Forfatter |
|
Piter Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg var inde i hifiklubben igen, igen for at høre disse tog højtalere.. Men jeg kan simpelthen ikke bestemme hvilke jeg skal købe.. Kan godt høre at CM7 lyder noget klare i lyden men er de pengene værd eller skal jeg hoppe på DM684?
Tak på forhånd..
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis du synes CM7 lyder bedre og har en klarere lyd, ville jeg gå efter den. Min erfaring er, at hvis man går efter den lidt billigere man godt ved ikke er helt samme kvalitet, så vil man tænke over det hver gang man lytter, og hele tiden tænke, at lige den passage ville have lydt lidt bedre på den dyrere model.
Men i sidste ende er det jo dig som må beslutte om forbedringen i lyd er pengene værd :)
|
Til top |
|
|
Piter Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
HVis du synes CM7 lyder bedre og har en klarere lyd, ville jeg gå efter den. Min erfaring er, at hvis man går efter den lidt billigere man godt ved ikke er helt samme kvalitet, så vil man tænke over det hver gang man lytter, og hele tiden tænke, at lige den passage ville have lydt lidt bedre på den dyrere model.
Men i sidste ende er det jo dig som må beslutte om forbedringen i lyd er pengene værd :)
|
|
|
Ja du siger noget, hehe :) Jeg må lige lægge hovedet i blød weekenden over. Men kunne være rart at høre hvad folk syntes om disse to højtalere..
/Piter
|
Til top |
|
|
Jackie linolen Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå for CM serien. De lyder super. Dog synes jeg også at 684 er den bedste i 600 serien.
Men CM7 spiller dybere og er væsentligt mere naturlig i lyden.
|
Til top |
|
|
Piter Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det var rart at høre nogen flere.. Må lige et smut ind i næste uge så ;)
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod for et halvt års tid siden og skulle vælge mellem cm7 og dm683.. Eller det vil sige, jeg havde bestemt mig for dm683, men gav så cm7eren en lyt og var overbevist med det samme! Og så er cm7 seriens design noget af det flotteste inden for højtalere..
Ville personligt ikke gå efter den gamle cm serie, men det er nok fordi jeg synes de er grimme.. Har ikke lagt øre til..
Der er et sæt cm7 på den blå i øjeblikket: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58538144
|
Til top |
|
|
DavidH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk at 683 er den bedste af de nævnte højttalere. CM7 vinder dog klart på designet.
|
Til top |
|
|
DavidH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver dog spændende at høre CM9, storebroderen til CM7, som vel snart rammer butikkerne.
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de to du nævner vil jeg klart, som de fleste andre, anbefale CM 7'eren. Det er en bedre højtaler, uden tvivl, og som madaUlp linker til, så kan du få et par til en ret rimlig pris.
|
Til top |
|
|
Piter Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sku købt sådan et par smukke højtalere.. Nu overvejer jeg jo stærkt på at købe en ny forstærker til dem. Har kigget efter en Cambridge forstærker.. Hvad siger i til det?
/Piter
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt, at den nye nad c375 skulle været meget bedre end den gamle c372 og ikke mindst være et fund til prisen.. Nu kan jeg også rigtig godt lide lyden af nad, men det er jo en smagssag..
Selvom den ikke er på hifiklubbens hjemmeside endnu, står den blandt andet i butikken her i odense..
|
Til top |
|
|