Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til korrekt setup (PA). (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 18 December 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle,

I et tidligere indlæg, skrev jeg vedrørende det bedste setup til fest-brug (til prisen vel at mærke) - og jeg fandt det. Nu skal jeg bare have hjælp til hvordan og hvorledes det skal sættes op.

 

Her er et billede - sådan skal det se ud:

 

Hvordan skal alt dette så skrues sammen?

Hvad jeg har indtil videre, fra toppen af billedet til bund.

 

Computer--->NAD - Løst med kabel, intet problem

NAD---->STA-750 (stage-line) - Der skulle gerne være RCA, så intet problem

NAD---->Crown - lige nu bruger jeg nogen adapter fra RCA-stereojack som disse: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=7 919

Spørgmsål - Er det ikke der bundkasserne skal forbindes? Skal jeg så bruge noget RCA-XLR i stedet? Hvordan skal jeg i det hele taget slutte Crownen til NAD'en men samtidig også bundkasserne til Crownen?

 

Her er der specs på alt det omtalte: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 7599&language=da

 

På forhånd tak!

 

Christian

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 18 December 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

du køber nogle xlr til rcs konverters, så kan du køre signalet direkte fra din nad til dne crown forstærker. hvis der kun er en udgang fra nad'en, så kan du købe en y splitter, og dermed dele signalet.

Jeg kan ud fra billedet gætte på at der er tale om en CTS forstærker, hvis det er en 2/300 ville jeg personligt eksperimentere med at lade den drive både top og bundkasser.

det ville hjælpe lidt hvis du skrev hvad hver enketl del er for de af os der ikke lige har læst den anden tråd.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 18 December 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Der er både preout 1 og 2 på NAd'en, så  det skulle ikke være nødvendigt at splitte signalet.

 

Du gættede helt korrekt, det er en CTS. En CTS-1200, men der er kun udgange til 2 højtalere, så drive alle 4 bliver det ikke til.

 

Man kan finde specsne til de fleste dele på linket, men vil lige give en opsumering af delene:

 

NAD C352 - faktisk ikke en forforstærker, men den virker fint til det.

Crown CTS-1200 - 2x600 watt i 8 ohm, også 2x600 i 4 ohm. Kan ikke indmaden på stående fod, men google er ens ven.

STA-750 (den medfølgende) - 2x270 watt RMS i 8 ohm (ifølge discoworld).

Topkasser - Reef Audio XVP - 10" og 1" diskant

Bundkasser - Reef Audi XVS - 18" bas.

 

Vil kigge nærmere på nogen konvertere.

 

 

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 18 December 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Jeg "leger" selv lidt med PA, og kan kun sige at det der setup, skal du holde dig langt fra...

Spar pengene på den ene forstærker, og køb så hellere et højtaler-system, hvor der er delefilter i bundkassen, det får du meget mere ud af..

Spar også NAD'en og brug et mini-stereo-jack til dobbelt XLR kabel fra PC til forstærker, så kan du regulere lydstyrken på PC'en..

Køb evt. aktive PA-højtalere i stedet, der kan du også gå direkte i fra PC'en..

Hygge..

 



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 18 December 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Har du eventuelt et forslag? Det må jo ikke være alt for dyrt.

Tror forresten der er delefilter i bundkasserne? Er der nogen der har skrevet i hvert fald.

 

Som sagt, hvis du kan finde noget, så vil jeg meget gerne kigge  på det

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 19 December 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

det er helt sikkert et anlæg hvor du får meget for pengene, men kvaliteten er nok også derefter, men fint nok hvis det bare er til en voldsom privatfest med berusede ungersvende

Dog vil jeg alligevel anbefale dig at kigge på et par JBL JRX125 eller JRX115 istedet, da det burde være alt rigeligt og samtidig får du et kendt kvalitets produkt, der levere en masse bas til en rimelig pris. (Og som er til at sælge bagefter)

Iøvrigt er jeg uenig i ideen om at droppe forforstærkeren (nad) eller istedet bruge en mixer, da jeg mener det vil være for upræcist at styre direkte fra pc´en.



__________________
NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
Til top Vis jackson stuart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jackson stuart
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 20 December 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Det skal nemlig kun være en fest med berusede ungersvende  Så derfor regner jeg heller ikke med, at mange vil sætte pris på lydkvalitet, men kun om der er ordentligt tryk på.

 

Jeg ville meget gerne købe et par JBL JRX125, hvis pengene var til det, men det overskrider lige det jeg har til rådighed pt. Når der er blevet skrabet flere penge sammen, vil det blive mere aktuelt.

 

Jeg tror jeg vil forfølge ideen med det billige skrammel først - se hvordan det går.

 

God jul alle sammen!

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 20 December 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Hej der...

Jeg "leger" selv lidt med PA, og kan kun sige at det der setup, skal du holde dig langt fra...

Spar pengene på den ene forstærker, og køb så hellere et højtaler-system, hvor der er delefilter i bundkassen, det får du meget mere ud af..

Spar også NAD'en og brug et mini-stereo-jack til dobbelt XLR kabel fra PC til forstærker, så kan du regulere lydstyrken på PC'en..

Køb evt. aktive PA-højtalere i stedet, der kan du også gå direkte i fra PC'en..

Hygge..

 

Ud fra en anmeldelse på siden, så ER der delefilter i bundkassen



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 21 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Så er der vel kun en ting at sige:

GOD FEST !!!



__________________
NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
Til top Vis jackson stuart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jackson stuart
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes