklare , de spiller stadig fint, men hvad med om 2 år, når nogen snakker økonomi modeller så tænker jeg "made in china" og det går i stykker dagen efter at garantien udløber. Importøren fortalte desuden indirekte at prisen ikke står mål med kvaliteten....de 12.000 som jeg hele tiden har vidst de kostede er ok, men kun hvis pris og kvalitet passer sammen, jeg er ikke så heldig at have økonomi til at tage chancer, og prøver derfor at finde en mere sikker hest at spille på.

Ang. vægten så har jeg sådan set bare spurgt om den er et tegn på dårlig/god kvalitet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes