| Forfatter |
|
DazzDK Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lige købt nye højtallere. Jeg har syns de skratter meget lidt (kan nærmest kun anes) ved nogen bestemte lyde/toner. Det kan høres ved alm. volume, det er altså ikke fordi de bliver presset. Nogen der har nogen ide om hvad det kan være? Noget med tilslutning måske? Jeg ved nemlig ikke super meget om dette. Når man skræller højtallere kablet i enderne, kan det fx betyde noget med få af trådene ikke er i det "hul" i receiver eller højtaller?
Jeg har self tænkt mig at smutte ned i butikken hvor jeg købte dem og spørge, men det når jeg nok først imorgen aften, hehe...
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det HELT nye højttalere?
Er det tilsluttet korrekt? Når du har afisoleret kablet, er der så nogle af lederne, der rør noget de ikke bør?
|
| Til top |
|
| |
DazzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er ikke helt nye, men burde ikke være beskadiget.
Altså, de små lederne, der er nok nogen der ikke er gået i det hul omme bag forstærkeren, som så nok rør ved det udenom. Lidt svært at forklarer. Men hvis du forestiller dig ind i et hul og så trykker sådan en ned over for ligesom at mase dem ind, så er der måske nogen der ikke er i det hul. Kan det være det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er en leder, der rører kabinettet, får du SERIØS støj/brum... er det basserne, der skratter?
|
| Til top |
|
| |
DazzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke bass, det er diskanterne... og det er meget meget lidt vil jeg sige, men måske jeg lige skal rette alle lederne ind og se om det så ikke ændre sig så, syns bare der er meget lidt plads, så det er lidt bøvlet......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du pladespiller?
|
| Til top |
|
| |
DazzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ingen pladespiller.
Har lige prøvet at checke om der var nogen ledere der sad udenfor, og det er der ihvertfald ikke nu. Syns stadig jeg kan ane det nogengange, det er kun i nogen sange jeg kan ane det, som om det er nogen helt bestemte toner/lyde... Det er lidt mærkeligt syns jeg...
Tror måske jeg bliver nød til at forhører mig i forretningen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du er sikker på, at det er højttalerne eller kablerne? Det kan jo være så meget andet, der støjer lidt...
|
| Til top |
|
| |
DazzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, jeg ved ikke hvad det er. Jeg kan bare hører højtallerne skratter meget meget lidt nogen få gange. Nogen sange kan man intet hører, andre kan man nogen enkelte gange.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tryk forsigtigt på basenhederne og hør/mærk om de skraber eller kradser på.
Hvad for noget grej har du?
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt hvad det er: Stram dine højttaler terminaler - meget stramt!
|
| Til top |
|
| |
DazzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er bassenhederne, tror det er diskanten, hvis det er noget. Men som virious skrev kan problemet også være mange andre steder. Jeg lavede derfor lige en lille test. Testede lige om det var inputet. Hifiklubben havde nemlig en interessant artikel:
http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/artikler_og_gode_raad/ar tikeloversigt/lyd/2113.htm´
I skræk har jeg pillet min computer fra mit anlæg, og ber til anlægget ikke har taget skade. Jeg prøvede så at smide en mp3 over på min Ps3 som sender optisk til mit anlæg, og her er skrattet væk. Så skal lige have fundet ud af hvordan jeg løser problemet med min PC, skal nok have investeret i et ordentligt lydkort osv.
Tror simpelthen at ovenstående var problemet, har tilsluttet noget l**te input til receiveren og får l**t ud af højtallerne. Håber dælme ikk de har taget skade... :S
|
| Til top |
|
| |