| Sendt: 01 Februar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, og skal i den forbindelse bruge nye kabler til mine højttalere, da længderne på de gamle ikke længere passer. I første omgang har jeg tænkte mig at købe nogle billige 'stand-in' kabler, da jeg ikke har råd til at købe nogle ordentlige kabler endnu, og fordi jeg skal står og skal bruge kablerne nu. Kablerne til baghøjttalerne skal trækkes langs den ene væg, da jeg som sagt bor i lejlighed og ikke har muligheden for at trække dem over loftet, hvilket betyder nogle af kablerne bliver ret lange. Det længste kabel vil blive opmod 11-12 meter. Helt nøjagtigt skal jeg bruge et 11½ meter, et 8½ meter, to 3 meter og et 2 meter kabel. Jeg ved at man kan få nogle forholdvis billige og tykke højttaler kabler i Bauhaus (2*6mm2, 30,-/meter), ved ikke om det er værd at overveje. Kunne forstille mig nogle af de audiofile på forummet har lyst til at finde fakler og trefork frem, når jeg nævner sådanne kabler, men jeg sagde jo de skulle være billige.  Mens vi er igang, vil jeg gerne høre om i har nogle forslag til gode kabler jeg kan købe senere hen. Som sagt skal nogle af kablerne trækkes ret langt, og det skal kablerne selvfølgelig helst kunne håndtere. Jeg vil gerne have kvalitet, til en overskuelig pris (100-150/meteren). Hvis i har forslag både til kabler nu og dem til senere, må i meget gerne komme med nogle bud. Mvh. Jacob.
|