Jeg har hørt både Strauss og BGC flere gange. Og jeg er ikke i tvivl...
Jeg synes absolut bedst om Strauss. Især i diskant og mellemtone, synes jeg den slår BGC med flere længder. Der er meget mere hul igennem og dynamik! - Synes jeg, må jeg hellere huske at skrive
Kopiér selv hele vejen ned 
Faktisk har jeg selv VA idag, fordi jeg synes Strauss spiller fantastisk godt - og så er de jo hammerflotte. Bare et ekstra plus...
Der hvor BGC kan have en styrke ifht. Strauss er i bassen. De mindre basser er lettere at tøjle og noget fastere i lyden, end Strauss'ernes store bas. Og BGC er meget lettere at placere - især i mindre rum.
Men hvis man har en god signal-kæde (hvis resten matcher din Flight 50) ER det faktisk muligt at tøjle bassen i Strauss, så den bliver rimelig god. Har hørt dem på Pre/Flight 100/CD-one med netstøjsfilter, gode kabler og så videre... Nams...
Jeg fik godt fat i, at du gerne så at det var Strauss og BGC, der blev fokuseret på i tråden, men...
Når vi snakker VA, er jeg nødt til at nævne den forskel der er på Strauss og Mahler. Efter at have hørt min kammerats Strauss, købte jeg Mahler og det var en større forbedring, end jeg havde regnet med. Der er lidt bedre diskant og mellemtone... og bassen... BASSEN!!!
Den er MEGET mere fast og MEGET dybere end i Strauss. Og en kraftig bas. Nogle synes den er lidt loudnessagtig, men jeg elsker den...
Strauss spiller også nogenlunde dybt, men Mahler er i stand til at gengive nogle dybe toner på f.eks. "Sorten Muld" som bare mangler på Strauss. Efter at have hørt mine Mahler, skiftede min kammerat sine Strauss ud med Mahler...
Så mit råd til dig vil være, at af de to du nævner, ville jeg helt klart vælge Strauss. Men jeg vil anbefale dig seriøst at overveje, om du ikke skulle tage springet op til et par Mahler... Brugt kan de ofte fås til en ganske fornuftig pris!
Dog vil jeg lige sige, at Mahler gerne vil have et 40 m2 rum eller mere, hvis man ikke lige har åben forbindelse til køkken og gang, som jeg...