Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector Si6 AA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Joakim.Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har fået tilbudt et sæt Audiovector SI6 Avantgarde Arrete fra 2003 i maple. Standen er næsten mint condition. Der er en lille ridse på 1,5 cm i toppen på den ene og frontstoffet er lidt slidt i hjørnerne da det har været afmonteret i længere tid, men ellers kunne jeg ikke finde noget på dem.

Jeg er lidt rusten i det med priserne og har ikke kunnet finde tilsvarende til salg andre steder. Hvad er en rimelig pris for disse?? Hvad går de til når de ellers er til salg?

Tak

Til top Vis Joakim.Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim.Nilsson
 
Joakim.Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ingen der har et en ide indenfor nærmeste 5000 kr.?? Hvad jeg har kunnet finde ud af så ligger nyprisen omkring 95000 for et sæt.

Så kan jeg måske spørge på en anden måde. Hvis et sådant sæt kom til salg her på siden for, lad os sige 35.000, ville det så vække interesse?

Til top Vis Joakim.Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim.Nilsson
 
petern
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 18 December 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hmmmm har selv kigget på dem – men endte andet sted.

Dengang lyttede og studerede jeg dem - men blev faktisk irriteret over at jeg ikke kunne få fornuftige/givtige svar omkring bassystemet og impedans i relation hertil. – så blev jeg træt.  Brugt pris? Under det halve af hvad de burde koste fra nye – men er det næsten 100 K ?

 

Til top Vis petern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petern
 
Joakim.Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 December 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu at ny prisen lå deromkring. Andre bud?

Har hørt dem hos sælger i et 25 kvm stort rum. De spiller sindsygt godt, specielt i toppen og i mellemtonen, men jeg er lidt nervøs for om bassen rækker til i min 40 kvm stue. Jeg håber jeg kan få lov til at låne dem med hjem inden jeg bestemmer mig.

Til top Vis Joakim.Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim.Nilsson
 
Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 21 December 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hey

Lad mig sige det sårn, at der mange andre højttalere jeg ville vælge til 35.000 kr.

Ang. nyprisen.
http://www.av-connection.dk/?ML=646


__________________
Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
Til top Vis Baby Strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baby Strong
 
Joakim.Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 December 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hmm ja ......har du evt nogle forslag på hvilke man kan få brugt for 30-35 tusind for et sæt? Det er deromkring smertegrænsen er i mit budget.

De ny priser der er der er på den side er for SE versionen der kom sidste år. Dem har jeg også fundet. Versionen inden var da vist lidt billigere.

Til top Vis Joakim.Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim.Nilsson
 
petern
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 December 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

 

I det prisleje er der mange muligheder – for mig falder et sæt brugte Dali Euphonia MS5 hurtigt i tankerne. Jeg mener for nyligt at have sæt et sæt til den pris her på KSB  

/Peter

 

Til top Vis petern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petern
 
Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 21 December 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du forelsker dig i petern's forslag, så kan du kigge de her tilbud igennem.
Du kan sikkert prutte dem ned på omkring 35.000 kr. Ellers er MS4'ern til salg i KBS-afdelingen.

Du kan også kigge efter nogle Amadeus TNT-S7 eller S9'ern. Eller noget Dynaudio Confidence osv. (vi snakker self brugte). Der er mange interesante mærker og modeller.





__________________
Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
Til top Vis Baby Strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baby Strong
 
Joakim.Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2008
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 December 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Sjovt at du nævner TNT. Har idag et sæt af de første TNT'ere som en kammerat byggede. Så efter 8 år med dem er jeg ude efter at prøve noget helt andet.

Dynaudio er absolut også en mulighed. Designet på C3/4 er dog ikke blevet godkendt herhjemme. Har evt. en mulighed på et par Sapphire. Skal uanset have lyttet grundigt til dem inden jeg forhaster mig og køber SI6'erne. Nogen der kender Sapphire'n og vil tale varmt for dem?? 

Til top Vis Joakim.Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim.Nilsson
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke om du har købt, men en pris på omk de 30-40K er ikke helt forkert for de Audiovector. Nu har der været et par andre anbefalinger, men efter min mening så spiller de helt anderledes end Audiovector, de Dali er direkte dårlige samlignet  

Jeg har tidligere haft F3 Lyd/ Audiovector og de kan noget med musikken, der er bar så meget rytme i deres højtalere. Men i sidste ende så er det jo dig selv som skal bestemme hvad du vil have  

God jagt efter højtalere 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes