Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega 189es (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hva må sådan et jordskælvshorn koste? Selvfølgelig med 'kassen'..
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1741
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

jeg kender en der sælger dem for ca en tusse når de er ok...har du en du vil sælge eller skal du købe en???

jeg har fire af dem....men en er lidt defekt....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Vil gerne købe en tror jeg.. Kan du fortælle lidt om dem?

Er det ikke meget billigt for sådan nogle store og vilde nogen?
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

De har fandeme gjort det godt dem i PR afdelingen hos CV. Jo de smadrede bygningerne de spillede i, MEN nu må vi heller ikke glemme at der jo
ikke bare blev brugt en enkelt i sådan en biograf. Jeg er ret så sikker på at de bunde man kan få i dag er MEGET kraftigere end den gamle der. Hvis
de stadig kan konkurere med de nye højttalere, så blev de nok stadig lavet.

Om en tusse er billigt ved jeg nu ikke helt, er de ikke ved at være en 20 år gamle? dem med ny enhed og fuldt renoveret, eller de nybyggede
kopier koster nok en del mere, hvis ellers de er bygget ordenligt.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1741
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

jo de er ved at være gamle...men prøv at hør dem på en crown K2....så er der meldt bund...faktisk kan de stadig købes fra ny til lige under 6000 hos et pro firma i århus...samt de har re-cone kit til dem til 1899,- ca....mine ældste er fra et originalt system...og spiller stadig fint....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Nå okay.. Troede de var meget specielle og sjældne.. 
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Men de nye man kan købe er vel ikke med en 189es enhed vel?
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/17427/

Hva siger I ?
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Er det også de gamle?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57851336
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 16 December 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Den sidste ville jeg nok holde mig fra. Det ligner mistænkeligt meget et eller andet uoriginalt hjemmedesign, ret mig hvis jeg tager fejl. Om den
første af dem rent faktisk er den originale kasse eller ej, ved jeg ikke lige, den ligner også noget hjemmebyg. Der er RIGTIG mange der har bygget
deres egne udgaver af den gamle sub, og bare benyttet enheden, i håb om at få samme resultat.

Men er der nogle der har nogle billeder af de RIGTIGE kasser? det eneste jeg har set er biller af noget som måske var, men ikke rigtigt var noget
alligevel, og så en helvedes masse hjemmebyg. Jeg syntes heller ikke rigtigt at jeg har set nogle steder her inde, hvor der faktisk er vist biller eller
tegninger af den ægte vare. Der har været en del snak om nogle som måske var den, men ingen har været 100% sikre.

Men hvad er det du vil med sådanne nogle store bunde? til hjemmebio eller er det til mobildisko?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Ville bare have dem for sjov, hvis de ikke kostede alverden :)

Vil også gerne se de originale osv.
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Men de hjemmebyggede er altså ikke gode eller?
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1741
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

de kan være lige så god som dem du køber...jeg har lavet alle kasser selv og har originale tegninger til både hifi modellen samt det store horn le 48se....selv har jeg bygget 4 kasser som 12 kantede polygon kasser i to forskellige str....2 som 300 lit og to som 120lit

spiller super

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Okay:

Men de nye man kan købe er vel ikke med en 189es enhed vel?


Kan du se om det er hjemmebyg?:  http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/17427/


Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 16 December 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hjemmebyg kan sagtens være lige så godt, eller bedre end det du køber. du har bare ikke samme kvalitetsstempel for at tingene er i orden. For
eksempel kan en højttaler være bygget og designet af hr jensen, som aldrig har haft en enste fysiktime som omhandlede lyd, men bare syntes han
manglede et eller andet at bruge alle de der træplader på.
Ved man hvad man laver kan man lave tingene ret så gode.

Dem på DJZ vil jeg næsten tro er hjemmebygget, det er nemlig de færreste højttalerproducenter som sætter hjørner og hjørneskinner på deres
højttalere som de der har. Det plejer kun at være noget man gør på flightcases, Men det kan selvfølgelig også være eftermonteret.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Okay :)

Men ingen der ved om det er 189es der sidder i de nye jordskælvshorn?
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

jyrgen skrev:
Okay :)

Men ingen der ved om det er 189es der sidder i de nye jordskælvshorn?



Skal det da absolut være dem?


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Synes bare det kunne være sjovt at have den enhed i en sub.. Den er jo lidt en legende... Og jeg er stor CV-fan såå :)
Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen
 
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

http://en.wikipedia.org/wiki/Sensurround

http://en.wikipedia.org/wiki/Cerwin_vega

189ES er jo en stroker som jeg ikke tror sidder i bashorn idag fra cerwin vega. Den har faktisk en relativ dårlig følsomhed på 96db men kan klare at blive sat direkte på 110Vac. Den er også ret tung at drive og er ret langsom men når den først er sat i bevægelse kan den nogle sære sager.

Husker dem tydelig fra min konformationstid. ind og se earthquake. De 1. 5 rækker var spæret pga lyd. (siges der) Ja det larmede. Filmen gik i 8 dage så blev højttalerne pillet ned pga klager og revner i vægene.

Men de fylder MEGET.

http://www.in70mm.com/newsletter/2004/69/sensurround/images/ horn_1.jpg

http://www.in70mm.com/newsletter/2004/69/sensurround/about.h tm

Og så lidt sjov.

http://www.youtube.com/results?search_query=cerwin+vega+stro ker+18&search_type=&aq=f

http://www.youtube.com/watch?v=AwHjCpAJaRU&feature=relat ed

 

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 17 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

CV 189ES er blot en af flere 18" enheder fra CV der udover 189ES omfatter bl.a. 188EB, 189EJm som alle er enheder der er baseret på samme chassis men med forskelle i svingspolerne, magneterne og i vægten af membranen.

189ES blev udviklet til Sensurroundsystemet, ES=Earth Shaker, men er som nævnt blot en af flere enheder i samme serie.

I dag angives der at være nyudviklede enheder i de kabinetter som tidligere indeholdt f. eks 189ES og 188EB, men de gamle skulle det stadig være muligt at få fat i, men måske kun i en overskuelig tid, når lageret tømmes.

Strokeren er en serie af basser, både i 15" og 18", der som sådan ikke har mere tilfælles med de almindelige enheder fra CV end enheder fra andre producenter.

Strokerenheder er en serie af enheder der benytter sig af dobbelt justerbart centerstyr (spider) for at holde svingspolen lige i magnetgabet under store bevægelser/udsving.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes