Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 02:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lille hurtig subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
netro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig en lille subwoofer, der kan levere en stram, præcis bas til brug ved musik. Derfor forestiller jeg
mig umiddelbart en 8" eller 10" i trykkammer med en kraftig forstærker. Jeg har kigget lidt på både Dali, Audiovector,
System Audio og Martin Logan. Hvad har I af forslag? Prismæssigt skal den nok max ligge på 10k.
Til top Vis netro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af netro
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigger efter xtz 10tommers modeller de er bygget og har enheder som langt dyrere mærker. med svenske kurser for tiden er der endnu mere at hente.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har en System Audio subelectro200, og den er jeg SUPER tilfreds med... De anbefaler at man kører den som basreflex i rum over 20kvm, men jeg kører stadig min som trykkammer i vores 45kvm stue..

Den leverer altså kælderdyb og tør bas (efter papirene ned til 22hz)og så synes konen også at den er pæn:-)

MVH

Mike
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup
 
musicc
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 15 December 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

en infinity kappa eller lign.. har selv  storebror intermezzo.. DET er dyb bas.

 

mvh allan

 



__________________
Panasonic TH-50G20 Marantz sr 7002. Marantz Sa 15s1, H/K 870 effekt.PS3 slim, Quad 22l2 front, Infinity tss 4000 center og baghøjttalere, Sub: Infinity Cascade model 15 subwoofer
Til top Vis musicc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicc
 
netro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 16 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Jeg vil prøve at høre dem alle ved lejlighed.

mikeaarup >> Subelectro200 var en af dem jeg havde kig på faktisk. Hvordan er den, når du hører musik, synes du?
Til top Vis netro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af netro
 
Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 16 December 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Denne her fra XTZ er rigtig god..

Du får rigtigt meget for pengene i øjeblikket...

God jagt


__________________
Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
Til top Vis Øvbøv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øvbøv
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 16 December 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

proac laver 2 modeller som du nok skal tjekke.

men din afspillerkilde er mindst lige så vigtig.

husk det.

 

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 16 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart anbefale DLS 3.10. Det er noget af det strammeste jeg længe har hørt. Musikken betyder utroligt meget hos DLS, men uden at gå på kompromis med dybden. Og helt lille er subwooferen ikke. Den er 10" i en, for nutiden, ret stor kasse.

Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 16 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Faktisk går jeg med de samme tanker som dig. For mit vedkommende skal den også bruges i surround med krav om en god bund...

Jeg har kig på: Velodyne (f.eks. SP:-800) eller SVS SB12-plus.
Hvordan ligger disse mon i forhold til dem er ellers er omtalt i denne tråd?

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 22 December 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige komme med et bud, der ikke er nævnt her.

Det drejer sig om Audio Pro Acebass 2.

Den består af 4 stk. 5½" og 1 10" slave. Den har en 500 watt klasse D forstærker. Har den i et setup med Dynaudio Focus 140 og en XTZ Class A100D2.

Det spiller bare. Basen er meget præcis og hurtig takket være de små enheder.

Ifølge de medfølgende papirer spiller den mellem 18 til 100 Hz.

Du er velkommen til at komme og høre den, så længe jeg har den stående, er ved at ændre på mit setup.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 22 December 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

er der nogle fysiske krav til størrelsen?

mini subs er en meget blandet landhandel, og de kører jo fra Audio Pro's 6,5, over til SPL'erne fra Velodyen og Minime fra Earthquake der jo ikke fylder ret meget mere end størrelsen af enheden på alle 6 led. jeg har kun hørt et par af de i tråden nævnte subwoofere, og jeg vil være diplomatisk og sige at jeg ikke er helt enig.

jeg synes til gengæld det er fedt at du er villig til at bruge hvad en ordentlig mini sub koster, og derfor mener jeg også at det er vigtigt at du ikke bare springer på det første og billigste.

jeg må indrømme at jeg meget sjældent er imponeret af minisubs, nogle er ganske hæderlige, andre forsøger ret tydeligt at ophæve fysikkens love uden det store held, og er opgivet til nogle helt urealistiske spedifikationer. 

der er reelt kun en ting at gøre, lån mere eller mindre samtlige modeller med hjem du kan komme i tanke om, afprøv dem i egen stue, og tag en beslutning derfra.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  



Jeg stemmer for sådan en til cirka 6000

__________________
nad 3020i
va haydn grand
dali 450
Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

den ser røvlækker ud den svs. 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
den ser røvlækker ud den svs.


skynd dig og køb en, så kan du sælge den til mig om et par måneder når du har fundet ud af at svs er noget billigt tis og du
hellere vil have en dali concenpt sub fra hfk

__________________
nad 3020i
va haydn grand
dali 450
Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

zorroe skrev:
interfacelift skrev:
den ser røvlækker ud den svs.


skynd dig og køb en, så kan du sælge den til mig om et par måneder når du har fundet ud af at svs er noget l**t og du
hellere vil have en dali concenpt sub fra hfk


Skal have bestilt en, men det bliver en større model du..
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes