Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Et par nye højttalere til PC’en (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 15 December 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg skal have anskaffet mig nogle højttalere til min PC. Har i øjeblikket nogle små gamle logitech, men synes ikke lyden er god nok- ej heller er designet på dem noget at skrive hjem om.

Jeg er på udkig efter et nyt sæt med 2 højttalere (og en sub evt.) til maks 900-1000 kr. Jeg ved godt at man ikke kan få super lyd til den pris - men jeg spiller hverken film eller musik fra computeren, så højttalerne skal kun bruges til computerspil og lign. Har nogle "rigtitge" højttalere til når jeg skal se film og høre musik

Så jeg ville bare høre om i herinde kan anbefale noget? Designet betyder også noget i valget, da de jo skal stå fremme på skrivebordet
Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 15 December 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Et par Altec Lancing med en kraftig sub. Så er du fint kørende til spil

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 15 December 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

altec lansing ada 885/890 er det bedste sæt jeg har hørt. Det er 4.1 men baghøjtalerne kan sættes oven på fronterne for lidt ekstra stereo power. Desværre er det udgået men du kan måske finde det på lager et eller andet sted
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 15 December 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med dette her?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=85363&sea rchArea=&Soegeord=

Eneste minus er prisen og farven - ville foretrække et sort :)

Subben ser også lidt spinkel ud.


Fandt også dette som ligner meget:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438911&se archArea=&Soegeord=

Det er i sort og til en bedre pris - men nogen ide om hvad forskellen er på de to sæt?

jala: Er ikke så vild med udseendet af dem - men tak for forslaget :)
Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 936
Sendt: 15 December 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig et sæt Edifier S330D, det er det bedste sæt pc højtalere jeg har hørt til dato, dem skal du tage og tjekke

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403404&a mp;searchArea=&Soegeord=



__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 15 December 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

audioengine A2 sku være helt fantastisk, men måske liige i overkanten af dit budget.
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 15 December 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Audioengine A2 er nok lige lidt for dyre.

Edifier ser interessant ud og med en god pris - Er de ligeså flotte i virkeligheden som på billederne? Tænker mest på piano-finishen


Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 15 December 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

her er en "anmeldelse" af Ediefier S330D http://tweakup.dk/article/1375/dk/

de her er godtnok langt over budgettet men bare for at vise at edifier laver pc-højttalere i alle størrelser

PS: edifier går også under navnet Empire
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 936
Sendt: 15 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:
Audioengine A2 er nok lige lidt for dyre.

Edifier ser interessant ud og med en god pris - Er de ligeså flotte i virkeligheden som på billederne? Tænker mest på piano-finishen


Ja de er lige så flotte i virkeligheden, det er et meget gennemført sæt, volumeknappen er også af rigtig god kvalitet og flot med en blå ring af lys omkring knappen når sættet er tændt og der er stik til både hovedtelefoner og line indgang i volumeknappen.



__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 15 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:
Hvad med dette her?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=85363&sea rchArea=&Soegeord=

Eneste minus er prisen og farven - ville foretrække et sort :)

Subben ser også lidt spinkel ud.

Nok et af de bedste 2.1 sæt jeg har hørt til PC. Bassen giver hurtigt op, til gengæld er lydkvaliteten faktisk i den pæne ende.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 747
Sendt: 15 December 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

måske kunne et aktivt højttalersæt være en løsning?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/argo n_7340a_hoejttalersystem_sort.htm

har ikke hørt højttaleren, men tror umiddelbart den vil lyde bedre end de fleste plastik pc højttalere. og så er finishen ret flot. det er måske på grænsen til at være for dyrt ifht dit budget?

mvh



__________________
setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe
 
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 16 December 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke så meget plads i siderne omkring min skærm (hjørneplacering) - så de argon vil nok komme til at se lidt kluntede ud på mit skrivebord.

Edifier højttalerne har så vidt jeg kan læse mig frem til også et mdf-kabinet. Jeg tror egentlig bare jeg prøver mig med sådan et sæt God pris, og de har fået mange gode ord med på vejen diverse steder.

Tak for hjælpen til alle
Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 16 December 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
her er en "anmeldelse" af Ediefier S330D http://tweakup.dk/article/1375/dk/

De ser også udmærkede ud. - Til gengæld er det klart den mindst kompetente højttalertest jeg nogensinde har læst. Manden ved ikke ret meget om hvad han snakker om! - Han fokuserer kun på tal, han kender ikke til noget så simpelt som basreflekssystemet, og er enormt determineret fra de gængse højttalerviden fra computerverdenen: "Alt skal være surround!" og "Bas har kun noget med lydtryk at gøre!"

Ydermere er der en række fatal udtalelser som:

"Helt ude til højre er tilslutning til satellitterne og vi kan se man bruger et klassisk design jeg kan huske på ældre radio udstyr" - Øøh.. højttalerterminaler lever skam i bedste velgående min ven, og et jackstik er ikke den bedste måde bibeholde en god signalkvalitet!

"De oplyser at hver enhed giver 18W RMS, hvilket lyder meget fornuftigt set i forhold til størrelsen, men det er ikke altid tal man kan regne med." - Prøvet at løfte lidt på højttaleren? Vægten har nok lidt mere at sige?

"Det kaldes for simpel side fire og kræver faktisk bare at man ikke sætter sub-wooferen for tæt på noget i denne side. Det er ligemeget hvilket sub-woofer man har til rådighed så skal evt. fire hul være så frit som muligt. Det er med til at give bedre lyd fra enheden, da faktisk meget luft presses ud her." - Mange mennesker vil gerne have mere output og benytter roomgain her. Hvad er alt det med fire huller? Forstår ikke formulering!

Han fortsætter: "Det eneste man altså skal tænke på er udblæsning på sub-wooferen er" Udblæsningen? Jamen.. forstår han mon hvad basrefleksprincippet går ud på?

Mht. højttalerkablerne: "Dette her giver lidt mere fleksibilitet i tingene og det kræver selvfølgelig også at man vender kabel rigtigt i begge ender for at opnå det bedste lyd resultat." - Jeg vil gå med til, at der er kabler i den ultimative highend, i hvilke det har en betydning at vende kablerne korrekt, fordi de er konstrueret til dette. Med det lakridskabel der følger med til de højttalere, er der INTET at hente i denne sammenhæng! - Dette er tydeligvist noget han har læst et sted og bare noteret sig som en enegyldig sandhed. Har manden mon praktisk erfaring?! Og hvad vil han gøre når han skal have nogle længere kabler, køber nogle i hifiklubben og ikke kan finde pilene?

Vi fortsætter:

"Den generelle oplevelse ved Edifier 330D uanset hvad det bliver sat overfor er virkelig positiv, hvor jeg især må fokusere på et godt samarbejde mellem sub-wooferen og satellitterne der tilsammen giver et lydbilled der virkelig overrasker." - Hvordan overrasker det?! Det kommer han ikke nærmere ind på, andet end en smøre om hvornår subwooferen "knækker". Jeg ville egentlig gerne høre lidt om transientgengivelsen og især diskant- og mellemtonegengivelsen når Edifier nå har været så grundige at lave en diskant efter ringradiatorprincippet med waveguide og det hele, så de kan trække den godt ned i frekvensrespons og aflaste mellemtoneenhederne!

"Hvis man går lidt væk fra de 2 navne der godt kan virke forvirrende for nogle, da det ikke er så tit man ser den slags ske på markedet " - Ahva? For hvem kan det være forvirrende?!

"En lidt mere speciel tilslutning på kontrol enheden er at man faktisk kan tilslutte en ekstern lydkilde til systemet og dermed fungerer højttalerne som "højttaler" for enheden." Det er bare dumt formuleret!

"Det bedste er at lyden også passer godt til stuen og selvom man måske ikke lige har surround til rådighed så er lyden ganske god til hverdagsbrug." GRRRR!

Der må være en ingeniør der falder grædende til jorden ved at læse den anmeldelse. Det må være ærgerligt at have konstrueret et højttalersæt med fornuftige løsninger som nævnte diskant, MDF-højttalere i lavprisklassen, ordentlig kabeltilslutning i stedet for alt det mini-jack bullsh*t og det faktum at man har en indbygget DAC så man netop kan bruge den digitale udgang på sit onboardlydkort og spare udgifter til et dyrt ditto!!

Sorry den store mængde galde. Jeg kunne ikke holde det i mig. Jeg håber I forstår.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes