Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
Hey..
aner ikk hvor jeg skal stille min sub.. har den bag min sofa pt.. men vil heller ha den op front.. men så kommer min højtaler til at stå for tæt.. kan nogle sige mig hvor det bedste sted at stille den er?
Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
har sådan et par cls-15 vega højtaler.. men synes bare at bassen er dårlig når jeg sidder i min sofa.. men hvis jeg går 1 meter længere bag ud er det meget m´mer bas...
Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
den opsætning jeg oplever hvor bassen er bedst er når at man: har subben til at stå mellem de to front og man så sidder ved ende væggen af rummet. da det er der at frekvenserne bliver samlet ved væggen :)
Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
audio4ever skrev:
Rene, ved 5.1 setup med sub, ville du så anbefale 2 front samt sub forest, og så sofaen helt bagerst op af væggen, med 2 baghøjt. i hver side? det er den opstilling jeg overvejer selv.
ja det er klart den opstilling jeg vil anbefale , det opstilling for min sub til at lyde meget kraftig ! og så får du alle de dybe frekvenser med da de bliver samlet ved ende væggen.
Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
En måde hvor man kan finde ud af hvordan subben skal placeres er at man stiller subben der hvor du normalt vil sidde når du hører musik.Så går du en tur rundt i lokalet og finder det sted hvor subben lyder bedst og placerer den der.
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum