Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W asw 2500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Har brugt søge funktionen men kunne ikke finde noget.

Jeg har købt en brugt asw 2500 fra B&W for nogle dage siden, fin lille fætter men må indrømme den ikke helt dækker mit behov for  bastryk, tror det ender med noget cw istedet.

Er der en som kan fortælle mig hvor eftertragtet den er?
Har lidt i tankerne at sælge den igen men hvilken prisklasse ligger asw 2500 typisk i?
jeg har været igennem sider som dba, gul og gratis, herinde, baboom og hifigalleri men der er ikke synet af en annonce af den nogen steder.
Den skulle have en 700 watts forstærker til en 10" enhed, hvis en skulle kende nyprisen ville jeg gerne høre den men den kan da ikke være helt billig. Læste et eller andet sted at den spillede godt med nautilus serien (staves?).
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 December 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan starte med at oplyse sidste udsalgpris var 8499kr

En lille fidus, hvis du ikke allerede kender den, prøv at stille subben ind i et hjørne, så forstærkes bassen akustisk væsentligt!

Du kan jo evt. før du sælger den ekspermentere med placering generelt, jeg husker den ikke som nogen dårlig sub!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

wow det var noget ellers for ja så har jeg godt nok fået den billigt.

Hehe ja det nummer med at smide den ind i hjørnet jeg har været ved at prøve idag men syntes den blev meget boooomy.

Tror heller ikke den er dårlig den er ikke ret stor og vejer 24 kg har jeg fået at vide. Nu er jeg ikke den store hifi nørd men lyder som en rigtig stram sprød bas den får sparket ud den kan bare ikke give det punch eller lydtryk jeg havde håbet på men tror den gemmer på mere end som så. Jeg så lidt action scener for nogle film bla star wars med subben slået til og FUUUUUCK den er vild! men igen mangler den lidt slagkraft. Når jeg presser subben lidt vibrere enheden så man tror det er løgn men den spiller som sagt bare ikke højt nok

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Er du vant til stram og præcis bass? Ellers kan det let være det der er problemet. Jo strammere bassen er desto mindre vil du høre den, men istedet mærke den. I fald du ikke er vant til den præcise bass så prøv at behold den lidt tid og se om ikke du vænner dig til det.
Ellers gå efter SvS istedet for CW hvis du vil have meget tryk. Men igen så er det stram bass, så det er selvfølgelig ikke en god ide hvis du ikke bryder dig om den slags.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

HCC
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Lydcentrum

Bruger siden: 25 November 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Den nemmeste og mest effektive måde at finde den bedste placering af sub er, at sætte den i dit sted. Nemlig i lyttestolen/sofa og så stil dig rundt i rummet og hør hvor den lyder som den skal. Der sætter du den så hen, og laver de sidste just. Ellers kender jeg en der sælger en Canton AS 850 SC til halv pris. Link: http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/canton-vento-as-8 50-sc-subwoofer-9-2006-part-5.html  conclusions: great with music....In-room, the Wide Room compensation setting proved to be a near-perfect match for the acoustic transfer of my evaluation room, with the in-room response extending flat to 21 Hz - 22 Hz.  On HT applications in a mid-size room, the 850 SC exhibits good mid/upper bass dynamics and will play loud enough to satisfy the subhuman cravings of most enthusiasts....

Til top Vis HCC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HCC

HCC
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Lydcentrum

Sendt: 10 December 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Her er lige en test af bla. SVS, hvor de skriver den er god: http://www.areadvd.de/hardware/2006/sub_mastertest_3.shtml 
Men der er en der får en Masterpiece ¤:
http://www.teufel.de/de/THXsysteme/M11000SW-THX-Ultra-2.cfm? show=order

HCC
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Lydcentrum

Sendt: 11 December 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Fik du tjekket placeringen Parion??

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
Er du vant til stram og præcis bass? Ellers kan det let være det der er problemet. Jo strammere bassen er desto mindre vil du høre den, men istedet mærke den. I fald du ikke er vant til den præcise bass så prøv at behold den lidt tid og se om ikke du vænner dig til det.
Ellers gå efter SvS istedet for CW hvis du vil have meget tryk. Men igen så er det stram bass, så det er selvfølgelig ikke en god ide hvis du ikke bryder dig om den slags.

Mvh. l´Blundt

hmm vant til stram bas... nej slet ikke, kommer fra eltax og dantax så det er mildelst talt som at gå fra en gammel golf til en sprit ny bmw. Det er helt sikkert lækker bas den laver men savner virkelig volume som sagt

Har tænkt på at købe dali swa 15 istedet da jeg tror den bedre kan opfylde mit behov.

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Jøsses skrev:

Den nemmeste og mest effektive måde at finde den bedste placering af sub er, at sætte den i dit sted. Nemlig i lyttestolen/sofa og så stil dig rundt i rummet og hør hvor den lyder som den skal. Der sætter du den så hen, og laver de sidste just. Ellers kender jeg en der sælger en Canton AS 850 SC til halv pris. Link: http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/canton-vento-as-8 50-sc-subwoofer-9-2006-part-5.html  conclusions: great with music....In-room, the Wide Room compensation setting proved to be a near-perfect match for the acoustic transfer of my evaluation room, with the in-room response extending flat to 21 Hz - 22 Hz.  On HT applications in a mid-size room, the 850 SC exhibits good mid/upper bass dynamics and will play loud enough to satisfy the subhuman cravings of most enthusiasts....

hehe det var en god ide det tror jeg lige jeg vil prøve imorgen for at se om det ændre på lyden.

Parion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Jøsses skrev:

Her er lige en test af bla. SVS, hvor de skriver den er god: http://www.areadvd.de/hardware/2006/sub_mastertest_3.shtml 
Men der er en der får en Masterpiece ¤:
http://www.teufel.de/de/THXsysteme/M11000SW-THX-Ultra-2.cfm? show=order

Jamen tak skal du have men er desværre MEGET dårlig til tysk men prøver lige at google den

robocrab
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

HEJ

Har du stadig din asw2500??? hvis ja, er jeg muligvis intrasseret i at købe den, hvwis prisen er rigtig...

mvh Jesper

Til top Vis robocrab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af robocrab

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes