Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: gode gulvhøjttalere til 3-5000kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 17 December 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Hej leder efter ovennævnte.

hvad kan anbefales, de skal fungere som fronter i et surround system med en denon avr 3803 til at trække det, samt en svs sub til at give det dybeste

hvor god er et sætB&W 804? er blevet tilbudt sådan et sæt nemlig.

men andre forslag ønskes også?

Mvh Kim L. Poulsen

Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 17 December 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Med den svenske krone som den er for tiden - så kig evt. på et sæt XTZ-højtalere- nogle af deres modeller spiller godt- specielt til prisen pt.

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 17 December 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

nogle af dem? er der nogle specifikke jeg skal kigge efter? og hvor købes de?

Mvh Kim

Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 17 December 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 17 December 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

99.36érne - lige omkring toppen af dit budget - men kursen er super super i disse dage -
omkring Dk-66 øre/1 Skr.

Mere direkte link til højtalerne..

Mvh. Offcourse


Ps.. 99.26 har også toptestet - men er jo til stander...


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

ok, ser jo ikke dårligt ud.

passer de fragt priser de har derinde? for de skriver 200 kr for at sende til dk.

men kan man direkte regne med de priser? for så vil det være cirka 8200 svenske cirka 5412 kr danske kroner leveret.

kan det passe? eller fatter jeg ikke det svenske?

men vil disse være et bedre køb end b&w 804?

og er godt klar over at folk hører forskelligt, men det er lidt træls man ikke kan høre disse før køb.

Mvh Kim L. Poulsen

Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Har hørt utrolig mange gode ord om xtz her på sitet. Du kan evt søge lidt i forummet her efter xtz'en og de b&w 804'ere, så
kan det være du med lidt læsning kan danne dig et indtryk af hvad det er for nogle højttalere du har med at gøre.

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

....hej jeg har et par xtz 99.25 de er ca 1år gamle med kvitt. plus dynaudio standere tilsalg. hvis det var noget.

mvh kenneth.

 

Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:

....hej jeg har et par xtz 99.25 de er ca 1år gamle med kvitt. plus dynaudio standere tilsalg. hvis det var noget.

mvh kenneth.

Brug KSB til salgsannoncer.

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

man må vist nok ikke reklamere med salg i forummet, men du kunne da stadig overveje kenneths højttalere hvis han vil
sælge dem til en rimelig pris. Uanset hvad kan du høre hans xtz'ere før køb :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 17 December 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

måske et par brugte Dali 850..
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
Egill
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 17 December 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jag har ett par xtz 99.26 som jag bruger som surroundhøjttalare och jag måste säga att de är ett fynd før sitt pris; välbyggda, virkeligt god diskant. och hyfsad bas. Men som fronthøjttalare hade jag nog hellre købt 99.36 eller 99.26 med varsin subwoofer 99w10.17p som på denna bild (før basdjupets skull).



XTZ 99-serie verkar ganska trøgdrivna, men 3808 borde kunna driva dem bra. En annan nackdel är att de tar ett tag att spela in dem.

Mera intryck finns på http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=162794
Det är skillnad i lådkonstruktion på de nya varianterna av 99.36/99.26 dvs de som inte är pianolack  utan i matt svart och valnøt. De nya väger mindre (19mm MDF mot 25 mm i de gamla) men är rundade baktill för økad stabilitet som ska kompensera før att lådornas minskade vikt.

__________________
Mitt anleg http://www.minhembio.com/Egill
Til top Vis Egill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Egill
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

... man er ikke meget for at man lufter et salg her...:)  men de spiller rigtigt godt.. spec. diskanten er god.jeg havede et par avance signature 3 mk2 før og spec. diskanten løftede lyden..med xtz har du også mulighed for justere diskanten . så den passer til rummet . (eller købe dig fattig i kabler der gøe det samme.) :)  vi ses på ksb.. 
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 18 December 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

hej og tak svarene alle sammen.

jeg overvejer sådan et sæt xtz, men det skal være gulvhøjttalere så andet har ikke interesse.

men kan da godt se at med den kurs den svenske kr har, så er det rimelig interessant.

det ville være dejligt at kunne høre dem inden køb, men har desværre ikke mulighed for at komme til sjælland. Så det er desværre ikke en mulighed.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour
 
Egill
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 18 December 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du kommer vara nøjd hvis du køber 99.36. Man ser ikke mange brukt 99.26 eller 99.36 til salg, vilket tyder på at ejerne er nøjda.  Det er rent av muligt att Fyndbörsens "buy and try" gaeller aeven i Danmark, så du kan sende dem tillbage hvis du ikke kan lige dem.

Svenska omdömen om 99.36 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=200686

__________________
Mitt anleg http://www.minhembio.com/Egill
Til top Vis Egill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Egill
 
Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

lige et spørgsmål.

hvis jeg bestiller sådan et sæt 99.36 fra Fyndbörsens.

er der så noget med moms og afgift? eller kan jeg trygt regne med at det hele er iorden, og at jeg ikke kommer til at betale mere end cirka 8400 sek kroner ialt incl fragt?

altså jeg skal ikke gøre noget, alt går automatisk hvis jeg bestiller derinde fra?

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 18 December 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

...hej jeg har selv handlet der ... der er ingen moms osv..  dejligt.!
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 18 December 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

men ham jumon audio forhandler også xtz i danmark han holder til i hvidovre..
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
Egill
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 18 December 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Precis som kenneth74 skrev er der ingen moms eller tull mellan EU-laender. Hvis en foretning saelger meget til ett annat land ska de bruge mottagarlandets momssats, men Sverige og Danmark har vel den samme moms (?) og dessutom saelger nok ikke Fyndbørsen tilraeckligt meget til Denmark. Der er mange i Sverige som køber hifi fra Tyskland fordi har lavere moms, men hos några store forettningar får man betala svensk moms.

__________________
Mitt anleg http://www.minhembio.com/Egill
Til top Vis Egill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Egill
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 19 December 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun oplevet, at man betaler afsenderlandets moms. Tror ikke de gider ligge og rode med det, og jeg tror heller ikke toldvæsenet kontrollerer hvor meget moms der bliver betalt. Inden for EU plejer tingene bare at glide lige igennem.

Helt off topic, men deres forstærker er da et kæmpe kup i øjeblikket   http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6770

3.970 danske kr + fragt, får jeg det til.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes