Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til første gangs køber. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Plesner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 December 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle Hifi4all brugere

Jeg har i længere tid gået og overvejet at købe et lækkert anlæg. Jeg har fået sparet omkring de 10000 kr. ind - er studerende, så tager alligevel et stykke tid!

Mit lytterum er på ca 20 kvm, hvor højtalerene skal vende mod den lange side, ved siden af faldskærmen. Så de spiller igennem hele rummet og ikke direkte ind i en væg. Dette giver vel den bedste lyd?
De skal primært bruges til film, mp3 og cd'er, i nævnte rækkefølge. Jeg læste et sted, at det var bedre at købe et stereo setup til at starte med og så når der var flere penge i kassen, købe videre til surround? Passer dette også, hvis det primært skal bruges til film?

Jeg har haft kigget på disse to setup:

http://harbosound.dk/shop/receiver-%2b-hoejttalere-43c 1.html
Onkyo TX-SR706 + SAT10 + SUB10

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=2027&zoneid=13
Focal Pack Sib

Har læst at det er vigtigt man tager ud og lytter før man køber, men det er desværre lidt svært med disse to setup. Så håbede i kunne komme med nogle råd, angående hvad jeg skulle kigge / eventuelt købe? Det må meget gerne være nogle flotte gulvhøjtalere og mindre baghøjtalere (kommer an på hvad i synes om stereo vs surround).

Når jeg endelig hører musik, er det mest gamle danske hit (kim larsen, poul krebs), rock (oasis, red hot chilli peppers) osv. Engang imellem nyere pop, når der bliver holdt fest.
Jeg er meget nybegynder, men plejer at være ret kræsen når det gælder elektronik. Så hvordan griber jeg det bedst an - tager ud i en masse butikker og bare høre de mange forskellige? Hvis ja, nogen som kender nogle gode butikker ved Odense, kender kun hifiklubben ved banegården.

Jeg vil meget gerne købe brugt - igen råd fra diverse forums herinde. Så måske I kunne komme med nogle gode annoncer?

Tusind tak for tiden og på forhånd tak!
-Morten
Til top Vis Plesner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plesner

explosivo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 December 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Alt efter hvad for nogle film du er til. Og hvor meget musik du høre så kunne du vælge sådan et sæt højttalere

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/cerw in-vega_hd63_hoejttalersystem_51_system.htm

Og sådan en receiver til.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 44_surround_receiver_titan.htm

Det skal nok kunne give en god lyd. Vil selv gerne have det sæt til soveværelset :-)

Til top Vis explosivo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af explosivo

Plesner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ingen anelse, men synes når man læser andre brugerens meninger. Så er cerwin vega mest til at spille højt og ikke vildt naturtro?!

Men tusind tak for budet og vil helt sikkert smutte ned og høre dem imorgen!

explosivo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 December 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jamen det er da helt rigtigt. Men det er jo efter hvad smag man har. og den ændre sig nok også med jo ældre man bliver. Men jeg har Cerwin vega i stuen. Og bruger det til musik og film og når jeg bare skal se tv så køre jeg det også gennem andlæget. Og jeg er meget glad for cerwin vega. Men du må ind og høre det. og se hvad der er din smag.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm

Kunne også være det var noget jo. :-)

Til top Vis explosivo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af explosivo

Plesner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Dem har jeg også kigget lidt på.. Skal ned og høre begge højttaler-systemer i morgen..

Har fået tilbudt en
Harman Kardon AVR-140
til 2800, som virker rigtig lækker! Fedt med ipod docking og gode anmeldelser med hensyn til lyd. Bare ærgeligt den ikke har hdmi. Nogen som har erfaring med den receiver?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes