| Forfatter |
|
MortenJ Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle Var lige en tur i genbrugsbutikken hvor jeg fandt disse små højttalere. Tænkte jeg kunne bruge dem til transportable højttalere til iPod'en så jeg tog dem med hjem. Prøvede at sætte dem til min lille 15 W kitforstærker og der kom fin lyd ud, men det var dog utroligt lavt. Så prøvede jeg at måle impedansen på dem og det viste sig at den var 483 ohm på den ene og 540 ohm på den anden! Der sidder en meget lang ledning på så jeg mistænker lidt den. Er der nogen der ved hvad det er for nogle højttalere og hvorfor de har så høj (og forskellig) impedans?   Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
skum Forum Bruger


Bruger siden: 04 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er en mikrofon du har fået fat i? Samme princip som en højttaler, dog 'den anden vej'... ;-)
|
| Til top |
|
| |
MortenJ Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det skal jeg ikke kunne afvise. Der sidder dog noget inde bag gitteret der ligner en højttalerenhed og der er noget bagpå der ligner en lille refleksport. Jeg kan dog ikke skille dem ad og se nærmere på det uden at ødelægge dem.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
skum skrev:
| Mon ikke det er en mikrofon du har fået fat i? Samme princip som en højttaler, dog 'den anden vej'... ;-)
|
|
|
Jeg har også et par. Mine er mikrofoner. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
MortenJ Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nå så er mine sq nok også mikrofoner. Har også lige fået skilt dem ad, og det ligner ikke rigtig en højttaler inden i. Er det en god mikrofon så?
|
| Til top |
|
| |
MortenJ Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og hvorfor er impedansen (eller hvad det nu hedder på en mikrofon) så forskellig på de to? Er de i stykker?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassiske Grundig stereomikrofoner oprindelig med DIN stik, standardudstyr med billige spolebåndoptagere i 70erne.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
MortenJ Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Klassiske Grundig stereomikrofoner oprindelig med DIN stik, standardudstyr med billige spolebåndoptagere i 70erne.
mvh M
|
|
|
Ok. Ærgeligt, det havde ellers været nogle fine små højttalere. Der sad også et stik på, det må så have været et DIN stik, men det pillede jeg af. Nå, det kan da være jeg kan bruge dem til noget andet en dag. Tak for hjælpen og glædelig jul. Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |