| Forfatter |
|
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer alle,
I et tidligere indlæg, skrev jeg vedrørende det bedste setup til fest-brug (til prisen vel at mærke) - og jeg fandt det. Nu skal jeg bare have hjælp til hvordan og hvorledes det skal sættes op.
Her er et billede - sådan skal det se ud:

Hvordan skal alt dette så skrues sammen?
Hvad jeg har indtil videre, fra toppen af billedet til bund.
Computer--->NAD - Løst med kabel, intet problem
NAD---->STA-750 (stage-line) - Der skulle gerne være RCA, så intet problem
NAD---->Crown - lige nu bruger jeg nogen adapter fra RCA-stereojack som disse: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=7 919
Spørgmsål - Er det ikke der bundkasserne skal forbindes? Skal jeg så bruge noget RCA-XLR i stedet? Hvordan skal jeg i det hele taget slutte Crownen til NAD'en men samtidig også bundkasserne til Crownen?
Her er der specs på alt det omtalte: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 7599&language=da
På forhånd tak!
Christian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du køber nogle xlr til rcs konverters, så kan du køre signalet direkte fra din nad til dne crown forstærker. hvis der kun er en udgang fra nad'en, så kan du købe en y splitter, og dermed dele signalet.
Jeg kan ud fra billedet gætte på at der er tale om en CTS forstærker, hvis det er en 2/300 ville jeg personligt eksperimentere med at lade den drive både top og bundkasser.
det ville hjælpe lidt hvis du skrev hvad hver enketl del er for de af os der ikke lige har læst den anden tråd. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er både preout 1 og 2 på NAd'en, så det skulle ikke være nødvendigt at splitte signalet.
Du gættede helt korrekt, det er en CTS. En CTS-1200, men der er kun udgange til 2 højtalere, så drive alle 4 bliver det ikke til.
Man kan finde specsne til de fleste dele på linket, men vil lige give en opsumering af delene:
NAD C352 - faktisk ikke en forforstærker, men den virker fint til det.
Crown CTS-1200 - 2x600 watt i 8 ohm, også 2x600 i 4 ohm. Kan ikke indmaden på stående fod, men google er ens ven.
STA-750 (den medfølgende) - 2x270 watt RMS i 8 ohm (ifølge discoworld).
Topkasser - Reef Audio XVP - 10" og 1" diskant
Bundkasser - Reef Audi XVS - 18" bas.
Vil kigge nærmere på nogen konvertere.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der...
Jeg "leger" selv lidt med PA, og kan kun sige at det der setup, skal du holde dig langt fra...
Spar pengene på den ene forstærker, og køb så hellere et højtaler-system, hvor der er delefilter i bundkassen, det får du meget mere ud af..
Spar også NAD'en og brug et mini-stereo-jack til dobbelt XLR kabel fra PC til forstærker, så kan du regulere lydstyrken på PC'en..
Køb evt. aktive PA-højtalere i stedet, der kan du også gå direkte i fra PC'en..
Hygge..
__________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du eventuelt et forslag? Det må jo ikke være alt for dyrt.
Tror forresten der er delefilter i bundkasserne? Er der nogen der har skrevet i hvert fald.
Som sagt, hvis du kan finde noget, så vil jeg meget gerne kigge på det 
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er helt sikkert et anlæg hvor du får meget for pengene, men kvaliteten er nok også derefter, men fint nok hvis det bare er til en voldsom privatfest med berusede ungersvende
Dog vil jeg alligevel anbefale dig at kigge på et par JBL JRX125 eller JRX115 istedet, da det burde være alt rigeligt og samtidig får du et kendt kvalitets produkt, der levere en masse bas til en rimelig pris. (Og som er til at sælge bagefter)
Iøvrigt er jeg uenig i ideen om at droppe forforstærkeren (nad) eller istedet bruge en mixer, da jeg mener det vil være for upræcist at styre direkte fra pc´en. __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal nemlig kun være en fest med berusede ungersvende Så derfor regner jeg heller ikke med, at mange vil sætte pris på lydkvalitet, men kun om der er ordentligt tryk på.
Jeg ville meget gerne købe et par JBL JRX125, hvis pengene var til det, men det overskrider lige det jeg har til rådighed pt. Når der er blevet skrabet flere penge sammen, vil det blive mere aktuelt.
Jeg tror jeg vil forfølge ideen med det billige skrammel først - se hvordan det går. 
God jul alle sammen!
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sivertsmed skrev:
|
Hej der...
Jeg "leger" selv lidt med PA, og kan kun sige at det der setup, skal du holde dig langt fra...
Spar pengene på den ene forstærker, og køb så hellere et højtaler-system, hvor der er delefilter i bundkassen, det får du meget mere ud af..
Spar også NAD'en og brug et mini-stereo-jack til dobbelt XLR kabel fra PC til forstærker, så kan du regulere lydstyrken på PC'en..
Køb evt. aktive PA-højtalere i stedet, der kan du også gå direkte i fra PC'en..
Hygge..
|
|
|
Ud fra en anmeldelse på siden, så ER der delefilter i bundkassen __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vel kun en ting at sige:
GOD FEST !!! __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |