| Forfatter |
|
auG- Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg har lige skiftet mine gulvhøjtalere (infinaty) ud med nogle DM 685, men nede i Hi-Fi klubben, da han spillede noget trantemøller for mig flyttede den bare meget luft den lille højtaler :O - men nu hvor jeg har sat dem til derhjemme syntes jeg bare ikke af nogle af de mange nummre jeg har spillet flytter nær så meget luft!
Jeg har en pioneer VSX-908 RDS forstærker, er det den der ikke giver nok tryk på, så den kommer ud med noget luft? eller?
Håber på nogle gode muligheder jeg kunne prøve, evt. instillinger på min forstærker!
Pft tak
/auG-
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W er oftest nogle tungere højttalere at danse med for forstærkeren, så det kræver en temmelig strømstærk forstærker
før de spiller som de skal..
Uden at kende din forstærker, vil jeg skyde på det er den som er problemet. Har din pioneer pre-out, kan du evt købe et
stereo effekttrin og koble efter.
Ang indstillinger, skal du sætte sub til "off" hvis du ikke har en sub
Sætte dine fronter til "large"
Fortælle forstærkeren du kører stereo-setup
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke nogen der kender til min forstærker? da ingen manuel har på den overhoved ;)
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis dine indstillinger er rigtige så er det jo første problem løst. det næste er din forstærker måske ikke er stærk nok.. og sidst men ikke mindst kan det ha noget med dit rum og gøre. du kan jo prøve og flytte rundt med dem og se om det evt giver noget mere bas. du får den ikke til og flytte mere luft da det jo kun er en lille 6,5" basmellemtone. jeg har hørt den og ja den kan sagtens spille dybt. men den skal stå rigtigt. jeg har selv DM684 og jeg har flyttet rundt med mine højtaler i flere måneder for og finde det rigtige sted hvor de lyder bedst..
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men altså så det jo i Hi-Fi klubben, at de kunne skyde mere luft ud ;) - men måske det er min forstærker :/ - men l**tet kostede sq 10.000 kr da den var ny :)
/auG-
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vejer godt til med sine ca 16kg, så den er nok ikke helt fortabt hvad angår strømkapacitet. Så er den indstillet rigtigt,
burde den vel egentlig kunne spille de små højttalere op. Hvor stort er dit lytterum? Rummets akustik har så meget at sige
at det er uhyggeligt
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, rummet er ca. 20-22 kvm ... men stadigvæk syntes jeg ingen af de numre jeg spiller flytter den skide luft som de gjorde nede i Hi Fi klubben :)
Snøft!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ville jeg også mistænke forstærkeren for at være for lille. Godt nok vejer den godt til, men en surround forstærker er bare ikke så god til stereo, måske er lyden bare ikke særlig god i den. Prøv at låne en anden forstærker. Jeg ville tro en Audiolab 8000 A ville spille bedre med mere hul igennem, men kun et gæt.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, det kunne være det er derfor, pga. det er en surround forstærker, men altså kan også være jeg har sat det forkert sammen, da jeg kun har valgt at bruge B channel hvor der godt nok er 2 speakers ugange, men det er der også på a channel.. ?
/auG-
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde ikke gøre nogen forskel om du bruger channel A eller B.
Du kunne starte med at tjekke at du ikke er kommet til at forbinde højttalerne i modfase (det skal være + til + og - til -).
Som andre har sagt: Eksperimentér med opstillingen - både placering i rummet og afstand til bagvæg (jo tættere på bagvæggen, jo mere bas).
Forsøg med afkobling: Kork, dæmpefødder el.l.
Der var vel ikke sat en sub til nede i klubben? Men de kan nu godt spille noget bas på egen hånd under de rette forudsætninger... __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well :) - nej der var ingen bas enhed dernede, men altså - men har sat + til + osv :) - men det må være pga, det er en suround forstærker, men rummet er vel 5 i længden og de sidder i den ene ende, så der er "lidt" rum at fylde ud..
Men nogen der ved om jeg skal slå att til eller fra, samt digital DRN? og pt, har jeg forbundet min CD afspillet til digital udgang isteden for analog, ved ikke om det har nogen betydning.
/auG-
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nemmeste ville være at bruge analog fra CD og vælge 'Analog Direct' (eller hvad det måtte hedde) på forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis konstruktionen på 685'erne minder om deres forgænger 601 så skal de lige spilles lidt til da de er meget stive i ophænget. Mine ændrede kraftigt karakter midt i et bashæftigt nummer og begyndte at skubbe lidt luft.
Umidelbart ville jeg tro din forstærker har kraft nok. Jeg ville dog prøve at skifte til A ledet, mener f.eks at min NAD ka levere 120W på A udgangen i stereo, men kun 65 på B udgangen. Ellers prøv at undersøg om du kan bruge bagkanelerne på forstærkeren til at bi-wire højtaleren, giver nogle gange lidt extra punch. Giv det lidt tid.
Og jeg ville anbefale at forbinde cd-afspilleren digitalt medmindre du VED det er en klasse cd afspiller. Og husk at gøre som rskriver skriver (høhø), slå sub fra og sæt højtalerne til large så er du (næsten) sikker på der ikke blir pillet ved bassignalet.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu også tage den lidt med ro hvis de ikke er til spillet. Giv dem i hvert fald 20 timer før du vurderer noget som
helst. Nogle skal have 50-100 timer før de spiller optimalt. Ved ikke hvordan B&W er med til spilning, men mine XTZ spillede
som en gang l*** de første 10 timer. Derefter blev de til at høre på efter 50timer var de virkeligt gode. Især
bassenmembranen kan godt være stram til at starte med så giv den lidt "motion" med noget musik med god dyb bas.
Hvis det ikke har ændret sig efter de er blevet til spillet ville jeg prøve med en anden forstærker eller bi-amp.
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manualen kan skaffes med noget benarbejde på nettet kan jeg se. Se dette søgeresultat.Her finder man denne
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak alle, nu vil jeg bare spille nogle timer på den og se om der sker noget.. :)
Ellers er jeg på udkig efter en ny forstærker, hvad skal man så gå efter? det må også godt være lidt smart af se på! ;)
/auG-
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
auG- skrev:
| Ellers er jeg på udkig efter en ny forstærker, hvad skal man så gå efter? det må også godt være lidt smart af se på! ;)
/auG- |
|
|
Jeg har 2 kodeord: 1. Stereo 2. Analog
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge regner du med at ville ofre på en ny forstærker, hvis det skulle komme dertil?
|
| Til top |
|
| |
auG- Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg regner med at ville smide 4000-5000 kr! evt brugt?
|
| Til top |
|
| |