| Forfatter |
|
Moberg1988 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Vil nok gerne til at skifte mine store B&W Matrix 3 højtalere ud, da jeg gerne vil over i et lidt mere stilfuldt stereo setup... Derfor vil jeg gerne købe nogle nye 3-vejs højtalere... Krav: - Sort pianolak/højglans - 3-vejs - Omkring 4000,- plus/minus lidt hist og her :) - Nye som brugte Har kigget lidt på Xtz som jeg nok er faldet lidt for, men er der andre, som har nogle forslag? Pt. har jeg en Marantz 74PM53 eller en Yamaha DSP-A1, der skal drive højtalerne, men forventer at købe en anden stereo-forstærker, når jeg først har anskaffet mig nye højtalere :) Musiksmag er alt fra stille rock til techno til pop etc... ALT... Derudover bruges højtalerne også til film, Xbox, PS3 og iPod...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ lyder som et ganske fornuftigt bud , mange taler godt om dem.
Men jeg tror umiddelbart, pengene er givet bedre ud, hvis du starter med at køre en dedikeret stereo forstærker, og dererfter skifter højtalere...
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en stereo-forstærker i et, for mig, fornuftigt prisleje, der kan drive mine B&W'er, der har de rette dimensioner (max 14-15cm i højden) og et okay design :)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
| Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en stereo-forstærker i et, for mig, fornuftigt prisleje, der kan drive mine B&W'er, der har de rette dimensioner (max 14-15cm i højden) og et okay design :) |
|
|
Hvad er et fornuftigt prisleje for dig? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et fornuftigt prisleje er vel omkring de 3000-4000,- og gerne brugt.... Men er bange for jeg skal op i i hvert fald 110-120w i 8Ohm for at forstærkeren er strømstærk nok... I hvert fald til mine B&W'er... Og tak for forslagene Eyesonly :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dit budget og krav, var min første tanke også XTZ. De har fået meget god omtale her på forummet. (har dog ikke selv
hørt dem).
Mht. forstærker er der mange bud til 3-4000kr. Havde jeg selv pengene, havde jeg snuppet en DOXA 70 signature eller 140
signature. De er godt nok rated til hhv 2x70 og 2x140, men de har begge 2x680w trafoer i, så her skal man nok bare
glemme wattbetegnelsen  . Ifølge hurtig her på forummet (som nu er udelukket herfra af grunde jeg ikke ved), så kan de
trække alt, og er selv meget glad for sit eget DOXA. Han bor i øvrigt i Århus, og er sikker på at han med glæde vil lade dig
kigge forbi og lytte til hans setup. Send mig en PM hvis du vil have fat i ham..
Mvh
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver - Den Doxa 140 signature (som iøvrigt er ret lækker i designet), er det ikke en effektforstærker? Eller er det bare mig, der ikke kan "Google" ordentligt :D Og ved selvfølgelig godt watt-betegnelser er noget bras, men giver, i nogle tilfælde, et fingerpeg om, hvor strømstærk en forstærker er... Hvilket selvfølgelig er svært at opfylde, når forstærkeren fysisk skal været ret lille... Så er lidt svært... Jeg elsker H/K's design og lyd, men tror ikke 980'eren er strømstærk nok til mine B&W'er... Måske til et sæt Xtz - hvorfor jeg egentlig også efterlyser højtalere først og fremmest :D
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
rskriver - Den Doxa 140 signature (som iøvrigt er ret lækker i designet), er det ikke en
effektforstærker? Eller er det bare mig, der ikke kan "Google" ordentligt :D Og ved selvfølgelig godt watt-betegnelser er
noget bras, men giver, i nogle tilfælde, et fingerpeg om, hvor strømstærk en forstærker er... Hvilket selvfølgelig er svært at
opfylde, når forstærkeren fysisk skal været ret lille... Så er lidt svært...
Jeg elsker H/K's design og lyd, men tror ikke 980'eren er strømstærk nok til mine B&W'er... Måske til et sæt Xtz - hvorfor
jeg egentlig også efterlyser højtalere først og fremmest :D
|
|
|
Jo, det er ganske rigtigt en effektforstærker. Istedet for wattbetegnelsen, er det bedre at kigge på strømforsyningen og
ladelyt kapaciteten og kvaliteten af denne.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis.... Er bare ikke så fisk på, hvordan en god (stor, strømstærk) strømforsyning skal se ud/rent tekstmæssigt... Men ville egentlig helst have en integreret (selvom det kan være svært at finde en, der både er strømstærk nok og "lille" nok - rent dimensionsmæssigt)... Selvom jeg godt kunne falde for Doxa'en :D Hvilken forforstærker kunne være fiks at smide sammen med en Doxa 70 eller 140?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel skal skifte højttalerne ud, synes jeg du skulle finde ud af hvilke du vil have, og så finde forstærkeren
efterfølgende.
Er du tilfreds med din Yamaha, kan du så ikke bare købe et effekttrin og koble på en pre-out udgang??
Beslutter du dig for et sæt XTZ (som er et rigtig godt køb, ISÆR med den lave svenske krone i øjeblikket), så var det måske
en ide at købe en XTZ Class-A 100 i samme ordre?
Med de anmeldelser både XTZ højttalere og forstærker har fået, kan det da kun gå godt  . Igen et spørgsmål om hvor
mange penge du vil bruge på det.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på både 99.32 og 99.36, men kan ikke helt finde ud af om jeg skal spare det ekstra op og tage 99.36... Er jo som sådan tilfreds med Yamahaen, men den er for stor (rent dimensionsmæssigt), så jeg vil "nedgradere" til en mindre stereo-forstærker, da jeg er begyndt at høre meget mere musik kontra film... Kender ikke noget til XTZ Class-A 100... En god forstærker?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg lidt rundt her på forum hvad angår XTZ, der bliver skrevet meget om alle 3 ovennævnte XTZ'ere.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lede lystigt videre i Hifi4Alls dejlige gemmer :) Og tak for hjælpen:.. I tilfælde af nogle Århusianere læser med: Nogle der ligger inde med et sæt Xtz 99.32 eller 99.36 (Eller bare Xtz generelt), der vil kunne tilbyde et lyt mod en øl eller sodavand? Vil gerne se deres finish og høre dem, inden jeg bestiller fra Sverige :)
|
| Til top |
|
| |