Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Setup godt nok til fest? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har haft en anden tråd herinde vedrørende nytår og anlæg dertil. Jeg søgte højt og lavt efter et PA-anlæg, men nåede alligevel frem til, at jeg måtte bruge mine CV CLS-215 til arbejdet.

Mit spørgsmål er så følgende:

Jeg ved det kan spille højt nok (der skal heller ikke fuld tryk på - vi skal jo også kunne være i rummet og dem ved siden af), men kan ht'erne holde ved et pænt lydtryk i en hel del timer, 7-8 maks. De bliver drevet af Crown CTs-1200, som jeg har fuld tiltro til, men kan ht'erne?

 

Det skal spille i et rum på en 4x15 meter. Altså et aflangt rum, hvor det skal stå i en af enderne.

 

Godt nytår!

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du skal frygte noget som helst...

Sålænge intet forvrænger er der ingen fare

Husk desuden også at have frontgrillen monteret, så du også har diskanter efter nytår....
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

med det kendskab jeg har til CTS-1200 har du intet at frygte. højttalerne kan ikke knække forstærkeren, og forstærkeren kan leverer langt mere juice end højttalerne kan tåle. sidst jeg prøvede 215 var det med xls 602 (der er rated til samme udgangseffekt som cts1200, men dog blot er en alm ab konstruktion svjv) og cts3000 på, og der nåede højttaleren sin mekaniske begrænsning lang tid inden forstærkeren for alvor begyndte at rulle sig ud

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 28 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Det kan de sagtens! Hvis Kim Olsen ved hvad han snakker om, har du intet at være bange for. Jeg havde en gang et par CLS-15 og de blev bare ved og ved til fester.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 747
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

med det setup du nævner, skal du finde begrænsningen i dine gæster ører. når de begynder at bløde skal du nok overveje at skrue lidt ned igen.

husk på at god lyd opfattes ikke på samme måde som dårlig lyd, så hvis dit anlæg spiller godt, så kommer man hurtigere til at spille for højt i forhold til hvad der er sundt for hørelsen.

mvh



__________________
setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Tak til jer for svarene!

Godt at høre fra folk der er mere inde i deres fag end jeg er! Tak skal i have!

 

Skal nok passe på mine og gæsternes ører! Godt nytår

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes