Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell Q Højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hannibal7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Er der nogle der kender nogle der har har et par Snell Q højttalerer til salg eller nogle der bare har dem til at stå.

Jeg har forsøgt gennem flere omgange at få fat i et sæt, men de er åbenbart sjældne (Var heller ikke nogen succes til Danmarks Hi-FI Klub solgte dengang først i 80´erne). Købte selv et par EIII dengang.

Håber der er nogle respons fra nogle

Til top Vis Hannibal7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibal7

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Prøv at oprette en købe-annonce på køb-salg-bytte siderne...

http://www.hifi4all.dk/ksb/

hvis det da ikke er dig, der allerede søger:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=111787

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Hannibal7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Det er mig der har annoncen i  under KSB og i DBA, det har jeg prøvet flere gange de sidste par år uden resultat.

Derfor denne efterlysning.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo evenuelt bygge et par kopier.

Jeg fik på et tidspunkt en liste fra en der solgte Snell-enheder på KSB. Han havde 6 stk. Q-basenheder på lager. Jeg har stadig hans e-mail liggende.

Diskanten ligner en standard Vifa-enhed. Dem har jeg et par liggende af.

Filteret kender jeg ikke, men prøv eventuelt den norske Snell-hjemmeside www.snell.no . Der står også lidt info om Snell Q.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også været i forbindelse med Simon vedr. køb af Snell enheder - jeg var ligeledes int. i et sæt basenheder til et par Q - jeg fik nu den besked, at han ingen havde....

jeg har et sæt type Q til at stå - jeg havde det PRÆCIS som Hannibal7 - jeg fandt et sæt i den blå for godt et års tid siden. De er i MINT condition ingen ridser eller lign. til 2000 kr. så det er nok i det prisleje hvis du finder et sæt.

jeg ville bare gerne eje et sæt - men må nok indrømme at jeg blev liiidt skuffet over lyden  - jeg havde nok forventet liidt mere bas i dem - men der er stort set INTET. De er klart beregnet til brug med en kvalitetssubwoofer - resten af frekv. området - fra ca 100 - 20000 fejler intet - der er de pænt meget detaljerede.

I sin tid blev der lagt vægt på ved konstruktionen af dem , at de skulle spille "så tæt som muligt" som et par Snell type A III - UNDTAGET i bassen. Det var Kevin Voecks der konst. dem.

MVH
Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Hannibal7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Du har fuldstændig ret Aragon, Snell Q var beregnet som toppen af et par Snell AIII, dog suppleret med en subwoofer fra Snell Det var Kevin Voecks der konst. den også., jeg lod mig fortælle at sættet blev for dyrt i Danmark, og subwooferen var for stor til det Danske marked (Men Ok over there, den var lige stor som en kummefryser).

Har selv haft et par Q til prøvelytning sammen med et par EIII midt i 80érne, og som jeg husker det så var Qèrne overlegne i det øvre toneområde men Bassen er lig nul. så jeg valgte et par EIII.

Du skriver du har et par i MINT condition det er vist ikke en Snell farve, jeg har kun haft Sort, Eg og en træsort de kaldte Dark Oak (Rigtig flot og jeg tror den var sjælden i Danmark). 

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hannibal7 skrev:

Du har fuldstændig ret Aragon, Snell Q var beregnet som toppen af et par Snell AIII, dog suppleret med en subwoofer fra Snell Det var Kevin Voecks der konst. den også., jeg lod mig fortælle at sættet blev for dyrt i Danmark, og subwooferen var for stor til det Danske marked (Men Ok over there, den var lige stor som en kummefryser).

Har selv haft et par Q til prøvelytning sammen med et par EIII midt i 80érne, og som jeg husker det så var Qèrne overlegne i det øvre toneområde men Bassen er lig nul. så jeg valgte et par EIII.

Du skriver du har et par i MINT condition det er vist ikke en Snell farve, jeg har kun haft Sort, Eg og en træsort de kaldte Dark Oak (Rigtig flot og jeg tror den var sjælden i Danmark). 

Det kan ikke være et par EIII du har haft midt i firserne, de blev først produceret fra 1989. EIII har samme diskant som Q, så der burde ikke være den store forskel der. De første E'er havde en ret livlig top, så mon ikke det er dem du har haft.

Når han skriver MINT condition er det vist ikke farven han hentyder til

Snells højttalere blev typisk leveret i sort, eg og valnød. Nogen modeller blev vist også leveret i mahogny.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mine er i sort udgave - jeg kan tage lidt billeder af dem og lægge ind her. Det er faktisk ikke mange billeder man kan finde af dem på nettet.

MVH
Jan

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er et billed af mit sæt Snell Type Q

Jeg har taget flere billeder :-( - men det driller lidt - men her er et til en start

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes