| Forfatter |
|
XOD1 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
som ovenstående vil jeg høre noget omkring de mest vel, og højt spillende Cerwin vega'er man kan få indenfor privat brug.
har selv et par nye VE15F, der bliver drevet af en Cerwin vega A1.5kW2. og grunden til købet er at min far selv havde nogle cerwin vega højtalere som ''ung'' men han synes ikke de spiller lige så højt som hans gamle eller lige så godt i lyde, så har tænkt på at kigge på nogle nye. Og har læst mig frem til at valget nok står imellem, DC1515, AL-1000/AL-1002 eller 1215MK2 ? vil høre hvad der spiller højest i et stort lokale, og hvad der giver best lyd fra dig ved høj volume? __________________ 2 Cerwin Vega VE-15F
Harman Kardon Forstærker
1 Cerwin vega A1.5kW2
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Dem der spiller højest er DC1515.. De mest velspillende må være 1215MKII
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HP215 bliver, med god grund, brugt som topkasser i en del mobil diskoteker.
AL serien anses (af de nyere modeller) som værende dem der "spilelr bedst. dog kan man hente rigtigt meget med lidt EQ imho. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
find nogen gamle 320 mtd...har selv nogen fra 78...og så en crown K2 på subben så kører det....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin vega A effektforstærker serien delen, er ikke just rost til skyerne for dens gode lyd eller egenskaber.  Forhåndværende Hifi-musik.dk (nu nerds.dk), havde en test på en 2.6kw, som konkluderede at det bestemt var en skuffelse. De sammenlignede 2.6kw-eren med en Crown effektforstærker i samme prisklasse, som feje 2.6kw-eren totalt af banen.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen cv der ikke spiller højt?
Kunne ikke lade være
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt de nævnte modeller en del gange, og er ret sikker på DC1515 løber med titlen den højst spillende.
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå din far synes, de nyere modeller, ikke spiller ligeså højt som de gamle. Feks CV S2, den råber HØJT sammenlignet med DC1515. Modellerne 12 TR og 15 TR, er så vidt jeg husker, også, istand til at overdøve DC1515, ved normal brug. 1515 kan dog tåle 500w, og derfor sikkert kan give det største lydtryk. Men hvem ønsker, at høre på dem, ved max belastning ? CV 1215 MK II (Dali-Vega'erne) spiller stort set ligeså højt som DC1515, og så går 1215 en del dybere i bassen, Mellemtonen er den samme i de to modeller, men i 1215 MKII sidder den i sit eget kammer, i DC1515 sidder de 2 mellemtoner i nogle små plastik "kopper". Diskanten i 1215 er den samme som i de to store modeller i AT serien, og i DC serien, (undtagen i DC1515, og dennes diskant er ikke, i min smag, nær så god) Velkommen's CV 320 mtd, får dog alle de andre nævnte Cerwin Vega'er, til at virke som nogle små pip-fugle  , hvad andgår lydtryk ! Men de (og CV NE 10) er svære at opdrive.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
Jeg kan godt forstå din far synes, de nyere modeller, ikke spiller ligeså højt som de gamle. Feks CV S2, den råber HØJT sammenlignet med DC1515. Modellerne 12 TR og 15 TR, er så vidt jeg husker, også, istand til at overdøve DC1515, ved normal brug. 1515 kan dog tåle 500w, og derfor sikkert kan give det største lydtryk. Men hvem ønsker, at høre på dem, ved max belastning ?
CV 1215 MK II (Dali-Vega'erne) spiller stort set ligeså højt som DC1515, og så går 1215 en del dybere i bassen, Mellemtonen er den samme i de to modeller, men i 1215 MKII sidder den i sit eget kammer, i DC1515 sidder de 2 mellemtoner i nogle små plastik "kopper". Diskanten i 1215 er den samme som i de to store modeller i AT serien, og i DC serien, (undtagen i DC1515, og dennes diskant er ikke, i min smag, nær så god)
Velkommen's CV 320 mtd, får dog alle de andre nævnte Cerwin Vega'er, til at virke som nogle små pip-fugle , hvad andgår lydtryk ! Men de (og CV NE 10) er svære at opdrive.
|
|
|
så sandt som det står skrevet.... ...mvh velkommen ps har endda 2 sæt
|
| Til top |
|
| |
CpChilli Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne have lov til at komme med en lille bemærkning til det her CV værk. Jeg har altid anbefalet folk med trang til mega lydtryk CV'er, men det er jeg i den grad kommet i hold med igen efter jeg har set inden i et par modeller inden i. Det er SÅ elendigt bygget og med totalt vage enheder, vi taler om magneter der knap nok kan fylde stillet ud. Det er top fesent og har MEGET lidt med rigtige højtalere at gøre. Senest så jeg en CLS15 der havde slået membran og ophæng i stykker ved et enkelt hæftigt udsving i musikken, jeg kender IKKE mange 15"er basser som vejer under 2 kg pr enhed. Som jeg ser det kunne CV engang det med kvald og lydtryk. Det var dengang.
:) Held og lykke med det.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CpChilli skrev:
Jeg vil gerne have lov til at komme med en lille bemærkning til det her CV værk. Jeg har altid anbefalet folk med trang til mega lydtryk CV'er, men det er jeg i den grad kommet i hold med igen efter jeg har set inden i et par modeller inden i. Det er SÅ elendigt bygget og med totalt vage enheder, vi taler om magneter der knap nok kan fylde stillet ud. Det er top fesent og har MEGET lidt med rigtige højtalere at gøre. Senest så jeg en CLS15 der havde slået membran og ophæng i stykker ved et enkelt hæftigt udsving i musikken, jeg kender IKKE mange 15"er basser som vejer under 2 kg pr enhed. Som jeg ser det kunne CV engang det med kvald og lydtryk. Det var dengang.
:) Held og lykke med det.
|
|
|
jamen er det ikke også lidt det de skriver herinde....der var engang??? jeg har også set hvad klubben har stående idag...puha... derfor passer jeg også godt på mine 320mtd...siger lige at bassen der vejer 23kg....er lavet i støbegods...men alt skal jo laves i kina idag...ikke fordi det bliver ringere af det.....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
XOD1 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er også derfor jeg er på udkig efter en af de ældre modeller, men det er svært at finde oplysninger omkring dem, og så vidt jeg kan høre er er det ikke kun de modeller som jeg nævnte før, som kan spille højt  __________________ 2 Cerwin Vega VE-15F
Harman Kardon Forstærker
1 Cerwin vega A1.5kW2
|
| Til top |
|
| |