| Forfatter |
|
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva må sådan et jordskælvshorn koste? Selvfølgelig med 'kassen'..
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender en der sælger dem for ca en tusse når de er ok...har du en du vil sælge eller skal du købe en???
jeg har fire af dem....men en er lidt defekt....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne købe en tror jeg.. Kan du fortælle lidt om dem?
Er det ikke meget billigt for sådan nogle store og vilde nogen?
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har fandeme gjort det godt dem i PR afdelingen hos CV. Jo de smadrede bygningerne de spillede i, MEN nu må vi heller ikke glemme at der jo
ikke bare blev brugt en enkelt i sådan en biograf. Jeg er ret så sikker på at de bunde man kan få i dag er MEGET kraftigere end den gamle der. Hvis
de stadig kan konkurere med de nye højttalere, så blev de nok stadig lavet.
Om en tusse er billigt ved jeg nu ikke helt, er de ikke ved at være en 20 år gamle? dem med ny enhed og fuldt renoveret, eller de nybyggede
kopier koster nok en del mere, hvis ellers de er bygget ordenligt.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo de er ved at være gamle...men prøv at hør dem på en crown K2....så er der meldt bund...faktisk kan de stadig købes fra ny til lige under 6000 hos et pro firma i århus...samt de har re-cone kit til dem til 1899,- ca....mine ældste er fra et originalt system...og spiller stadig fint....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå okay.. Troede de var meget specielle og sjældne..
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de nye man kan købe er vel ikke med en 189es enhed vel?
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/17427/
Hva siger I ?
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det også de gamle?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57851336
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste ville jeg nok holde mig fra. Det ligner mistænkeligt meget et eller andet uoriginalt hjemmedesign, ret mig hvis jeg tager fejl. Om den
første af dem rent faktisk er den originale kasse eller ej, ved jeg ikke lige, den ligner også noget hjemmebyg. Der er RIGTIG mange der har bygget
deres egne udgaver af den gamle sub, og bare benyttet enheden, i håb om at få samme resultat.
Men er der nogle der har nogle billeder af de RIGTIGE kasser? det eneste jeg har set er biller af noget som måske var, men ikke rigtigt var noget
alligevel, og så en helvedes masse hjemmebyg. Jeg syntes heller ikke rigtigt at jeg har set nogle steder her inde, hvor der faktisk er vist biller eller
tegninger af den ægte vare. Der har været en del snak om nogle som måske var den, men ingen har været 100% sikre.
Men hvad er det du vil med sådanne nogle store bunde? til hjemmebio eller er det til mobildisko?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare have dem for sjov, hvis de ikke kostede alverden :)
Vil også gerne se de originale osv.
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de hjemmebyggede er altså ikke gode eller?
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
de kan være lige så god som dem du køber...jeg har lavet alle kasser selv og har originale tegninger til både hifi modellen samt det store horn le 48se....selv har jeg bygget 4 kasser som 12 kantede polygon kasser i to forskellige str....2 som 300 lit og to som 120lit
spiller super
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay:
Men de nye man kan købe er vel ikke med en 189es enhed vel?
Kan du se om det er hjemmebyg?: http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/17427/
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjemmebyg kan sagtens være lige så godt, eller bedre end det du køber. du har bare ikke samme kvalitetsstempel for at tingene er i orden. For
eksempel kan en højttaler være bygget og designet af hr jensen, som aldrig har haft en enste fysiktime som omhandlede lyd, men bare syntes han
manglede et eller andet at bruge alle de der træplader på.
Ved man hvad man laver kan man lave tingene ret så gode.
Dem på DJZ vil jeg næsten tro er hjemmebygget, det er nemlig de færreste højttalerproducenter som sætter hjørner og hjørneskinner på deres
højttalere som de der har. Det plejer kun at være noget man gør på flightcases, Men det kan selvfølgelig også være eftermonteret.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :)
Men ingen der ved om det er 189es der sidder i de nye jordskælvshorn?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jyrgen skrev:
Okay :)
Men ingen der ved om det er 189es der sidder i de nye jordskælvshorn?
|
|
|
Skal det da absolut være dem? __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes bare det kunne være sjovt at have den enhed i en sub.. Den er jo lidt en legende... Og jeg er stor CV-fan såå :)
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV 189ES er blot en af flere 18" enheder fra CV der udover 189ES omfatter bl.a. 188EB, 189EJm som alle er enheder der er baseret på samme chassis men med forskelle i svingspolerne, magneterne og i vægten af membranen.
189ES blev udviklet til Sensurroundsystemet, ES=Earth Shaker, men er som nævnt blot en af flere enheder i samme serie.
I dag angives der at være nyudviklede enheder i de kabinetter som tidligere indeholdt f. eks 189ES og 188EB, men de gamle skulle det stadig være muligt at få fat i, men måske kun i en overskuelig tid, når lageret tømmes.
Strokeren er en serie af basser, både i 15" og 18", der som sådan ikke har mere tilfælles med de almindelige enheder fra CV end enheder fra andre producenter.
Strokerenheder er en serie af enheder der benytter sig af dobbelt justerbart centerstyr (spider) for at holde svingspolen lige i magnetgabet under store bevægelser/udsving. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |