Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kabler, nu og senere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, og skal i den forbindelse bruge nye kabler til mine højttalere, da længderne på de gamle ikke længere passer.

I første omgang har jeg tænkte mig at købe nogle billige 'stand-in' kabler, da jeg ikke har råd til at købe nogle ordentlige kabler endnu, og fordi jeg skal står og skal bruge kablerne nu.

Kablerne til baghøjttalerne skal trækkes langs den ene væg, da jeg som sagt bor i lejlighed og ikke har muligheden for at trække dem over loftet, hvilket betyder nogle af kablerne bliver ret lange. Det længste kabel vil blive opmod 11-12 meter. Helt nøjagtigt skal jeg bruge et 11½ meter, et 8½ meter, to 3 meter og et 2 meter kabel. Jeg ved at man kan få nogle forholdvis billige og tykke højttaler kabler i Bauhaus (2*6mm2, 30,-/meter), ved ikke om det er værd at overveje. Kunne forstille mig nogle af de audiofile på forummet har lyst til at finde fakler og trefork frem, når jeg nævner sådanne kabler, men jeg sagde jo de skulle være billige.

Mens vi er igang, vil jeg gerne høre om i har nogle forslag til gode kabler jeg kan købe senere hen. Som sagt skal nogle af kablerne trækkes ret langt, og det skal kablerne selvfølgelig helst kunne håndtere. Jeg vil gerne have kvalitet, til en overskuelig pris (100-150/meteren). Hvis i har forslag både til kabler nu og dem til senere, må i meget gerne komme med nogle bud.

Mvh. Jacob.
Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes