Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HJÆLP til tilslutning af aktive sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået købt mig en Audio Pro Mondial S.1 der er skal bruges 1 sæt signalkabel og 1 sæt højtaler kabel ifølge kt radio

På subben er der ialt 8 højttaler terminaler på subben og 1 sæt phone indgang både på subben og effektforstærkeren hvordan tilslutter jeg det ? (uden forforstærker) mine højtaler er dali concept 1 og en rotel RB-980BX

Skal signalet fra effektforstærkeren via højtalere kabel gå igennem subben og ud af subben til concept 1 erne og hvad skal jeg tilslutte lyden fra min computer til ? subben eller effektforstærkeren ?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge en forforstærker. Der kan du tilslutte computer, effektforstærker og evt. subwooferen. Så tilsluttes subwooferen via RCA-kabel og Dali-højttalerne tilsluttes til effektforstærkeren med højttalerkabler.

Subwooferen kan også tilsluttes effektforstærkeren som du selv skriver, men du skal stadig bruge en forforstærker.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Fræk lille sub .

Hvis forstærkeren har sub out skal du bruge signalkablet mellem forstærker og sub, herudover højtalerkabler mellem forstærker og højtalere.

Send et link om forstærkeren ind/udgange, hvis dette ikke besvarer spørsmålet.

edit: er det en effekt forstærker (uden volumun kontrol), eller en integreret forstærker (med volumen kontrol)

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Du skal bruge en forforstærker. Der kan du tilslutte computer, effektforstærker og evt. subwooferen. Så tilsluttes subwooferen via RCA-kabel og Dali-højttalerne tilsluttes til effektforstærkeren med højttalerkabler.

Subwooferen kan også tilsluttes effektforstærkeren som du selv skriver, men du skal stadig bruge en forforstærker.

Tak for hjælpen men fandt selv ud af det idet jeg ikke kunne vente på at nogen venlige sjæle ville hjælpe mig, men autodidakt er den bedste måde at lære hvordan tingen fungere på 

Stanley jeg må desværre skuffe dig idet at jeg ikke behøver en forforstærker !

Jeg skruer op via computeren højttaler kabel fra effektforstærker til indgangen på subben som også giver signal til subben og højtalerkabel fra udgangen på subben til højttaleren, signalkabelet skal sidde i effekftforstærkeren

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Niels_arl skrev:

Fræk lille sub .

Hvis forstærkeren har sub out skal du bruge signalkablet mellem forstærker og sub, herudover højtalerkabler mellem forstærker og højtalere.

Send et link om forstærkeren ind/udgange, hvis dette ikke besvarer spørsmålet.

edit: er det en effekt forstærker (uden volumun kontrol), eller en integreret forstærker (med volumen kontrol)

Hej Niels_arl  ja det er en lille lækker sag der nemt kan gi vibrationer i pigerens trusser

Det er en effektforstærker, der er også lavet en integreret som også har 2x120watt 8 ohm og ca 2x220 watt i 4 Ohm har selv  haft den gamle integreret forstærker også noget med 980 der er rigtig god til store højttaler med fyldig lyd synes bare det er en dun detalje med balancen i volumen knappen jeg kan ikke justere balancen optimalt på den måde (samme problem med min 980 forforstærker)

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Nu spiller de lidt lavt i starten indtil jeg har fået mig peglet ind på delefrekvens og volume

sammen med noget supra 4,0 kabel hvilken delefrekvens ville være bedst ?

50-100 hz er der mulighed for at benytte !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes